PC6400 vs PC8500/PC9600

Pagina: 1
Acties:
  • 382 views sinds 30-01-2008

• marcootten
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-05 22:33
Goedemiddag allemaal.

Ik ben bezig geweest met mijn pc te upgraden, alleen heb ik nog 1 vraag. Het moederbord dat ik heb is een Asus maximus formula, met een E6850 erop.

Nu heb ik op dit moment nog 2x1Gb pc6400 erin zitten maar nou wil ik graag upgraden naar 2x1 gb pc8500 of pc9600.

Wat is zoal op de pc doe is : gamen(unreal tournement 3, battlefield 2142) en een beetje internetten en downloaden van usenet(nou denk ik dat het bij het uitpakken wel nut heeft om sneller geheugen te hebben)
Nou ben ik van plan om de processor licht over te klokken (stock volt).
Dus mijn vraag aan jullie is, is het het geld waard om over te stappen op pc8500/pc9600?

Eventueel ook nog 2x1gb en 2x512.

[ Voor 8% gewijzigd door marcootten op 27-01-2008 11:46 ]

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:14

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Kort gezegd : nee.
Iets langer antwoord : Probeer eerst wat met dividers te spelen, kijk waarop je processor nu loopt (1333 Mhz, als je je geheugen op 1:2 zet, staat dat op DDR2-667, en heb je weer wat ruimte. Is an sich een goeie optie, omdat dan je bandbreedte van je geheugen weer overeenkomt met die van je processor. Dualchannel enzo ;) )
Als je echt denkt die extra performance nodig te hebben, ga dan voorzichtig kijken tot waar je geheugen overklokt, soms is dat ook nogal een best eindje. Hint : google eens, helpt echt ;)

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Waarom zou je in godsnaam zo'n snel mem erin gaan duwen? Je PC6400 spul heeft nog ruimte om te OCen, zonder dat je het mem out of spec moet laten draaien. Dus nee, ik zou het het geld niet waard vinden, tenzij je echt tegen het max van je huidige mem aan loopt (je kunt nu de 3.6GHz al halen op de 400MHz die het mem aankan, probeer dat gewoon eerst).

Verwijderd

soms is het verschil in videokaart 58 fps versus 55 fps.
Als het verschil door te overclocken hetzelfde is, dan zou ik de overclock scene links laten liggen.
Bandbreedte is niet meer dan synthetisch, trust me on that.
Ik heb een computer met 700MB/sec systeem RAM bandbreedte, en Bioshock doe ik draaien met alles open op een dikke 30-40 fps. Om te gamen maakt het verschil tussen pc8500 en pc 9500 echt helemaal niks uit.
Wordt je opgewonden van een hoger cijfertje in pifast? Go for it! en zorg voor tissues want je krijgt wel degelijk een hogere synthetische score! :Y

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-05 00:59
Dit soort topics zijn nu al zo vaak geweest, dat moet je kunnen vinden met de search.
Maar vooruit, ik leg het nog wel een keer uit:

CPU multi: 9x
CPU clock: 3GHz
QDR bus: 1333Mhz

Om de échte bus snelheid te weten, delen we de QDR door vier: 1333 / 4 = 333MHz
PC2-6400 geheugen draait op een DDR speed van 800MHz, dus delen door 2 geeft échte speed aan: 800 / 2 = 400MHz

Echte geheugen speed minus echte bus speed, maal CPU multi geeft extra sap: ( 400 - 333 ) * 9 = 600MHz

Extra sap + standaard clock speed = max overclock zonder geheugen verder op zijn staart te trappen: 600 + 3000 = 3.6GHz

Dus, ga je verder met overclocken dan 3.6GHz, neem dan sneller geheugen. Anders heeft het geen nut.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:58

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wat ik mis in deze topicstart is simpele eigen inzet: simpelweg even uitrekenen hoeveel bandbreedte je E6850 nodig heeft (stock en "licht" OC), en vervolgens uit te rekenen hoeveel bandbreedte de opties die jij overweegt bieden. Dan heb je al een zeer groot deel van je antwoord. Doe dat eens *voordat* je een topic opent...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.