Toon posts:

Quad core phanom

Pagina: 1
Acties:
  • 183 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ik heb een vraag maar ben nieuw hier dus hoop dat ik em hier goed stel

ik heb net een nieuwe gamers pc gekocht namenlijk:

AMD Phenom 9500
Asus m3a moederbord
ik heb 4 gig kingston geheugen
nvidia en8600gt silent video kaart
ik draai op win vista home pro
mijn vraag is nu ik had hier voor een dual core 1,6 die deed het lekker kwa games maar dacht wil sneller
nu heb ik deze aangeschaft maar lijkt soms langzamer dan me dual core

nu kijk ik in me bios en wat zie ik clocksnelheid 1,8:S het moet een 2,2 x 4 zijn overal waar ik kijk in windows uhm 3dmark staat 1800 megahertz x 4 niet 2200 :s

heb het bios al geflast alles maar krijg em niet om hoor zoals tie hoor nu had ik de winkel al gebeld en die zegen ja we kunnen dat maken 100 euro betalen deze pc koste me al 1500 euro:S dus dat gaan we eve niet doen met 3d mark 06 scrore ik maar 4400 iets meer maar goed ken toch nooit goed zijn

wie zou mij aub kunnen helpen:( :'(

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Die beeldkaart is gewoon geen gamersbeeldkaart!

Kijk eens met CPU-Z welke CPU ge echt hebt?

Ook zou ik die winkel echt de rug toekeren, 100 euro voor afterservice :?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Staat dat ding niet gewoon op power-saving mode, zodat 'ie zichzelf omlaag klokt als 'ie niets aan het doen is? Als je dan gaat kijken met een tooltje terwijl de PC verder niets doet, dan krijg je dus een te lage waarde.

M.a.w. run eens superpi 32M, en kijk dan tijdens het benchen wat de kloksnelheid is.

I mentioned it once, but I think I got away with it.

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-05 00:59
Cool'n'Quiet staat waarschijnlijk aan. Kijk eens in de handleiding van het moederbord hoe je dit uit moet zetten (in het BIOS waarschijnlijk).
Bovendien zou ik bij die shop weggaan, je betaald een hele hoop en dan nog willen ze je iets voor 100 pleuros aansmeren.

* Bitage mompelt iets over shopsurvey invullen
da's een leuke midrange kaart, en voor 1500 pegels kun je iets beters verwachten!
+1

[ Voor 12% gewijzigd door Bitage op 27-01-2008 13:13 ]

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:14

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Hmmm Ik denk dat je al heel veel geholpen bent met een cursus "hoe schrijf ik fatsoenlijk Nederlands", maar daarnaast : wat zegt CPU-z? Je bussnelheid moet namelijk ook goed staan, en het kan zijn dat die nog op 166Mhz staat. (volgens mij had een Phenom een busspeed van 200Mhz)...

Als ze voor zo'n blunder van je winkel nog even 100 euro gaan vragen zou ik daar maar niet weer terugkomen, meeste winkels doen dat voor heel veel minder of gewoon gratisch...

Laatste opmerking : die videokaart is geen gamerskaart... Ga eens zoeken naar een 8800Weetikwat, dat scheelt al een hoop. Als ze je dat als gamersspul hebben verkocht, weet ik niet wat het zijn, maar geen mensen met verstand van computers... da's een leuke midrange kaart, en voor 1500 pegels kun je iets beters verwachten!

[ Voor 26% gewijzigd door FreezeXJ op 27-01-2008 13:12 ]

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:07
Ziekelijk duur idd. Onderstaande config + scherm koste me 1200 euro... En dat was ook bij een lokale PC boer die niet bepaald de goedkoopste is.... Zat zelfs assemblage bij in omdat ik lui was _/-\o_

[ Voor 15% gewijzigd door GENETX op 27-01-2008 13:16 ]

Verwijderd

Persoonlijk zou ik de winkel nog eens opbellen voor support. Dit zijn ze namelijk verplicht!
Tevens zou ik ook even bellen waarom je geen Intel aangeraden hebt gekregen.
EUR 1500,00 voor zo'n zwaart slecht systeem..tja er zijn ook winkels die er geen verstand van hebben.

Ik zou zwaar gaan klagen, een INTEL cpu vragen, 2 ipv 4GB, 8800GT ipv een 8600gt en windows XP.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:07
Wat voor videokaart had je in je vorige systeem? Misschien kan je hem gewoon overzetten in je nieuwe systeem ;)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-05 00:59
windows XP.
Berust op persoonlijke keuze uiteraard, maar ik neem aan dat de TS als gamer zijnde gebruik wil maken van DX10.

• ekx
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-12-2025

ekx

//helemaal offtopic

Ik wil nu niets zeggen over fatsoenlijk nederlands schrijven,

* maar gratis schrijf je dus zo: g - r - a - t- i - s
* in een nevenschikkende zin gebruik je geen komma
* da's is geen enkele deftige samentrekking van dat is ( zo'n, mag dan weer wel)
* ...
I know, muggenziffterij, maar aub, verwijt de pot de ketel niet dat hij zwart ziet.
FreezeXJ schreef op zondag 27 januari 2008 @ 13:11:
Hmmm Ik denk dat je al heel veel geholpen bent met een cursus "hoe schrijf ik fatsoenlijk Nederlands", maar daarnaast : wat zegt CPU-z? Je bussnelheid moet namelijk ook goed staan, en het kan zijn dat die nog op 166Mhz staat. (volgens mij had een Phenom een busspeed van 200Mhz)...

Als ze voor zo'n blunder van je winkel nog even 100 euro gaan vragen zou ik daar maar niet weer terugkomen, meeste winkels doen dat voor heel veel minder of gewoon gratisch...

Laatste opmerking : die videokaart is geen gamerskaart... Ga eens zoeken naar een 8800Weetikwat, dat scheelt al een hoop. Als ze je dat als gamersspul hebben verkocht, weet ik niet wat het zijn, maar geen mensen met verstand van computers... da's een leuke midrange kaart, en voor 1500 pegels kun je iets beters verwachten!

Verwijderd

Winkels die er geen verstand van hebben? kom op hé, ze willen gewoon winst maken. Daarnaast ben ik bang dat je geen geld terug krijgt, of je moet minderjarig zijn en geen handtekening van je vader ofzo hebben gezet. Je kan beter zelf kijken, daarnaast wij zijn dus geen helpdesk. Dit is blijkbaar je eerste post. Zie het al, shit hij doet het niet goed ik vraag die mensen wel en zoek zelf niet...

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Verwijderd schreef op zondag 27 januari 2008 @ 13:21:
Persoonlijk zou ik de winkel nog eens opbellen voor support. Dit zijn ze namelijk verplicht!
Tevens zou ik ook even bellen waarom je geen Intel aangeraden hebt gekregen.
EUR 1500,00 voor zo'n zwaart slecht systeem..tja er zijn ook winkels die er geen verstand van hebben.

Ik zou zwaar gaan klagen, een INTEL cpu vragen, 2 ipv 4GB, 8800GT ipv een 8600gt en windows XP.
Wat je zegt slaat nergens op, want een Intel PC is helemaal niet per definitie beter... Een Core 2 Quad is welliswaar in veel dingen sneller dan de Phenom X4, maar dat zegt helemaal niets over AMD <> Intel.

Maar idd ziekelijk duur :X 4GB RAM = 99 euro... Phenom X4 = 150~200 euro? 8600GT = 150 euro ofzo. Dat systeem zou ik voor 600 euro oid kunnen bouwen :X Voor 1500 zou ik toch wel minstens een HD3870X2 en een hele dikke quadcore verwachten.

Overigens, een "phanom" bestaat niet.

• FreezeXJ

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

gedeeltelijk eens met mijn bovenbuur QsT. AMD/Intel is een keus die je moet maken, en an sich scheelt het niet belachelijk veel in het segment waar TS in zit.

Wel belangrijk : je videokaart (8800 of AMD 3XX0 graag), voeding (beetje onderzoek), en als je snel wilt zijn zonder gedonder, Win XP (Al is je computer nog zo snel, Windows vertraagt hem wel). Dat geheugen maakt niet veel uit, 2GB erbij scheelt hoogstens 40 euro, daar ga je niet over zeuren. Tuurlijk, voorlopig kan je even niks met 1 GB ervan, maar als er ooit een 64-bit OS op komt, werkt het wel :) Oh, en ga de pricewatch eens bekijken, om te shoppen voor je onderdelen. Wedden dat je goedkoper uit bent? Loop eens met zo'n lijstje binnen bij die computerwinkel van je, vertel dat je je geld terug wilt, en investeer wat tijd erin. Als jij 10 uur nodig hebt om dit een beetje redelijk te doen, en je bent voor 1000 euro klaar, reken je bespaarde winst eens uit :P

offtopic:
@ ekx : die komma wil ik het nog wel eens over hebben, maar gratis weet ik, was meer een flauwe woordgrap, en da's is gewoon spreektaal op schrift. Uiteraard niet grammaticaal correct, maar alsnog goed leesbaar. Gezien het niveau van de TS (geen kommas, weinig hoofdletters, engelse ziekte en nog wat taal- en spellingfouten meen ik mij wel degelijk het recht te kunnen toe-eigenen om hier een opmerking over te plaatsen.

[ Voor 19% gewijzigd door FreezeXJ op 27-01-2008 13:33 ]

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb cool en quiet stgaat uit en en in windows staat hij op prestatie in gesteld cpu-z geeft het ook aan 1,8 ;)

• Avalaxy
Verwijderd schreef op zondag 27 januari 2008 @ 13:31:
Ik heb cool en quiet stgaat uit en en in windows staat hij op prestatie in gesteld cpu-z geeft het ook aan 1,8 ;)
Kijk een in je BIOS dan of alles goed staat... HTT en CPU multiplier even handmatig instellen.

Verwijderd

Topicstarter
is niet mogenlijk kan er niks veranderen :'(

• Avalaxy
Tuurlijk wel :) Moet je bovenaan (waar waarschijnlijk Auto staat) even op Manual zetten, dan komen de opties die uitgegrijsd zijn beschikbaar.

Verwijderd

Topicstarter
ik had eerst xp erop gezet toen deed me geluidskaart op me moederbord het ineens niet meer:s heb al asus xp drivers gedownload niks toen naar die winkel gegaan toen zeiden hun ja nee is vista systeem hub al weer 30 euro kwijt toen hadden ze er vista home 64 bit op gegooid ik heb er zelf weer de 32 bit op gegooid maar moet zegen xp was wel 10x sneller ja
maar dan zit ik weer met dat geluidskaart gebeuren wat maar half werk of niet:S

Verwijderd

Topicstarter
ik ken er echt niks verandere:S of op manual zetten ik heb van asus zon prog er bij daar mee kan ik zien wat me voltage is en zo pc probe2 heet het progje hij geeft aan:

mb 24 graden
cpu 45 graden

dan de voltage standen

+3.3V staat op 3.31V
+5V staat op 5.00V
Vcore staat ip 1.25V
+12V staat op 11.84V

• FreezeXJ

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Welke M3A heb je eigenlijk? Er zijn er namelijk best wel wat meer, maar ik ga uit van de vanilla editie. In dat geval, kijk hier eens, anders moet je even verder zoeken. Voltages zien er goed uit, dus dat is je probleem niet.

Oh, en probeer eens het verschil te vinden tussen je BIOS en je Windows... Hint : het een start na het ander op, en je kunt vanuit Win je BIOS niet snel veranderen :P Onder Windhoos Whateva kun je ook geen FSB/multiplier of wat ook veranderen O-)

Verwijderd

Topicstarter
thanks freezexj netjes 2200 :D nu denk toch de verkeerde update gedaan nu met angst in de schoenen de beta versie genomen en nu is hij wel 2200 thanks

• Krizzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-05 16:51

Krizzie

Progressive Music \o/

Verwijderd schreef op zondag 27 januari 2008 @ 13:45:
ik ken er echt niks verandere:S of op manual zetten ik heb van asus zon prog er bij daar mee kan ik zien wat me voltage is en zo pc probe2 heet het progje hij geeft aan:

mb 24 graden
cpu 45 graden

dan de voltage standen

+3.3V staat op 3.31V
+5V staat op 5.00V
Vcore staat ip 1.25V
+12V staat op 11.84V
Ik vind die 12V wel erg laag hoor. Aan de temperaturen gezien denk ik dat dit Idle is, als je het beestje gaat stressen dan gaat die 12V waarschijnlijk nog meer naar beneden. En vergroot dus de kans op een vastloper.

En zoals andere ook al zeggen voor 1500,- had je een 2x zo snelle pc kunnen kopen.

Ik was inmiddels bijna een half jaar geleden voor mijn pc 1400,- kwijt, en die is vergeleken met deze setup nog altijd sneller.

Geluidswolk

Verwijderd

Eeen 8600GT is niet bepaald een snelle videokaart! Voor 1500 euro had je wel wat meer mogen verwachten. Dat ze ook nog eens 100 euro vragen om het te maken vind ik weer belachelijk, je hebt je PC daar gekocht en hun zijn verplicht je een goed werkend product te leveren.
Ik zou als ik jou was voor de gein eens de jurofoon bellen, daar kun je gratis vragen wat je in bepaalde situaties kunt doen (Dit valt neem ik aan onder de garantie).

http://www.jurofoon.nl/ is heel handig als je ergens mee zit en je weet niet wat je moet doen.
Aankoop van producten, ontslagen worden terwijl je ziek bent (Wat mij is overkomen). Ze vertellen je precies wat wel en niet mag, en eventueel schrijven ze (Volgens mij gratis) een aangetekende brief waarin ze duidelijk maken dat dit niet is toegestaan.

Maar goed, 8600GT is geen snelle videokaart. Een 8600GTS / 8800GT is veel beter.
DirectX10.0 is ook heel erg zwaar, scheelt soms wel 20FPS als je dat uit zet.
Dit doe je door (Bij Bioshock en Crysis werkt het) in de eigenschappen van de snelkoppeling -dx9 te zetten. Voorbeeld

Doel : D:\Games\Oblivion\Oblivion.exe -dx9

Ik weet niet of dit bij elke game werkt, gewoon even proberen je merkt het verschil erg goed.

En! Een 32bits besturingssysteem kan niet meer als 3,2GB ondersteunen, hier heb je een 64-bits besturingssysteem voor nodig (En natuurlijk een 64-bits processor, Phenom, AMD64, Intel Core Duo).
Een quad core is op dit moment niet altijd sneller als een dual core, omdat de programma's niet gemaakt zijn om met 4 cores te werken.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt ;)

Als je eventueel je pc terug brengt en je geld terug krijgt, kijk dan of er misschien ergens een vriendelijke tweaker is die een systeem voor je wilt bouwen.

Oja, en die 11,84V zegt niks, je mag rond de 5% afwijking hebben, dus je mag best rond de 11,4 zitten.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:42
Verwijderd schreef op zondag 27 januari 2008 @ 13:57:
thanks freezexj netjes 2200 :D nu denk toch de verkeerde update gedaan nu met angst in de schoenen de beta versie genomen en nu is hij wel 2200 thanks
Mooi, is dat probleem verholpen :) Het is natuurlijk van de gekke dat de winkel waar je het gekocht hebt dit zegt te willen fixen voor €100, bijzonder slechte service :X

Verder zal ik niet snel op iemands taalgebruik wijzen, maar jij schiet toch wel erg door; geen interpunctie, 'em', 'me', 'ken', 'hun', 'tie', 'kwa', 'eve', allemaal niet bestaande woorden of volledig verkeerd gebruikt.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.