Toon posts:

Draadloos netwerk werkt beperkt

Pagina: 1
Acties:
  • 365 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een probleem en hoop dat iemand hier er een oplossing voor weet.

Bij m'n vriendin thuis hebben ze internet van de casema met een standaard Motorola modem, daarop aangesloten zit een Freecom Storage Gateway WLAN router.

Nu probeer ik al enkele dagen het draadloos internet werkend te krijgen maar krijg dit niet voor elkaar, m'n vriendins laptop Toshiba Satelitte Pro A120 en mijn laptop HP Pavillion DV6699 kunnen verbinding maken met het draadloos netwerk, echter kan dan alleen google en gmail geopent worden. Elke andere site is onmogelijk.

Andere sites kunnen alleen geopent worden wanneer een Sitecom Wireless PC Card W170 is ingeplugt en op deze manier verbinding wordt gemaakt met het netwerk. Op mijn eigen netwerk thuis werken deze laptops wel gewoon zonder deze kaart.

Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen?

• WeeJeWel
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-03 11:33
Ik zou de DNS servers even nakijken.

Als je ipconfig /flushdns uitvoert, doet google het dan nog steeds?

Homey — Critics are those without skills to create.

Verwijderd

Topicstarter
WeeJeWel schreef op zondag 27 januari 2008 @ 12:46:
Ik zou de DNS servers even nakijken.

Als je ipconfig /flushdns uitvoert, doet google het dan nog steeds?
Het maakt niet of de cache vol of leeg is, op google kan gewoon een nieuwe zoekopdracht worden uitgevoerd, de nieuwe resultaten worden getoond. Echter kan kunnen dan de links weer niet geopent worden.

Wat zou ik na moeten kijken bij de DNS servers? (ik weet net hoe een netwerk aangesloten kan worden, heel technisch ben ik niet...)

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:48

job

Vertel ons eens welke dns servers de pc's gebruiken en welke dns server de router van het modem heeft gekregen.

Kan je de websites wel pingen?
kan je websites wel op hun ip adres bereiken?

[ Voor 26% gewijzigd door job op 27-01-2008 12:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dit zie ik als informatie op de router:

LAN Port:
Hardware Address 00:01:DB:00:75:EE
IP Address 192.168.59.254
Broadcast Address 192.168.59.255
Subnet Mask 255.255.255.0

DNS Servers 194.134.5.5
194.134.5.55
194.134.0.97

De websites kunnen wel gepingt worden, zowel op IP-adres als website-adres. De websites worden niet geopent in de browser (niet op IP en niet op adres). Bijvoorbeeld tweakers.net en hotmail.com.

Google en Gmail werken wel gewoon.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2008 13:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heeft er iemand enig idee wat het kan zijn?

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19:28

Totaalgeflipt

De enige echte

Topic kicken binnen 24 uur is niet gewenst, maar oke, ook een reactie van mij dan.
Probeer eens een andere browser?
Zet de beveiliging van het draadloze netwerk eens voor de zekerheid helemaal uit. Kijken of het probleem dan ook speelt
Virusscanner / Firewall ook even verwijderen

Verwijderd

Topicstarter
Totaalgeflipt schreef op maandag 28 januari 2008 @ 09:35:
Topic kicken binnen 24 uur is niet gewenst, maar oke, ook een reactie van mij dan.
Probeer eens een andere browser?
Zet de beveiliging van het draadloze netwerk eens voor de zekerheid helemaal uit. Kijken of het probleem dan ook speelt
Virusscanner / Firewall ook even verwijderen
Oke, sorry dan. Heb al firefox geprobeerd en alle beveiliging WEP, Firewall, Virusscanner uitgeschakeld/verwijderd. Lost allemaal het probleem niet op.

Het gekke is dat, Google en Gmail wel normaal worden weergegeven maar dat alle andere websites niet worden weergegeven. Je zou verwachten dat het of helemaal werkt of totaal niet.

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19:28

Totaalgeflipt

De enige echte

Maar zet de hele beveiliging van je draadloze netwerk eens uit. Ook geen wep.

• FCVD
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-01-2024
check dan gelijk je mac adres settings. Wellicht heb je je router zo dicht gespijkerd dat alleen connectie met die sitecom kaart geoorloofd is.

*edit: check je verbinding eens met een draadje aangesloten.

[ Voor 18% gewijzigd door FCVD op 28-01-2008 11:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
Totaalgeflipt schreef op maandag 28 januari 2008 @ 11:07:
Maar zet de hele beveiliging van je draadloze netwerk eens uit. Ook geen wep.
Dit heb ik al geprobeerd, heeft geen effect.
FCVD schreef op maandag 28 januari 2008 @ 11:22:
check dan gelijk je mac adres settings. Wellicht heb je je router zo dicht gespijkerd dat alleen connectie met die sitecom kaart geoorloofd is.

*edit: check je verbinding eens met een draadje aangesloten.
Qua mac adres settings heb ik niets ingesteld, met draad werkt het internet wel. Vorige week hebben we dat sitecom kaartje gekocht, dat was een kwestie van software installeren, inpluggen en het werkte 100%. Geen enkele instelling aangepast op de router.

• David_p3
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 27-02 19:18
Ik heb hetzelde probleem.

Omgeving:
PCs
PC1 Desktop met vista ultimate ; verbonden via draad aan Switch Router 3(SR3)
PC2 Laptop met vista home premium ; verbonden via draadloos aan Speedtoch 716v5 (S716)

Internet
Internet aangesloten in chronologische volgorde

Internet Telfort 20mbit
ADSL Modem Zyxcel P-2602R-D1A (geconfigueerd als modem en DHCP Server.) (Modem)
Speedtouch 716v5 geconfigureerd als Switch met alle poorten(RJ45)als ethernet.DHCP uit
Switch Router 3 geconfigureerd als switch DHCP uit

Dit alles werkt op cat5e, Internet aansluiting direct op modem, dus geen splitter voor analoge telefonie.

Probleem

Als ik met PC2 op draadloos op internet zit doen alleen Google en gmail het. T.net en Hotmail.com werken allebei niet andere pagina's dan google en gmail werken niet. Pingen lukt wel.

Als ik dan PC2 verbind met een draad aan switch 3 en draadloos uitschakel kan ik alle pagina's benaderen.

DNS servers staan op beide systemen hetzelfde ingesteld.
Ipconfig/flushdns levert niets op.

Op PC1 heb ik nergens last van alle pagina's werken.

Q6600@3.29 | Gigabyte X38-DS4 | 4096MB DC PC6400 | HD3870

• David_p3
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 27-02 19:18
Geen kick, probleem is ' verholpen ' zyxel er tussen uit gehaald en nu via speedtouch716v5 prima internet op alle pcs dus ook draadloos

Q6600@3.29 | Gigabyte X38-DS4 | 4096MB DC PC6400 | HD3870

Pagina: 1