Wel verbinding, geen internet

Pagina: 1
Acties:
  • 137 views sinds 30-01-2008

• Cam
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-02 20:25
Hallo, zit een beetje met de handen in m'n haar, kan dit ook mbv de faq's en de troubelshooters op GoT of het forum niet oplossen, vandaar mijn vraag om hulp!

Ik heb net een nieuwe wireless netwerkkaart gekocht (USB adaptertje), Linksys WUSB54GC, oude drivers er af, oude kaart eruit, nieuwe drivers er op, nieuwe adapter aansluiten met USB kabel.

Ik kan nu: wel pingen naar het ipadres van bv google.com. Ik kan echter niet pingen direct naar het domein google.com. Via ipconfig /all gechecked of m'n DNS server goed stond, dit is het geval.

Mijn router is een Linksys WRT54GL. Er staan nog 3 andere computers aangesloten op het (wireless) netwerk, die wel allemaal normaal kunnen surfen.

Heeft er iemand gelijkwaardige ervaringen hier in, en misschien een oplossing hebben?

Alvast bedankt!

Verwijderd

hoe bedoel je dat je DNS server goed stond? krijg je er 1 van DHCP of heb je er zelf 1 ingeklopt?

en zoja, kan je die DNS pingen?

• Cam
Via DHCP,

Ik kan 'm ook gewoon pingen....

• Cam
Opnieuw drivers er af, en weer op. Geen resultaat.

Nog altijd kan ik m'n via DHCP aangewezen DNS server gewoon pingen. En nog steeds staat er bij firefox: Looking for www.google.com...

Heeft er iemand een idee?

• Cam
Ik denk ik probeer het voor de lol nog maar eens. En ja hoor, hij doet het. Ik heb in de tussentijd NIKS veranderd. Dus, voor de oplossing: Gewoon aan laten staan en iets anders gaan doen, na anderhalf uur doet íe het vanzelf....

Verwijderd

huh? no kidding? vreemd :P

mgoe hij doet het weer :D

• Younes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 30-01 06:52

Younes

Wie, Wat, Waar?

in het geval van windows:

start --> uitvoeren --> cmd --> dan het volgende uitvoeren;

ipconfig /flushdns

...en waarom?

Verwijderd

Hmmm.. Heb je misschien software op je PC staan die een beveiligde verbinding vereisen? Van de banksoftware van ABN AMRO weet ik dat die de Internetverbinding plat legt als je middels een andere netwerkkaart aan de slag gaat.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-03 14:42

Equator

Crew Council

#whisky #barista

En je mag ook stoppen met het omhoogschoppen van oude topics..
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.