Ik heb het volgende probleem op een oude maar verder schone PC waar alleen DOS op staat. De cd rom driver wordt geladen vanuit autoexec.bat, dus na het opstarten. Ga ik dan naar mijn win XP install CD en probeer de setup te starten dan krijg ik de mededeling dat dit programma niet onder dos draait. Als ik probeer te booten vanaf de CD krijg ik een Boot failure (omdat de cd-rom driver niet geladen is). Is dit een bekend probleem? Wat kan ik er aan doen?
De Windows XP-installatie starten vanuit DOS met 'winnt.exe' in de i386 folder. Werkt alleen voor 32-bits Windows.Telim Tor schreef op zondag 27 januari 2008 @ 12:12:
Wat kan ik er aan doen?
Alternatief:
Maak alvast een kale FAT32 partitie op je harde schijf met behulp van FDISK en FORMAT. Kopieer de i386 folder naar de harde schijf. Start de installatie vanaf de harde schijf met 'winnt.exe /s:.' . Na de eerste reboot heb je tijdens de installatie de mogelijkheid om meteen je partitie te converteren naar NTFS (is zo gepiept met een kale partitie met alleen een Windows XP installatie met tijdelijke bestanden erop). De installatie knalt er op deze manier doorheen qua snelheid, vooral al heb je voor het kopieren van CD naar HDD en tijdens de eerste installatie met winnt.exe SMARTDRV geladen.
[ Voor 116% gewijzigd door The Zep Man op 27-01-2008 12:30 ]
Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!