[USB] Mass storage devices werken niet

Pagina: 1
Acties:
  • 397 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• kaashoofd
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-02 08:54
Hallo,

Al een hele tijd heb ik een zeer vervelend probleem: usb mass storage apparaten werken niet op mijn pc.
Ik beschik over een ASUS P4P800E-Deluxe moederbord met onborad 4 USB-poorten. Daarbij heb ik nog een pci-insteekkaartje met daarop wat usb poorten (ook voor front). Apparaten als mijn toetsenbord en muis werken op alle usb poorten. Evenals de printer en scanner.
Echter, wanneer ik een massaopslagapparaat aansluit op één van de poorten, krijg ik deze niet fatsoenlijk werkend. Het apparaat wordt wel gewoon herkend, en ik kan gedurende 4 seconden de schijf openen. Hierna wordt het apparaat niet meer gezien en kan ik het dus ook niet benaderen.
Met mijn digitale camera hetzelfde probleem. Ik heb verschillende usb sticks geprobeerd, die het op een andere pc perfect doen, en allen hetzelfde probleem. Ook mijn camera werkt prima op een andere pc.

Wat ik kon bedenken is dat apparaten zonder externe voeding niet werken (want mijn printer en scanner hebben een externe voeding). Echter, mijn toetsenbord en muis werken wel, en wanneer ik deze ontkoppel werken usb-sticks nog steeds niet. Is iemand bekend met dit probleem? Of zou ik ergens kunnen nakijken of het probleem inderdaad ontstaat doordat de apparaten te weinig stroom krijgen? Mijn voeding is een Sweex (ja, schaam) 300W ding dus wellicht dat het daaraan ligt. Ik wil dit echter wel eerst kunnen controleren voor ik een nieuwe voeding aanschaf.

Groeten,
Kaashoofd

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 15:41

Sebazzz

3dp

Vista/XP? Search -> [XP] Mass storage device wordt niet gezien door Windows* ; [VISTA] Mass Storage Controller
En dat zijn nog maar een paar van de vele topics die erover te vinden zijn ;)

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• kaashoofd
Ja, dat klopt, ik heb ook bijna al die topics gelezen en het komt allemaal nergens op uit. En aangezien veel topics erg gedateerd zijn lijkt het me niet zo verstandig die weer te gaan kicken. Op mijn pc is Windows XP geïnstalleerd.

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Kijk, als je zelf al aangeeft dat het mogelijk aan de voeding ligt, waarom schaf je dan niet een nieuwe aan? Het kan nooit kwaad, die Sweex gaat vroeg of later voor problemen zorgen, het is gewoon gevaarlijk om een Sweex of Trust voeding als voeding te gebruiken.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• kaashoofd
Sebazzz schreef op zondag 27 januari 2008 @ 12:07:
Kijk, als je zelf al aangeeft dat het mogelijk aan de voeding ligt, waarom schaf je dan niet een nieuwe aan? Het kan nooit kwaad, die Sweex gaat vroeg of later voor problemen zorgen, het is gewoon gevaarlijk om een Sweex of Trust voeding als voeding te gebruiken.
Omdat ik hoopte dat er een mogelijkheid is dat even te controleren? Ik barst zegmaar niet van het geld dus ik vind het vrij nutteloos zomaar een nieuwe voeding te kopen als het probleem daar niet mee opgelost blijkt te zijn.

• kaashoofd
..maar dat kan dus niet? :P

• Ben1985
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-01-2025

Ben1985

Tatatata!

Kan wel, dan moet je alle waarden van je voeding uitlezen. Dus alle voltages (+12v, -12V, +5V, enz...). Wijken deze teveel af, dan moet je een andere voeding hebben. Schaf dan gelijk een goede aan, zoals een Enermax, Tagan of Zalman ofzo. Deze waarden kun je met bijvoorbeeld Speedfan of Everest uitlezen.

Ik vermoed dat je voeding teweinig prik kan leveren zodra je een usb apparaat aansluit, en dat het daarom mis gaat.

CM Stacker STC-T01 | Core i7 3930K | Asus P9X79 | Club3D HD7950 RoyalKing | 8x 4096GB DDR3-1600 | Samsung 840 Pro 256GB | Plextor PX-B950SA | X-Fi Elite Pro | 3x Samsung Syncmaster 214T | Windows 7 x64 Pro

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:27
En doe dat uitlezen van de voeding met een multimeter, en niet met een programma op je PC, aangezien die sensors niet echt supernauwkeurig zijn.

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-02 09:15
kaashoofd schreef op zondag 27 januari 2008 @ 12:37:
[...]Ik barst zegmaar niet van het geld dus ik vind het vrij nutteloos zomaar een nieuwe voeding te kopen als het probleem daar niet mee opgelost blijkt te zijn.
Voor een nieuwe voeding hoef je niet te barsten van het geld... En zoals hierboven vermeld word: Het kan geen kwaad een merk voeding te kopen wat vandaag of morgen stop je Sweex met werken...

Je kunt eventueel extra moeite doen door een voeding uit een andere PC te schroeven en daarmee te testen... Dan weet je het zeker...

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

• LeVortex
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-01 17:21
Dat jij nou barst van het geld en er mee rond smijt, daarom hoeft iemand anders dat niet te doen. Ik zou ook zeker willen weten of het aan me voeding lag, voordat ik hem verving. Anders gooi je gewoon 50 Euros weg

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Wat heb je nou liever, als we het toch over geld hebben:
- Een Sweex die uiteindelijk mogelijk heel je PC sloopt of kortsluit door de heerlijke kwaliteit en levensduur van zo'n B-Merk voeding zodat je een compleet nieuwe PC met voeding moet kopen of
- Een nieuwe A-merk voeding die het blijft doen en je PC niet sloopt zodat je nog een hele tijd met die bak vooruit kan.

• LeVortex
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-01 17:21
Het zal wel iets meevallen met die sweex dingen, je hoord natuurlijk bijna nooit van de mensen waa rhet wel lekker werkt..
Pagina: 1