Phenom ondersteuning door AM2 mobo's

Pagina: 1
Acties:
  • 597 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Hrugnir
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-12-2023
Quote: 'Most AM2 Motherboards Not Phenom Ready'

weet iemand of er sinds de tijd van het artikel op tomshardware wat veranderd is met die ondersteuning? even om op te frissen: het artikel ging erover dat ze een aantal AM2 borden hadden getest met de phenom cpu(die borden behoorden ondersteuning te hebben) en alleen Asus maakte die belofte toen waar. Maar Gigabyte had een twijfelachtig testresultaat omdat ze een pre-release mobo hadden getest.

Weet iemand of er ondertussen mensen zijn geweest die een ander moederboard met 'ondersteuning' aan de gang hebben gekregen met de Phenom? ik heb verder niets kunnen vinden hierover en ik ben van plan een phenom x9500 te koppelen aan mn 690G bord van Gigabyte(met ondersteuning)

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-05 00:59
Kun je niet gewoon in de Supported CPU list kijken van je mobo :? Klik
Overigens is het niet dat de hardware het niet aankan, maar of de fabrikanten een BIOS ervoor uitbrengen, aangezien de Penryn ook ondersteuning biedt voor oudere versies van HT.

[ Voor 76% gewijzigd door Bitage op 27-01-2008 11:32 ]

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

Bitage schreef op zondag 27 januari 2008 @ 11:03:
Kun je niet gewoon in de Supported CPU list kijken van je mobo :? Klik
Overigens is het niet dat de hardware het niet aankan, maar of de fabrikanten een BIOS ervoor uitbrengen, aangezien de Penryn ook ondersteuning biedt voor oudere versies van HT.
Dat zegt helaas niks over zijn vraag, of het in de praktijk ook werkt. ;) En na die test zou ik het ook niet 100% vertrouwen en zou ik ook graag wat eerste hand ervaring krijgen. Hehe je bedoeld de Phenom en niet de Penryn. ;)

@LlamaWereldOver
Ik zou zeggen ga eens kijken ook diverse forums ben er gisteren een paar tegen gekomen die een Phenom hadden draaien icm een AM2 bord, maar weet niet zeker meer wel bord dat was, maar dacht dat die gasten allemaal een asus hadden. Als ik iets tegen kom post ik het wel even hier, suc6 met zoeken.

• Hrugnir
asus had ik dus ook al gevonden ja :P de GA-MA69GM-S2H staat voor zowel de 9500 als de 9600 op de lijst van de AMD site dus wat dat beteft zit het goed :P

Maar wat voor mij het probleem is, ik heb na lang sparen eindelijk genoeg voor een 9500 maar ik heb zelf nog geen vervangende am2 cpu liggen voor het geval dat het niet werkt.. ik zou ook voor een 6400+ kunnen gaan maar vanwege het ontbreken van een boxed cooler ben ik dan weer duurder uit..

ik ga denk ik zo eens opzoeken welke gigabyte mobo toen niet slaagde voor de test en kijken welke bios versies er allemaal uitgekomen zijn om te kijken of ze naderhand een nieuwe bios flash hebben gemaakt om dit te verhelpen. Zou dit zo zijn heb ik goede hoop dat het voor de andere mobo's niet nodig was.

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-05 13:27
Tomshardware dacht eerst dat het probleem bij een BIOS-beperking lag. (Een 4MB-bios was te klein en de meeste borden hebben een 4MB-bios). Nu bleek recent, dat dit niet de oorzaak van het probleem is, maar dat het bij de DFI-tabel gezocht moet worden. Hieronder een linkje naar een interessant artikel.

Overigens had je dit zelf kunnen vinden door te zoeken met Google op: "Phenom BIOS 4MB"

http://www.siliconmadness...-4mb-bios-8mbit-myth.html

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• Hrugnir
ik wist alleen toen nog niet van het 4megabit probleem waar ze het achter zochten :P ik heb net mn bestelling geplaatst want het moet gewoon kunnen aangezien AMD en Gigabyte het allebei beweren en Tomshardware zn artikel door het siliconmadness artikel aan geloofwaardigheid verliest. Hopen alleen dat ik kan booten met die proc anders heb ik een probleempje :P of is het mogelijk een andere proc te lenen(maand oud) en daarmee te flashen en terug te doen zonder de koelpasta te vervangen?

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-05 00:59
Je hebt kans datie gewoon boot ja, maar dat de Phenom niet als zodanig herkent wordt. Anders kun je gewoon een sempron oid lenen, je moet dan uiteraard wel nieuwe pasta aanbrengen, maar een tubetje kost ook geen drol. MX-1/MX-2/Arctic Silver, kosten maar een paar euri en je kan er langer dan doen dan slechts één keer ;)

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

LlamaWereldOver schreef op zondag 27 januari 2008 @ 23:21:
ik wist alleen toen nog niet van het 4megabit probleem waar ze het achter zochten :P ik heb net mn bestelling geplaatst want het moet gewoon kunnen aangezien AMD en Gigabyte het allebei beweren en Tomshardware zn artikel door het siliconmadness artikel aan geloofwaardigheid verliest. Hopen alleen dat ik kan booten met die proc anders heb ik een probleempje :P of is het mogelijk een andere proc te lenen(maand oud) en daarmee te flashen en terug te doen zonder de koelpasta te vervangen?
Als er niet de juiste bios in zit doet hij denk ik helemaal niks, net als al die andere bordje op Tomshardware zonder Phenom enabled bios.

• Hrugnir
dan doe ik vanavond even een belletje naar empc of ze nog een tube pasta toe willen voegen :P proc is toch nog niet op voorraad dus zo erg is dat niet :P als ik een werkende phenom heb op mn 690G gigabyte bordje laat ik dat natuurlijk wel horen in de vorm van reviews zodat meer mensen daar achter kunnen komen

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Post even een linkje naar je user review dan, of stuur even het linkje via DM. :)

• Hrugnir
ik heb ondertussen mijn nieuwe pc al bijna een weekje aan de gang:P behalve dat ik niet bepaald handig ben met flashen is alles goed gelukt :P ik heb gewoon de X2 4400+ van mn broertje erin gepleurd en toen naar windows geboot(het 'pure' flashen lukte me niet maar ligt aan mij) en vanuit windows via @flash de bios geflasht wat probleemloos ging:P

Daarna nieuwe windows erop en nu doet hij het perfect:P

ik ga proberen over een paar dagen een mooie review te maken maar heb het nu nogal druk met: het plannen van een lanparty, werk zoeken, computer verder inregelen, vriendin:P
Pagina: 1