Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valigarmanda
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 14:57
Ik krijg sinds een tijdje de windows fout "de lees of schijfbewerking op adres ... is mislukt". Dan kan je op OK klikken om het programma af te sluiten of op Annuleren om de fout op te sporen. Ik dacht aan een softwareprobleem maar na 2 verschillende XP schijfjes en een vista installatie bleken de programma's nog niet te werken. Bios update haalde niets uit.

Intussen heb ik een nieuw moederbord met een nieuwe processor en nieuw RAM. De error lijkt me te achtervolgen, want ik krijg deze nog steeds! Ik gebruik nog wel mijn oude videokaart, X-fi geluidskaart, brander en harde schijf.

Gezien de error lijkt het me dus de harde schijf. HDregenerator en The Troubleshooter geven alleen geen bad sectors aan. Bovendien is de harde schijf slechts een maand of 2 oud. Kan deze Western Digital 320gb dan toch de veroorzaker zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:17

job

In welke software krijg je die melding?
Soms ligt het ook gewoon aan de software namelijk.

Krijg je het bij allerlei programma's dan is er inderdaad wat anders aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:24

ManiacsHouse

Scheisse!

Als ik het zo lees heb je eigenlijk de basis-onderdelen zoals cpu en moederbord al uitgesloten van een fout. Denk echt dat je hd naar zijn grootje is. Alstie 2 maanden oud is gewoon garantie claimen.

edit: oei wat job hierboven zegt is ook een goeie. Maar als het continu bij elk programma gebeurt dan lijkt het mij de harde schijf. Overigens al kabels vervangen? Je weet maar nooit.

[ Voor 31% gewijzigd door ManiacsHouse op 27-01-2008 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valigarmanda
Het zijn vooral spellen die de error geven. Het programma newsleecher geeft ook soms met afsluiten de error.

Het zijn dus meerdere programmas die de error geven, en opnieuw downloaden en installeren helpt niet.

Dat van het kabeltje is wel een goede tip. Ik ga het eens met een andere sata kabel proberen, allicht werkt het. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:17

job

De fouten in newsleecher heeft bijna iedereen last van, dat ligt aan newsleecher.
Vooral in spellen doet me aan de videokaart denken.

Heb je wat meer info over de foutmelding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valigarmanda
Afbeeldingslocatie: http://img225.echo.cx/img225/2953/error8nq.jpg

deze error is het, alleen heb ik er een knopje bij met annuleren om de fout op te sporen. De ene keer staat er tussen haakjes read en de andere keer write.
Videokaart lijkt me niet echt het probleem omdat de error komt op het moment dat ik de spellen opstart. Ik heb zelfs Carmageddon 2 geinstalleerd en als ik deze op probeer te starten met software rendering dan krijg ik exact dezelfde error (al kan dit misschien ook zijn omdat het spel 10 jaar oud is)

edit: Helaas lag het niet aan het kabeltje...

[ Voor 7% gewijzigd door Valigarmanda op 27-01-2008 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:24

ManiacsHouse

Scheisse!

mmm... dit is geen hd probleem. Ook geen software probleem denk ik aangezien je al een aantal windows-installaties verder bent. Vooral met spellen? Videokaart-geheugen kaduk? Of gewoon je werkgeheugen?
Heb je meerder reepjes werkgeheugen? Stop er eens 1 tegelijk in? Kijken of je dan de error nog krijgt.

[ Voor 2% gewijzigd door ManiacsHouse op 27-01-2008 16:39 . Reden: niet goed gelezen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valigarmanda
Zoals ik al zei ik heb een nieuw moederbord, processor én RAM, dus aan het RAM geheugen zal dit niet liggen. Ik krijg de error vooral met spellen opstarten dus de videokaart wordt hier nog niet belast, kan het dan wel aan het videogeheugen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• empy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:07

empy

Rijdt rondjes

darkliquid schreef op zondag 27 januari 2008 @ 16:34:
Zoals ik al zei ik heb een nieuw moederbord, processor én RAM, dus aan het RAM geheugen zal dit niet liggen. Ik krijg de error vooral met spellen opstarten dus de videokaart wordt hier nog niet belast, kan het dan wel aan het videogeheugen liggen?
Heh, ram geheugen gaat zelden kapot ja, maar het kan vanaf fabriek al DOA zijn (vaak genoeg meegemaakt op de zaak) of het kan oververhit zijn geweest waardoor het brak is. Doe eens een memtest, kan via de vista CD zelf al als het goed is :) En anders download je UBCD of Memtest86

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valigarmanda
Het oude RAM heb ik uitvoerig getest maar ik zal het ook eens proberen met mijn nieuwe reepjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valigarmanda
Sorry dat ik hier dubbelpost... Het nieuwe RAM is ook goed (althans na 4 uur testen). Sluit het feit dat er geen bad sectors zijn aangetroffen op de harde schijf uit dat de error door de hd komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 13:12
Heb je de schijf al getest met de tool van de fabrikant zelf?
Die foutmelding die je krijgt, heb je al eens gegoogled op de foutcode, als die er bij vermeldt staat?

Systemspecs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valigarmanda
Ik krijg de Western Digital Diagnostic dinges niet aan de praat hier.

Ik heb de schijf in een compleet andere pc gedaan. Data gedownload naar de schijf van de oude pc (die geen fouten geeft) en deze data exact overgekopieerd naar de 'probleem'schijf. Wat blijkt nou, laad ik het progje van mijn oudere schijf dat werkt alles prima. Laad ik het op m'n Western Digital op dezelfde pc nog geen minuut later, dan crasht de boel... Ik denk dat ik het probleem gevonden heb 8)7
Pagina: 1