PC loopt vast tijdens boot

Pagina: 1
Acties:
  • 216 views sinds 30-01-2008

• Patrickdev
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-12-2024
Specs:

Antec Sonata Plus 550, Zwart/Zilver, 550W, ATX
Asus P5K, S775, P35, 4xDDR2, FW, ATX
Intel Core 2 Quad Q6600 2.40GHz,1066MHz,S775, Box
Asus EN8800 GT 512MB, 2xDVI, HDTVo, PCIe
2 maal Kingston Dimm 1GB DDR2 PC2-6400 800MHz
Kingston Dimm 2GB DDR2 PC2-6400 800MHz
Asus DRW-2014L1T LS, SATA, Zwart/Zilver, Retail
Geluidskaart Creative Audigy SE 5.1 Bulk
WD 500GB SATA2 7200rpm 16mb p/n: WD5000AAKS

Hier heb ik zelf Windows XP op geinstalleerd. Maar nu heb ik het volgende probleem: Als ik de PC opstart, loopt hij regelmatig vast na het Windows XP boot screen. Dan staat er "No signal" op mijn beeldscherm. De hele PC lijkt nog te draaien, maar er gebeurt niks meer.

Dit blijft gebeuren, zelfs als ik Windows opnieuw installeer, of een andere versie van Windows installeer. Alle drivers zijn naar behoren geinstalleerd.

Het kan niet aan de harde schijf liggen, omdat ik eerst een andere harde schijf gebruikte (WD 160GB IDE 7200rpm 8mb p/n: WD1600AAJB) en daar gebeurde hetzelfde.
Het kan ook niet aan de geluidskaart liggen, die heb ik er ook tijdelijk uitgehaalt en toen gebeurde het nog.
Om dezelfde reden kan het ook niet aan de dvd writer liggen.

Kortom: Het probleem zit hem in het moederbord, de CPU, de videokaart of het geheugen. Weten jullie wat er mis is? Ik ben ten einde raad.

Bedankt,

Patrick.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Doe de tests uit de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter en je hoort te kunnen deduceren welke component het is.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:29
Het meest zinnige advies wat ik je kan geven is: Probeer de videokaart eens te wisselen, deze lijkt me de boosdoener, het ziet ernaar uit dat je na het starten van de videokaartdrivers geen signaal meer krijgt. Dus dat duid dan op slechte drivers van de videokaart of een kapotte videokaart. Maar misschien loop ik hiermee iets teveel vooruit op de feiten.

Vervolgens geheugen wisselen en dan de cpu als laatste blijft natuurlijk over een brak moederbord.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

• Patrickdev
kfaessen schreef op zondag 27 januari 2008 @ 14:22:
Het meest zinnige advies wat ik je kan geven is: Probeer de videokaart eens te wisselen, deze lijkt me de boosdoener, het ziet ernaar uit dat je na het starten van de videokaartdrivers geen signaal meer krijgt. Dus dat duid dan op slechte drivers van de videokaart of een kapotte videokaart. Maar misschien loop ik hiermee iets teveel vooruit op de feiten.

Vervolgens geheugen wisselen en dan de cpu als laatste blijft natuurlijk over een brak moederbord.
Het probleem is dat ik geen andere videokaarten heb die hierop passen. Er kunnen namelijk uitsluitend PCI-E videokaarten op. Bovendien gebeurt het niet elke keer, ik gok zo'n 1 op de 5 keer.

Geheugen heb ik al verscheidene combinaties geprobeerd, onder andere 1 x 2GB, 1 x 1GB, etc. Dat maakt geen verschil.

EDIT: Wat ik nog vergeten te melden was, dit gebeurde ook al voordat de drivers van de videokaart geinstalleerd waren!

[ Voor 6% gewijzigd door Patrickdev op 27-01-2008 15:19 ]

• Patrickdev
Ik heb zojuist heel Windows opnieuw geinstalleerd. Ik heb mijn PC rond de 15 keer opnieuw opgestart, en het ging elke keer perfect. Ik heb zojuist mijn ethernet driver geinstalleerd zodat ik deze site kon bezoeken. Ik denk dat het dus inderdaad aan een driver ligt, dus ik ga nu elke driver een voor een installeren en kijken of het al fout gaat. Zou een nieuwe driver voor mijn videokaart kunnen helpen?

Ik ben op het ogenblik in bezit van de driver 169.06, maar ik ben op het moment de nieuwste aan het downloaden (169.21) van de Asus site.

[ Voor 14% gewijzigd door Patrickdev op 27-01-2008 17:16 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:07

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

^^

De manier om te weten of het aan moederbord, CPU, videokaart of geheugen ligt. We hebben het niet voor de lol bovenaan het PMG Beleid en de FAQ staan :o

Edit:
Daarnaast is 2x achter elkaar <24u echt posten echt niet de bedoeling. De Edit-knop is er niet voor niets.

[ Voor 20% gewijzigd door dion_b op 27-01-2008 22:46 ]

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.