PC loopt vast en reageert niet meer

Pagina: 1
Acties:
  • 286 views sinds 30-01-2008

• Bliz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18-05 22:36
Hallo,

Ik heb een probleem met onze Acer Aspire E360. Hij start gewoon op en je kunt zelfs nog net een spel of het internet opstarten. En dan loopt hij vast. Hij reageert nergens meer op en je scherm veranderd in een schilderij want hij blijft op dat ene moment hangen. Dan wil je de computer natuurlijk uitzetten door 4 seconde de powerknop in te houden, maar dat werkt ook niet! De enigste manier om je computer uit te zetten is via je stekkerdoos.. Als je hem dan weer aanzet krijg je weer hetzelfde probleem of hij start helemaal niet meer op (videokaart springt niet aan).

Ook herinstalleren helpt niet want hij blijft daar ook hangen, zelfs zonder hardeschijf loopt hij vast.
Ik vrees dat er iets kapot is, mijn vader zegt dat het aan windows ligt maar zonder windows heeft hij dit ook omdat hij het zonder hardeschijf ook doet.

Het is ineens gekomen ik heb niks geinstalleerd of zo.

Mijn hardwarespekkies:

AMD ATHLON X 4200+ S939
2GB ram
ATi Radeon X700se
Acer moederbordje
300W voeding
320GB sata schijf

Verwijderd

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter al geprobeerd het kan aan wel meer dingen liggen.
Heb je al een Memtest gedraaid.
Je kunt het beste de computer zo kaal mogelijk opstarten en dingen uitsluiten en in een andere PC testen, zover als mogelijk.

• Bliz
Verwijderd schreef op zondag 27 januari 2008 @ 10:48:
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter al geprobeerd het kan aan wel meer dingen liggen.
Heb je al een Memtest gedraaid.
Je kunt het beste de computer zo kaal mogelijk opstarten en dingen uitsluiten en in een andere PC testen, zover als mogelijk.
testen gaat niet want hij loopt al vast voordat je het hebt opgestart. Ik denk zelf dat het mobo kapot is ofzo (northbridge?) en als hij een of andere taak moet uitvoeren dat hij dan stopt.. Want als hij vastloopt is er ook geen communicatie tussen de hardware meer (hdd,cd enzovoorts). zo kaal mogelijk opstarten heb ik al gedaan, heeft geen nut.

ook de troubleshooter geeft geen hulp..

Verwijderd

Bliz schreef op zondag 27 januari 2008 @ 10:52:
[...]

testen gaat niet want hij loopt al vast voordat je het hebt opgestart. Ik denk zelf dat het mobo kapot is ofzo (northbridge?) en als hij een of andere taak moet uitvoeren dat hij dan stopt.. Want als hij vastloopt is er ook geen communicatie tussen de hardware meer (hdd,cd enzovoorts). zo kaal mogelijk opstarten heb ik al gedaan, heeft geen nut.

ook de troubleshooter geeft geen hulp..
Kun je het geheugen ook niet in een andere PC testen

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-05 00:59
Als je hem dan weer aanzet krijg je weer hetzelfde probleem of hij start helemaal niet meer op (videokaart springt niet aan).
Welk merk voeding heb je dan? Zou kunnen dat je voeding niet genoeg sap kan leveren.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Inderdaad, meet m 's door.

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:14

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

voeding kan, hoe warm wordt je computer? Als je de zijkant er tijdelijk naast zet, gaat het dan wel goed/beter? Hoe stoffig is ie? Lijkt me overigens geen Windhoosprobleem, hoewel je dat helaas nooit kunt uitsluiten (tot je Linux draait :+ )
300Watt zou het moeten doen, maar voedingen worden ook een dagje ouder, en dan gaat de power wat omlaag. Daarnaast is 300W van een ElCheapo-merk ook niet echt wat je wilt om je ongeveer100Watt computer in leven te houden. (en nee, een Qtec 650watt is niet veel beter :P )
Je proc is niet overgeklokt (per ongeluk?) of anderszins gepest?
offtopic:
Heb ooit onze huiscomputer (1.83Ghz) betrapt op een hogere bussnelheid, maar beschouw dat als incident

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

• Bliz
Koeling is goed deze heb ik al een jaartje terug vervangen, en een maand terug afgestoft.. Temps zijn ook in orde (in de bios). Voeding kan dit gewoon aan, ik heb er al heel lang op gewerkt en werkt gewoon goed (voltages max. afwijking = 2%).. Ik vrees toch dat m'n northbridge eraan is want die deed de laatste tijd al eens moeilijk..

Voeding is van FSP group meen ik, en het mobo is van foxconn (acer)...

• Bliz
De powerknop werkt niet als hij vastloopt zou dit kunnen betekenen dat m'n mobo op sterven is?

[ Voor 75% gewijzigd door Bliz op 27-01-2008 15:55 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:58

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

In plaats van te schoppen <24u (of nog erger binnen 1u :X ) zou je beter zelf op zoek gaan:
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

En dat verhaal over dat testen geen zin heeft omdat het al voor POST vastslaat: je hebt bovenstaande troubleshooter blijkbaar niet gelezen. Doe dat aub alsnog. Het is de bedoeling dat je de beschikbare hulpmiddelen gebruikt voor je een topic opent. En helemaal voordat je onnodig gaat schoppen...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.