[XP] Logt uit na login

Pagina: 1
Acties:
  • 550 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20-02 12:23
Deze vraag is al heel vaak gesteld en dat heb ik ook gemerkt dankzij de search. Maar ondanks dezelfde symptomen werkt de gegeven remedie niet.

De situatie is als volgt:[list=1]• Het ding start gewoon op• Vervolgens kan ik inloggen: administrator en andere users, password werken normaal, geen enkel probleem, zou je denken• Ik log in en bijna direct word ik geconfronteed met "U wordt afgemeld". Juist.. :?

Ik heb al geprobeerd om met de Recovery Console userinit.exe te kopieeren naar wsaupdater.exe en varianten op die naam, maar dat biedt allemaal geen soelaas. Helaas heb ik hier geen ERD Commander CD bij, anders had ik het hier wel mee gedaan. Een schone intall kan natuurlijk ook, maar liever niet.

Ik krijg overigens, zowel normaal gesproken als in veilige modus, de melding dat de install niet WGA valid is. Vreemd, het is immers een gewone OEM pc.

Omdat het antwoord op die vele topics hier niets helpt, open ik nu maar een nieuw topic.

We hebben het overigens over een P4 Medion machine met WinXP Sp1.

EDIT:// Zie ook nog even Bitage in "[XP] Logt uit na login"

[ Voor 12% gewijzigd door Bitage op 27-01-2008 18:16 ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Eerst maar eens een BartPE CD maken en op spyware etc scannen? SP1 is ook niet ideaal, dat klinkt als een PC met een aantal gaten in de beveiliging.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• sanzut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:16

sanzut

It's always christmas time

spuit11

[ Voor 92% gewijzigd door sanzut op 27-01-2008 17:18 ]

• Bitage
Heb er ooit eens mee gespeeld, maar door de gebrekkige GUI vanaf gestapt. Heb thuis nog wel zon ding liggen met alle add-ons erop, maar aangezien ik nu niet thuis ben, kan ik daar niet op terug vallen.
Het liefst gebruik ik natuurlijk ERD Commander, mja, die ligt ook thuis..

@ sanzut
Als je uberhaupt gelezen had, was je reactie minder nutteloos.

[ Voor 12% gewijzigd door Bitage op 27-01-2008 17:17 ]

• sanzut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:16

sanzut

It's always christmas time

Excuses, had een stukje van je TS gemist

• Bitage
Kheb uit wanhoop toch maar even ERD Commander '07 binnenghengeld en tot mijn grote verbazing staat de register key HKEY_LOCAL_MACHINE/Software/Miscrosoft/WindowsNT/CurrentVersion/Userinit nog gewoon op het juiste pad :o Nu ben ik nóg verder van huis

@ gambieter, misschien heb ik dan een oude versie, maar die ik had zat alleen een achtergrondje van BPE bij met een brak start-menutje met een in paint gefrutselde oranje knop waarmee je bepalde dingen kon uitvoeren.

[ Voor 31% gewijzigd door Bitage op 27-01-2008 18:19 ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Bitage schreef op zondag 27 januari 2008 @ 17:16:
Heb er ooit eens mee gespeeld, maar door de gebrekkige GUI vanaf gestapt.
BartPE gebrekkige GUI? Het is een Windows Live CD.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Bitage schreef op zondag 27 januari 2008 @ 18:15:
@ gambieter, misschien heb ik dan een oude versie, maar die ik had zat alleen een achtergrondje van BPE bij met een brak start-menutje met een in paint gefrutselde oranje knop waarmee je bepalde dingen kon uitvoeren.
Dat is gewoon de basic PE functionaliteit ja.
Dat je er vervolgens een X aantal plugins waaronder XPE 1.0.7 tegenaan kan gooien om een GUI te gebruiken boeit niet.

De basis is dat je je tools kan gebruiken, en dat kan net zogoed vanaf een commandprompt.

Zo kun je ook je eventlogs lezen met eventviewer als je naar %system32%\config gaat en daar de .evt files inhangt.
kan je in ieder geval iets meer doen dan alleen maar gokken wat het probleem is.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Bitage
Goed, het ding werkt weer :)

Na heel wat geneuzel in de register editer heb ik in
code:
1
HKEY_LOCAL_MACHINE/Software/Microsoft/WindowsNT/WinLogon/Notify/WGALogon/

de key met WGALogon hernoemd naar _old. Zo ook de key die verwijst naar WGAxxx.dll (weet het zo even niet uit mijn hoofd, maar WGA is één van de boosdoeners).
Vervolgens kwam ik erachter dat er geen komma stond na het pad C:\Windows\System32\userinit.exe
Dit moet dus C:\Windows\System32\userinit.exe, zijn.

Hopelijk maak ik nu nog andere mensen in de toekomst blij :)
Pagina: 1