XS4All only en binaries probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 635 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Notoxic
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-06-2024
Goede dag,

mijn internet; XS4all only 8mb/1mb
modem Zyxel prestige 600
Windows XP Home SP2
firewall modem uit , firewall windows uit , kortom ik gebruik geen firewall
Speedtest nl geeft goede resultaten

Sinds 4 a 5 maanden heb ik de hele tijd probleem met het downloaden via Binaries.
All de gedownloade bestanden zijn altijd incompleet.Als voorbeeld wil ik mijn latste poging nemen;
van de 7 rar files zijn maar 2 compleet , repareren met Par bestanden en steeds 70 blocks te kort.
De download snelheid is prima , alleen alles is incompleet.

Ik heb geprobeerd vershillende clients zoals Newsreactor , Grabit en Newsleecher.
Ik heb geprobeerd verschillende servers: news.demon.nl (daar was ik klant van voor de overname)
news.newszilla.nl en ook betalde diensten smsusenet.nl en tenslotte newsreader2.eweka.nl.
Wat ik ook niet gebruik de downloads blijven altijd incompleet. De beste resultaten heb ik met eweka, maar helaas ook daarmee haal ik niets compleet binnen.De bestanden die ik probeer binnen halen zijn slechts een paar dagen geleden gepost.

Ik ben ten einde raad, op internet vind je alleen verouderd info uit 2004 ofzo , men schijnt verder zeer tevreden te zijn over XS4All en hun binaries completheid.

• NiteSpeed
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-09 23:58
xs4all heeft niets te maken met je binaries als je ze van een andere server binnenhaalt.

• Notoxic
NiteSpeed schreef op zondag 27 januari 2008 @ 15:47:
xs4all heeft niets te maken met je binaries als je ze van een andere server binnenhaalt.
klopt , maar waar zit het probleem dan?

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:57
Probeer eens een andere computer, kun je dat alvast uitsluiten.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:23

Nakebod

Nope.

Hmm, volgens mij heb ik zoiets ook eens gehad, heb je toevallig Avast virusscanner?
Zo ja, moet je uitzetten dat ie nieuwsgroepen scanned.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-11 01:44
Doe je niet repareren met QuickPar of zoiets?
Of je pakt te oude files van de server die er (bijna) niet opstaan.
Heb je gekeken bij http://www.binaries4u.nl ? Altijd up-to-date.

• Theraven1982
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21-07-2011
news.demon.nl en news.newszilla.nl zijn tegenwoordig dezelfde servers. Ikzelf merk ook vaak dat de postings op deze newsserver incompleet zijn, maar als ik enkele dagen erna dezelfde post probeer te downloaden is er niks aan de hand. Alsof de newsserver heel traag synched met andere newsservers ... probeer eens iets te downloaden wat ongeveer een week geleden gepost is (werkt bij mij prima, op de grote groepen)

• Notoxic
cornfed99111 schreef op zondag 27 januari 2008 @ 16:36:
Doe je niet repareren met QuickPar of zoiets?
Of je pakt te oude files van de server die er (bijna) niet opstaan.
Heb je gekeken bij http://www.binaries4u.nl ? Altijd up-to-date.
Ja zeker ik repareer met QuickPar v9.1 , http://www.binaries4u.nl ken ik ook. Voor dat ik met dit probleem te maken kreeg werkte alles perfect.

• Badtothebone
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

Prober Giganews eens, retentie is tot 200 dagen. Ik ben al 6 jaar een tevreden klant van GN. PAR files heb ik niet vaak nodig om mijn downloads kompleet te maken. Volgens mij kan je daar een probeer account aanmaken.

Misschien kan je proberen een NZB file in Newsleecher te laden, deze zal dan all posts ophalen waar het NZB file overgaat dan weet je tenminste dat alle posts beschikbaar zijn, als dat niet goed gaat dan zou ik 1,2,3 niet weten waar het problem zit.

https://valid.x86.fr/xhfd5e

• Notoxic
Theraven1982 schreef op zondag 27 januari 2008 @ 16:38:
news.demon.nl en news.newszilla.nl zijn tegenwoordig dezelfde servers. Ikzelf merk ook vaak dat de postings op deze newsserver incompleet zijn, maar als ik enkele dagen erna dezelfde post probeer te downloaden is er niks aan de hand. Alsof de newsserver heel traag synched met andere newsservers ... probeer eens iets te downloaden wat ongeveer een week geleden gepost is (werkt bij mij prima, op de grote groepen)
Dat heb ik ook al geprobeerd, maar het maakt bij mij niets uit het is toch altijd incompleet.
Verder zou het toch echt met smsusenet en ewaka moeten lukken, maar het lukt ok niet , dat geeft aan dat het probleem misschien in mijn PC zit al zou ik toch echt niet weten wat het is.

• Notoxic
Badtothebone schreef op zondag 27 januari 2008 @ 16:41:
Prober Giganews eens, retentie is tot 200 dagen. Ik ben al 6 jaar een tevreden klant van GN. PAR files heb ik niet vaak nodig om mijn downloads kompleet te maken. Volgens mij kan je daar een probeer account aanmaken.

Misschien kan je proberen een NZB file in Newsleecher te laden, deze zal dan all posts ophalen waar het NZB file overgaat dan weet je tenminste dat alle posts beschikbaar zijn, als dat niet goed gaat dan zou ik 1,2,3 niet weten waar het problem zit.
Giganews is voor mij geen optie ik heb net gisteren voor ewaka betaald om het uit te proberen.
Ik gebruik altijd NZB files.

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Notoxic schreef op zondag 27 januari 2008 @ 16:46:
[...]

Giganews is voor mij geen optie ik heb net gisteren voor ewaka betaald om het uit te proberen.
Waarom is het geen optie, dan probeer je het later toch?

Elect a clown, expect a circus.

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-11 01:44
Start op in beveiligde modus met netwerk. [F8]
Ga dan weer eens downloaden. Als alles nu wel werkt, dan is ergens een software op
je systeem die roet in het eten gooit.

• Younes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-11 20:50

Younes

Wie, Wat, Waar?

Notoxic schreef op zondag 27 januari 2008 @ 16:46:
[...]

Nogmaals: probeer een andere pc (of start op in veilige modus met netwerkmogelijkheden)

...en waarom?

• Notoxic
Nakebod schreef op zondag 27 januari 2008 @ 16:30:
Hmm, volgens mij heb ik zoiets ook eens gehad, heb je toevallig Avast virusscanner?
Zo ja, moet je uitzetten dat ie nieuwsgroepen scanned.
Ik wil het nog niet te hard roepen maar ik heb mijn virusscanner uninstalled (Panda) en heb 2 keer achter mekaar compleete downloads gehad. Dat noem ik een heel verbetering want dat heb ik al sinds maanden niet gezien. Ik ga nog even door met testen maar alles wijst erop dat de virusscanner achter zat.

• Notoxic
Wat mij betreft kunnen we deze topic afsluiten.
Ik denk dat het probleem opgelost is. Bedankt voor jullie hulp _/-\o_

• Nakebod
  • Laatst online: 00:23

Nakebod

Nope.

Dus het was wel iets met je virusscanner?
Ik zou niet direct dat hele ding eraf gooien natuurlijk :+ Eerder wat instellingen bekijken, met name die betrekking hebben tot usenet.
Of zoeken of er meer problemen bekend zijn met usenet i.c.m. Panda.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• MPEG
  • Laatst online: 21-10-2020
Heb je toevallig "nVidea Network Access Manager" geïnstalleerd? Ik had na de installatie van dat pakket dat alle type donwloads fout gingen. Ook die vanuit een browser overigen.

Het hele topic lezen voortaan maar, ik zie dat je het al hebt opgelost.

[ Voor 18% gewijzigd door MPEG op 27-01-2008 22:08 ]

AMD 64 X2 4800+ @2,41Ghz,
2048MB DDRRAM,
ATI X800GTO,
2x Samsung 930BF 19" TFT

• Younes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-11 20:50

Younes

Wie, Wat, Waar?

Notoxic schreef op zondag 27 januari 2008 @ 21:55:
Wat mij betreft kunnen we deze topic afsluiten.
Ik denk dat het probleem opgelost is. Bedankt voor jullie hulp _/-\o_
Misschien handig als je zegt wat je precies hebt gedaan om het probleem op te lossen. Vooral omdat je er zolang mee bezig bent. Zo kan de volgende persoon met hetzelfde probleem dankzij jouw moeite nu makkelijk zijn probleem oplossen...

Niets is zo irritant dan in de search zulke topics tegenkomen...

Vriendelijk bedankt

...en waarom?

Pagina: 1