Toon posts:

Philips LCD TV op Mac Mini

Pagina: 1
Acties:
  • 1.753 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Probleem (stimulerender: uitdaging):

Mac Mini Core Duo aangesloten via DVI-HDMI kabel op philips LCD tv. (32PFL3312/10).

De TV geeft alleen het beeld weer in 4:3 verhouding, welke input resolutie ik ook kies, dwz bij BV 1280*720 resolutie komt er een vervormd beeld met zwarte zijkanten. (note: de TV geeft wel aan een 720p input te herkennen).

De Manual van de TV geeft ook aan dat alleen een PC resolutie van 1024*768 wordt ondersteund, wat ik niet begrijp is waarom de TV herkent dat het signaal van een mac af komt. Ik had begrepen dat een DVi en HDMI signaal identiek is.

Daarnaast werkt eea bij een andere Philips LCD tv wel op 1280*720 resolutie. (met dezelfde opmerking over max resolutie in de manual)

Weet iemand hoe de TV over te halen het hele beeldscerm te gebruiken?

De mac aansluiten op een samsung 226CW werkt prima.
De 1024*768 resolutie geeft verder een perfect beeld op de TV, alleen dus niet beeldvullend.

Wat zie ik over het hoofd?

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:51

zAo

GPLv2 Fanboy

Je TV kan alleen die 1024*786 binnenkrijgen via VGA. Het gaat dus niet werken helaas.

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm. Blijft de vraag, als DVI en HDMI indentiek zijn, waarom werkt het dan niet? Of hoort dit in een ander forum?

• jpm.lensen
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08-02 09:19

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

Je zou ook kunnen kijken in het andere forum. Ik denk dat het namelijk meer met de TV te maken heeft als met de mac....
Consumentenvideo en videobewerking
kun je misschien meer vinden...

Phenom 9650 @ msi k9n sli-f v2/ 4096mb ddr2 ram/ SSD/ Club 3d ATi 5770/ AOC U2879VF/MacBook Pro Retina 13 i7/ pixel 7 pro/ LG OLED55C8PLA/ pioneer dv 77 home cinema/ surface pro en laptop en book 3

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Kan zijn dat het iets te maken heeft met de beeld processing, bij een pc wordt er wss aangenomen dat je ook de beweging van je muis met niet al te grote vertraging op het scherm wilt zien, daarom een lagere maximum input resolutie.

Dat is iig de enige mogelijkheid die ik kan bedenken, bij mij PFL9632 gingen ook geruchten dat het max 768 was via pc input maar uiteindelijk doet ie toch 1080p, miss anders een component input proberen?

Verwijderd

Hallo,

Ik weet niet of ik in dit topic juist ben, maar ik zou graag een en andere willen weten m.b.t. het aansluiten van een Mac Mini op een LCD TV.

Ik heb zelf een Philips 26 inch lcd (model:26PF5321) met HMDI ingang. Aangezien ik geen groot budget ( 300/400 euro) heb ben ik op zoek naar een 2e hands Mac Mini. Ik kom tijdens mijn zoektocht voornamelijk de oudere modellen tegen, waaronder een met de specificaties: Mac.mini-power.pc 1.5mhz 1024 mb geheugen 60 gig hd‏, met superdrive.

Nu heb ik een aantal vragen:
- Klopt het dat ook de 'oudere' modellen/generaties (zoals hierboven genoemd) Superdrive hebben? Ik wil namelijk graag dvd's kunnen branden
- Ik heb in mijn nieuwe woning draadloos internet, moet ik hier verder nog iets voor aanschaffen als ik deze (of een andere, wellicht jongere) Mac Mini wil aanluiten op het internet?
- Geeft een verbinding met HDMI goed beeld en geluid en hebben ook de oudere generaties Mac Mini's een HDMI aansluiting of een andere mogelijkheid om aan te sluiten op mijn Philips LCD TV?

Zoals jullie waarschijnlijk al merken ben ik geen kenner op dit gebied, ik hoop dat iemand mij hierover kan informeren. Alvast mijn hartelijke dank!

Gr.
Angela

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-02 18:34
Verwijderd schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 23:15:
Nu heb ik een aantal vragen:
- Klopt het dat ook de 'oudere' modellen/generaties (zoals hierboven genoemd) Superdrive hebben? Ik wil namelijk graag dvd's kunnen branden
ligt aan het model, kan met superdrive (dus dvd brander) maar ook met combo (cd brander)
- Ik heb in mijn nieuwe woning draadloos internet, moet ik hier verder nog iets voor aanschaffen als ik deze (of een andere, wellicht jongere) Mac Mini wil aanluiten op het internet?
er moet een airport extreme kaart inzitten, dan kan je hem gewoon op je 54mbit router aansluiten
- Geeft een verbinding met HDMI goed beeld en geluid en hebben ook de oudere generaties Mac Mini's een HDMI aansluiting of een andere mogelijkheid om aan te sluiten op mijn Philips LCD TV?
mac mini heeft geen hdmi, wel dvi, dus beeld kan je zo versturen. geluid via tulp/stereo of via digitale verbinding met 5.1 receiver

maar besef dat het om een G4 processor is, dus uit 2005 (= 3 jaar). geen optie tot windows, max 1gb geheugen en destijds een nieuwprijs van $499-699.

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:22

breinonline

Are you afraid to be known?

Verwijderd schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 23:15:
hebben ook de oudere generaties Mac Mini's een HDMI aansluiting of een andere mogelijkheid om aan te sluiten op mijn Philips LCD TV?
http://support.apple.com/specs/macmini/

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
ik heb zelf ook een samsung 26 inch tv en ik zie steeds vaker het probleem hier voorbij komen dat mensen hun tv niet goed krijgen.

ik heb net een mac mini besteld (basic edition) en wil hem als htpc gebruiken maar nu vraag ik mij af.

via vga aansluiten of via HDMI (bij mijn videokaart zat een verloopstuk van dvi naar hdmi en een mooie kabel)?

mvg,
erik

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06:36

M-ThijZ

Riding on Rails

Ik heb zelf een samsung LE32S81B en heb het beeld via een DVI -> HDMI kabel nooit goed gekregen. Gebruik tegenwoordig maar de VGA kabel van mijn monitor, aangezien ik nog geen goede VGA kabel heb kunnen vinden.

Verwijderd

Mensen heel erg bedankt voor de informatie!! Ik zie bij de specificaties van mijn LCD helaas niks over VGA staan, maar ik weet nu in elk geval waar ik op moet letten.

• js303
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-01 14:14
Lees dit topic even door, wellicht dat je hier wat aan hebt: Mac Mini HDMI output nightmare

Ik overweeg zelf ook om een Mac mini aan te schaffen als htpc om films in alle soorten codecs, muziek etc. te downloaden, sharen in mijn lan en af te spelen, echter dan moet het wel minstens zo goede beeldkwaliteit opleveren als een appletv, freecom mediaplayer, popcornhour, lacinema etc.

Vooralsnog lijkt 't erop dat Windows erop installeren de enige goede resultaten oplevert via DVI>HDMI. Persoonlijk heb ik daar niet zo heel veel problemen mee, hoewel ik apple frontrow wel zou willen gebruiken voor de bediening.

Blijkt dat er een OSX versie van XBMC in ontwikkeling is (laatste update en download), die zou dan zowel op een mac mini als op een apple-tv kunnen draaien. Dan wordt de apple tv wellicht toch weer interessanter gezien de prijs en de component en hdmi outputs..

[ Voor 4% gewijzigd door js303 op 23-02-2008 17:28 ]

Pagina: 1