[Vista/XP] Directories locken ter voorkoming van verwijderen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo :)

Ik heb zojuist perongeluk mijn complete schoolarchief ge-SHIFT-deleted |:( Meteen undelete tooltje gebruikt en gelukkig het meeste kunnen backuppen. Weet iemand misschien ook een manier om te voorkomen dat een file of directory kan worden verwijderd? Zeg maar dat je alleen bestanden kan toevoegen, de naam kan wijzigen maar ze niet kan verwijderen (dat je daarvoor bijvoorbeeld een wachtwoord moet opgeven). Het is me namelijk al twee keer overkomen 8)7 .

PS: Ik gebruik dualboot met Vista Ultimate en XP PRO, verder heb ik op mijn externe schijf Ubuntu 7.10 en Debian 4 geïnstalleerd ;)

Edit: Diverse topics al gelezen, maar geen enkele oplossing komt echt in de buurt.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2008 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:46
Je kan natuurllijk "gewoon" NTFS-rechten toepassen... Maar veel degelijker werkt imho een degelijke backup :)
Voor je eigen pc gaat dit soort restricties immers snel irriteren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
the_stickie schreef op zondag 27 januari 2008 @ 17:10:
Je kan natuurllijk "gewoon" NTFS-rechten toepassen... Maar veel degelijker werkt imho een degelijke backup :)
Voor je eigen pc gaat dit soort restricties immers snel irriteren!
Ja idd, maar het probleem was nu net dat ik net mijn externe HDD had geformatteerd om hem opnieuw in te delen :'( :P

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2008 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Wat is er mis met je hoofd erbij houden tijdens shift-del acties? :)

In ieder geval: je zou op die ene belangrijke folder een extra ACE kunnen opnemen in de NTFS ACLs.
Dat kun je dan het beste via de NTFS Security Editor doen (die 'advanced' button dus).
Iets als
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/UVdf4zSoexY9APlQ0ZNnWiyl/full.png

Deny gaat vóór allow, en let op de keuze met This Folder Only.

Persoonlijk zie ik daar alleen maar nadelen van komen later...
En het is niet echt waterdicht, want een ander OS trekt zich weer niks van die ACL aan.

[ Voor 8% gewijzigd door alt-92 op 27-01-2008 18:54 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt voor de oplossing :)