Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
toppertje maar....
als ik het toestelletje in mijn hand heb voel ik tinteling in de vingers. Als ik het toestelletje aan mijn oren heb voel ik nadien een vreemde druk in mijn hoofd. Alsof er een hoge straling uit dit toestel komt.
Wie heeft hier ervaring me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

En als je hem tussen je benen legt dan? :')

* Het is hier geen Fok of HK!

[ Voor 39% gewijzigd door Ginz op 27-01-2008 17:25 ]

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade!
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-01-2022
Geen ervaring maar misschien eens vragen aan andere mensen of zij hetzelfde ondervinden? Als je het enkel met deze gsm hebt en er zijn andere mensen die het ook voelen dan zou ik hem zo vlug mogelijk terug brengen en een nieuwe vragen.

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanzut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01:31

sanzut

It's always christmas time

Eigenlijk zou je een blinde test moeten doen, het zóu eventueel iets kunnen zijn wat gewoon tussen de oren zit, maar never the less, toch even uitkijken;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Radioactieve telefoons? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01:58

Wimo.

Shake and Bake!

als ik het toestelletje in mijn hand heb voel ik tinteling in de vingers
Ik zou langs de dokter gaan. Dit is niet normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Wimo. schreef op zondag 27 januari 2008 @ 17:20:
[...]

Ik zou langs de dokter gaan. Dit is niet normaal.
Nocebo effect he :') Wat dacht je daar van.

Want je merkt natuurlijk niks van andere WiFi AP's/DECT stations en andere UMTS/GSM cells zeker he? :P Laten we het maar op nocebo houden. :z (Alhoewel ik zelf denk dat er wel degelijk enige invloed van deze hoogfrequente straling, merkbaar is.)
sanzut schreef op zondag 27 januari 2008 @ 17:16:
Eigenlijk zou je een blinde test moeten doen, het zóu eventueel iets kunnen zijn wat gewoon tussen de oren zit, maar never the less, toch even uitkijken;)
True, better to be safe than sorry. ;(

[ Voor 64% gewijzigd door MensionXL op 27-01-2008 17:36 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snor ergens een GM-teller op en meet 7(8)7

Lijkt me inderdaad niet normaal wat je hier beschrijft, ik ga er van uit dat je dit nog nooit eerder hebt gehad bij mobiele telefoons of andere elektronische apparaten die gebruik maken van straling?

Duw je telefoon eens bij iemand anders in de handen en vraag of diegene iets raar merkt/voelt. Hoe dan ook, z.s.m. terug naar de winkel ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Verwijderd schreef op zondag 27 januari 2008 @ 17:26:
[...]

Snor ergens een GM-teller op en meet 7(8)7

Lijkt me inderdaad niet normaal wat je hier beschrijft, ik ga er van uit dat je dit nog nooit eerder hebt gehad bij mobiele telefoons of andere elektronische apparaten die gebruik maken van straling?

Duw je telefoon eens bij iemand anders in de handen en vraag of diegene iets raar merkt/voelt. Hoe dan ook, z.s.m. terug naar de winkel ermee.
Dude, elektromagnetische straling is niet hetzelfde als radioactieve straling :')

En @ TS: Als jij iets in je kop voelt, staat je speakertje misschien dan niet iets TE hard? :P

En wat versta je onder 'hoge straling'? Ongepulst is zoieso niet met gepulst te vergelijken. Daar waar FM-radiostations met 100.000Watt zenden, zendt een gemiddelde GSM cell met 15 á 20Watt.
En dan hoor je nooit iemand klagen over FM-zendstations, maar ineens wel over GSM/UMTS cells. Tjah... ;)

Bron: StopUMTS.

[ Voor 29% gewijzigd door MensionXL op 27-01-2008 17:33 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MensionXL schreef op zondag 27 januari 2008 @ 17:27:
[...]

Dude, elektromagnetische straling is niet hetzelfde als radioactieve straling :')

En @ TS: Als jij iets in je kop voelt, staat je speakertje misschien dan niet iets TE hard? :P
Nogal obviously ja, maar de knaap die ik quote had het over radioactieve straling :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 27 januari 2008 @ 17:34:
toppertje maar........
als ik het toestelletje in mijn hand heb voel ik tinteling in de vingers. Als ik het toestelletje aan mijn oren heb voel ik nadien een vreemde druk in mijn hoofd. Alsof er een hoge straling uit dit toestel komt.
Ik denk eerder dat dit door suggestie komt... een soort placebo effect. Je geeft zelf al aan dat je denkt dat dit door de straling komt. Ik heb hier zelf nog nooit last van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-06 21:17

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Misschien is het toestel niet goed en staat er een klein beetje stroom op de behuizing oid? [net als de behuizing van een ongeaarde PC]? Lijkt me sterk, maar het is de enige logische verklaring zo..

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Idd lijkt me ook de meest logische verklaring, dat er een klein beetje stroom toch op de behuizing staat op 1 of andere manier.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
'Vroeger' had ik een Nokia (ik dacht een 5100), die lag altijd op mijn nachtkastje. Soms werd ik 's-nachts wakker van een steek in mijn hoofd, om na een paar seconden een SMSje te ontvangen. Tintelingen heb ik echter nooit gevoeld, alleen hoofdpijn op de momenten dat de GSM iets ging ontvangen.

Heb je alleen tintelingen als je het toestel aanraakt of ook als het toestel aan het zenden/ontvangen is en er geen fysiek contact is?
Het onderstaande is op persoonlijke titel en offtopic.

Die site wordt gerund door een stel idioten. Een vriend van me is ooit met hen in discussie gegaan (op een congres) en uit alles blijkt dat die lui niet sporen. Er werd een hoogleraar voor de dag gehaald die zijn plasje mocht doen over GSM-masten. Die vriend van me vroeg aan de beste man hoe het kan dat een hoogleraar in de sociologie (of zoiets) zoveel verstand kon hebben van de technische kant van het GSM-gebeuren. Na nog een paar van dat soort aanvaringen, is hem gevraagd om de zaal te verlaten. |:(

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spinvis
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-03 10:52

Spinvis

NICE!

toppertje maar........
of je bent overgevoelig voor (gsm) apparatuur :|

[ Voor 12% gewijzigd door een moderator op 27-01-2008 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijsbeer910
  • Laatst online: 17-09 13:08
[...]

zendt een gemiddelde GSM cell met 15 á 20Watt.

Bron: StopUMTS.
een telefoon? of mast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/stevenvanlier/images/GSM%20mast%201.jpg

1 zo'n 'balk' wordt een cell genoemd. ;) (Dit ziet er overigens uit als GSM1800 als ik mij niet vergis)

Nog een leuke overigens: *Klik*
Zoek de celletjes. :')

[ Voor 31% gewijzigd door MensionXL op 27-01-2008 20:53 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijsbeer910
  • Laatst online: 17-09 13:08
aha oke,
het was me echter onduidelijk wat je bedoelde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

toppertje maar........
klinkt alsof er een kleine elektrische stroom door je behuizing loopt.

edit: het zou best kunnen dat je last hebt van die straling. Ga eens naar je huisarts en leg het probleem voor, als je geluk hebt mag je een MRI scan maken met die telefoon naast je hoofd.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2008 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Enkele berichten zijn verplaatst uit Het Nokia E51 topic naar dit topic

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08 23:48

MrSleeves

You'll thank me later.

Ik heb ook een E51, maar ik herken het probleem niet.

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb ik meer van gehoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie onderstaande, heb al eerder berichten gezien dat de "SAR" waarde extreem hoog is bij de Nokia E51, de waarde is 1.40 W/kg.

om je een voorbeeld te geven hebben de volgende toestellen de volgende waardes:

Nokia N95: 0.58 W/kg.
Nokia N82: 0.62 W/kg.
Nokia E50: 0.86 W/kg.
Nokia 8800: 0.50 W/kg.
Nokia 6300: 0.57 W/kg.
Nokia 6233: 0.80 W/kg.
Nokia 3500: 0.43 W/kg.
Nokia 3110: 0.82 W/kg.
Nokia 2630: 70 W/kg.
Nokia 5300: 0.80 W/kg.
Nokia N76: 1.04 W/kg.
Nokia E61i: 0.90 W/kg.
Nokia E90: 0.65 W/kg.

zoals jullie kunnen zien is de stralingswaarde van de E51 veel en veel hoger dan overige Nokia's!!!

Nokia E51 (Type RM-244)
CERTIFICATION INFORMATION (SAR)
THIS MOBILE DEVICE MEETS GUIDELINES FOR EXPOSURE TO RADIO WAVES.

Your mobile device is a radio transmitter and receiver. It is designed not to exceed the limits for exposure to radio waves recommended by international guidelines. These guidelines were developed by the independent scientific organization ICNIRP and include safety margins designed to assure the protection of all persons, regardless of age and health.

The exposure guidelines for mobile devices employ a unit of measurement known as the Specific Absorption Rate or SAR. The SAR limit stated in the ICNIRP guidelines is 2.0 watts/kilogram (W/kg) averaged over ten grams of tissue. Tests for SAR are conducted using standard operating positions with the device transmitting at its highest certified power level in all tested frequency bands. The actual SAR level of an operating device can be below the maximum value because the device is designed to use only the power required to reach the network. That amount changes depending on a number of factors such as how close you are to a network base station. The highest SAR value under the ICNIRP guidelines for use of the device at the ear is 1.40 W/kg.

Use of device accessories and enhancements may result in different SAR values. SAR values may vary depending on national reporting and testing requirements and the network band. Additional SAR information may be provided under product information at www.nokia.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Wat zal de reden daarvan zijn? Meer zendvermogen?

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:17

Shabbaman

Got love?

pven schreef op zondag 27 januari 2008 @ 18:35:
'Vroeger' had ik een Nokia (ik dacht een 5100), die lag altijd op mijn nachtkastje. Soms werd ik 's-nachts wakker van een steek in mijn hoofd, om na een paar seconden een SMSje te ontvangen.
Grappig, afgelopen week stond er iets soortgelijks in de krant.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Verwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 09:13:
Zie onderstaande, heb al eerder berichten gezien dat de "SAR" waarde extreem hoog is bij de Nokia E51, de waarde is 1.40 W/kg.

om je een voorbeeld te geven hebben de volgende toestellen de volgende waardes:

Nokia N95: 0.58 W/kg.
Nokia N82: 0.62 W/kg.
Nokia E50: 0.86 W/kg.
Nokia 8800: 0.50 W/kg.
Nokia 6300: 0.57 W/kg.
Nokia 6233: 0.80 W/kg.
Nokia 3500: 0.43 W/kg.
Nokia 3110: 0.82 W/kg.
Nokia 2630: 70 W/kg.
Nokia 5300: 0.80 W/kg.
Nokia N76: 1.04 W/kg.
Nokia E61i: 0.90 W/kg.
Nokia E90: 0.65 W/kg.

zoals jullie kunnen zien is de stralingswaarde van de E51 veel en veel hoger dan overige Nokia's!!!

Nokia E51 (Type RM-244)
CERTIFICATION INFORMATION (SAR)
THIS MOBILE DEVICE MEETS GUIDELINES FOR EXPOSURE TO RADIO WAVES.

Your mobile device is a radio transmitter and receiver. It is designed not to exceed the limits for exposure to radio waves recommended by international guidelines. These guidelines were developed by the independent scientific organization ICNIRP and include safety margins designed to assure the protection of all persons, regardless of age and health.

The exposure guidelines for mobile devices employ a unit of measurement known as the Specific Absorption Rate or SAR. The SAR limit stated in the ICNIRP guidelines is 2.0 watts/kilogram (W/kg) averaged over ten grams of tissue. Tests for SAR are conducted using standard operating positions with the device transmitting at its highest certified power level in all tested frequency bands. The actual SAR level of an operating device can be below the maximum value because the device is designed to use only the power required to reach the network. That amount changes depending on a number of factors such as how close you are to a network base station. The highest SAR value under the ICNIRP guidelines for use of the device at the ear is 1.40 W/kg.

Use of device accessories and enhancements may result in different SAR values. SAR values may vary depending on national reporting and testing requirements and the network band. Additional SAR information may be provided under product information at www.nokia.com.
Muah, hou je er wel rekening mee dat dit het maximale vermogen ooit gemeten is?
Mijn W880i heeft ook ongeveer 1.40W/kg, maar hier merk ik - tot nu toe :P - niks van, en dit zal dan ook natuurlijk niet behaald worden. Dit is dan ook zeer waarschijnlijk gemeten wanneer er gebruik wordt gemaakt van UMTS, en het toestel op z'n hardst moet zenden, in de praktijk zal dit dus vele malen lager uitvallen.

Tevens wil ik je erop attenderen, dat je zelf beweert dat de Nokia 2630 als piek 70 W/kg heeft. Foutje? Of een dodelijk apparaat? ;)
Glashelder schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 16:53:
Wat zal de reden daarvan zijn? Meer zendvermogen?
Natuurlijk, denk je soms dat hij harder gaat zenden als je erin hijgt ofzo? :')

Hij zendt gewoon harder om de data goed (of beter) over te laten komen bij een basisstation.

Hierbij geldt (over het algemeen) dat hoe verder je van een basisstation verwijderd bent, hoe zwakker het signaal is, en dus hoe harder je telefoon zal stralen.
Shabbaman schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 17:01:
[...]

Grappig, afgelopen week stond er iets soortgelijks in de krant.
Zeker opmerkelijk, en dan maar beweren dat al die elektromagnetisme niet schadelijk dan wel merkbaar is. 8)7
Stereotomy schreef op zondag 27 januari 2008 @ 17:14:
En als je hem tussen je benen legt dan? :')

[mbr]* Het is hier geen Fok of HK![/]
Tjah, je weet maar nooit. :P

[ Voor 7% gewijzigd door MensionXL op 29-01-2008 21:45 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

MensionXL schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 20:24:
[...]

Zeker opmerkelijk, en dan maar beweren dat al die elektromagnetisme niet schadelijk dan wel merkbaar is. 8)7
Op dat onderzoek is wel wat af te dingen. Het aantal proefpersonen is niet bepaald hoog en een groot deel (of allemaal) hadden al "last" van straling. Deze mensen zullen dan ook eerder zeggen dat ze er last van hebben. En dat terwijl ook deze mensen niet konden aangeven wanneer de telefoon aan het zenden was en wanneer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die waarde van 1.40 geldt geloof ik alleen als de telefoon tegelijkertijd met maximaal vermogen over zowel UMTS, WiFi en BT zou zenden.

Het probleem van de E51 is volgens mij veel meer dat de antenne - als ik het goed heb - bovenin het toestel zit en dus veel dichter bij je oor zit dan bij veel andere toestellen, die hun antenne onderin bij de microfoon hebben zitten.

Tel daarbij op het feit dat het toestel erg dun is, én met veel metaal (goede geleider) afgewerkt is, en ik vind het niet gek dat ik na 10 minuutjes bellen al een roodgloeiend oor heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

MensionXL schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 20:24:
Natuurlijk, denk je soms dat hij harder gaat zenden als je erin hijgt ofzo? :')

Hij zendt gewoon harder om de data goed (of beter) over te laten komen bij een basisstation.

Hierbij geldt (over het algemeen) dat hoe verder je van een basisstation verwijderd bent, hoe zwakker het signaal is, en dus hoe harder je telefoon zal stralen.
Kan toch met het design te maken hebben (metalen behuizing)..zoals ^^ al zegt..

:')

:/

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-09 06:29

RaJitsu

B.S.U.R.

pven schreef op zondag 27 januari 2008 @ 18:35:
Die vriend van me vroeg aan de beste man hoe het kan dat een hoogleraar in de sociologie (of zoiets) zoveel verstand kon hebben van de technische kant van het GSM-gebeuren. Na nog een paar van dat soort aanvaringen, is hem gevraagd om de zaal te verlaten. |:(
Een hoogleraar in de sociale wetenschappen is 9 van de 10 keer ook een methodoloog, ofwel een statistiek-geleerde. En die zijn uiteraard een stuk betrouwbaarder als het gaat om deze materie dan een techneut die biased is, voor of tegen het product waar het om gaat. In de statistiek gaat het om de harde cijfers, en indien de onderzoekmethode degelijk/betrouwbaar is, wat van een methodoloog doorgaans mag worden verwacht, acht ik de conclusie van een hoogleraar in de sociale wetenschappen betrouwbaar en valide.

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je dit toestel sowieso wilt blijven gebruiken, hoe zou je de "straling" dan zoveel mogelijk kunnen beperken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

RaJitsu schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 11:27:
[...]

Een hoogleraar in de sociale wetenschappen is 9 van de 10 keer ook een methodoloog, ofwel een statistiek-geleerde. En die zijn uiteraard een stuk betrouwbaarder als het gaat om deze materie dan een techneut die biased is, voor of tegen het product waar het om gaat. In de statistiek gaat het om de harde cijfers, en indien de onderzoekmethode degelijk/betrouwbaar is, wat van een methodoloog doorgaans mag worden verwacht, acht ik de conclusie van een hoogleraar in de sociale wetenschappen betrouwbaar en valide.
Statistiek en betrouwbaar in één zin; volgens mij is bij statistiek vooral manipulatie belangrijk. :Y)
En waarom zou een techneut direct subjectief zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 14:28:
Als je dit toestel sowieso wilt blijven gebruiken, hoe zou je de "straling" dan zoveel mogelijk kunnen beperken?
- Bluetooth en WiFi uitschakelen. Alleen aanzetten als je het nodig hebt. Voor bluetooth is daar een handige sneltoets voor, voor WiFi kan het simpel via het standby-scherm.

- Ik heb de telefoon niet naast mijn bed liggen, maar op een kastje dat wat verderop staat in de slaapkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

svdmeer schreef op zondag 03 februari 2008 @ 13:38:
[...]

- Bluetooth en WiFi uitschakelen. Alleen aanzetten als je het nodig hebt. Voor bluetooth is daar een handige sneltoets voor, voor WiFi kan het simpel via het standby-scherm.

- Ik heb de telefoon niet naast mijn bed liggen, maar op een kastje dat wat verderop staat in de slaapkamer.
Én wat ook een optie is, alhoewel dan wellicht iets te ver gezocht, geen gebruik maken van UMTS maar gewoon GSM netwerken.

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
MensionXL schreef op zondag 03 februari 2008 @ 15:53:
[...]

Én wat ook een optie is, alhoewel dan wellicht iets te ver gezocht, geen gebruik maken van UMTS maar gewoon GSM netwerken.
Diezelfde opmerking heb ik eerder al eens op dit forum gemaakt, en toen kreeg ik te horen dat UMTS minder gevaarlijk is omdat het vermogen lager ligt en dit dus geen zin heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-09 06:29

RaJitsu

B.S.U.R.

MrSleeves schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 15:37:
[...]

Statistiek en betrouwbaar in één zin; volgens mij is bij statistiek vooral manipulatie belangrijk. :Y)
En waarom zou een techneut direct subjectief zijn?
Niet direct. Inderdaad zou een methodoloog ook subjectief kunnen zijn en de methodiek kunnen aanpassen, dusdanig dat er een voor hem goede uitslag uit komt. Maar daarom heb ik het ook over een betrouwbare meetmethode. Een goed rapport vermeld de gebruikte methodes, en dus valt vast te stellen of het wel of niet een valide en betrouwbaar onderzoek betreft. Ik stel ook niet dat een techneut per definitie subjectief zou zijn. Wel dat aangezien deze inhoudelijk meer kennis heeft al vrij snel voor of tgen iets is, terwijl een statisticus onderzoek doet naar de materie die hem doorgaans weinig boeit en waar hij doorgaans geen persoonlijk verbinding mee heeft. De kans dat een technicus in kwestie die zich ermee bezighoudt dit wel heeft is groter. Maar inderdaad zeker niet per definitie.

Hoe dan ook, ik heb het toestel van de week ook gewoon gekocht. mooi, een prettig formaat en functioneel. En van de straling merk ik vrij weinig. Mijn vriendin overigens wel. Maar die merkt ook straling als ze een baksteen tegen haar oor houdt en het gerucht gaat dat er straling vanaf komt.

[ Voor 12% gewijzigd door RaJitsu op 04-02-2008 22:04 ]

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tooltime
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-01 20:30
[...]

Er zijn drie soorten radioactieve straling; alpha, beta en gamma. Gamma is wel degelijk een electromagnetische straling, echter met een andere frequentie die ioniserende eigenschappen heeft. Apha en Beta straling zijn deeltjes.

Telefoons zenden straling uit die helemaal aan de andere kant van het electromagnetisch spectrum zit. Desalniettemin kan deze straling, mits het vermogen van de zender hoog genoeg is, bepaalde effecten hebben. Denk maar aan een magnetron. Statistisch gezien is er simpelweg vrij weinig aan te tonen wat de gevolgen zijn van 1W straling. Maar het zou altijd kunnen dat er mensen zijn die dit toch wel voelen. Emperisch gezien blijft het onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmmk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-09 23:26
Het valt mij op dat m'n hele E51 behoorlijk warm wordt na drie kwartier bellen in de auto (dus met bluetooth ook aan). Heb ik bij m'n vorige SonyEricsson (zonder BT) nooit gemerkt. Ligt dat in dezelfde lijn (opschroeven zendvermogen vanwege slecht bereik in de auto)?
Jammer genoeg heeft de E51 geen optie voor een externe antenne, die zit n.l. wel in (op) mijn auto; ik neem aan dat daar geen mouw aan te passen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huub17
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:17
jmmk schreef op maandag 14 juli 2008 @ 21:04:
Het valt mij op dat m'n hele E51 behoorlijk warm wordt na drie kwartier bellen in de auto (dus met bluetooth ook aan). Heb ik bij m'n vorige SonyEricsson (zonder BT) nooit gemerkt. Ligt dat in dezelfde lijn (opschroeven zendvermogen vanwege slecht bereik in de auto)?
Jammer genoeg heeft de E51 geen optie voor een externe antenne, die zit n.l. wel in (op) mijn auto; ik neem aan dat daar geen mouw aan te passen is.
Dat warm worden heb ik inderdaad ook, maar het is voornamelijk het achterklepje waar de batterij tegenaan ligt. Is de buitenkant dan niet gewoon een koelvin geworden, om zo het toestel voor oververhitting te behoeden? ('t is mijn eerste Nokia dus ik heb eigenlijk geen idee wat normaal is bij deze dingen, vond het als fysicus wel een goede warmteafvoer-vinding ;))

On topic:
Geen last van stralingsgevoelens, maar heb WLAN/BT standaard ook uit staan. Trouwens, WLAN staat standaard wel ingesteld op 100mW, dat valt hier te wijzigen:
Instrumenten> Instell. > Verbinding > Wireless LAN > 'Opties' > Geavanc. instellingen > 'Ja' > Energieniv. transmiss... > opties voor 100mW, 10mW en 4 mW. Naast het feit of de em-straling voelbaar is of niet, de accu doe je er wel een plezier mee als je dit lager zet ;)
Pagina: 1