Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• rjve
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-06-2024
Hoi,

Zijn er hier mensen die parttime in de ICT werken?
Ik ben namelijk op zoek naar een nieuwe parttime (24 uur) baan en ik vroeg mij af of die er wel te vinden zijn? Ik kan er namelijk maar heel weinig vinden.

• AcoLyte!
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20-11 14:52

AcoLyte!

*evil grin*

Och, kwestie van aangeven. Ikzelf werk al jaren vier dagen in de week ivm de kids, maar heb altijd gewoonweg gesolliciteerd op een fulltime baan. Parttime is tegenwoordig vrijwel overal bespreekbaar, maar eerlijkheidshalve moet ik toegeven dat ook ik wel eens te horen heb gekregen dat er gewoonweg geen mogelijkheden zijn om parttime te werken.

don't mistake lack of talent for genius.

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-11 14:12
Wat bedoel je precies met in de ICT werken? Bij Mycom kan je bijvoorbeeld prima part time werken. Maar dat bedoel je niet denk ik zo ;)

PC1: ASUS B850-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- DELL 4025QW | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

• rjve
Aan mycom had ik nog niet gedacht nee, dat zou ook nog een optie zijn...

Ik dacht meer aan software ontwikkeling, C++, PHP, Perl, embedded, technische automatisering. Iets van detacheren ofzo. Soort werkt maakt me momenteel niet zo heel veel uit, dat komt nog wel...
Als het maar niet te ver van huis is of thuiswerk kan zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door rjve op 27-01-2008 09:41 ]

• barber
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
rjve schreef op zondag 27 januari 2008 @ 09:38:
Aan mycom had ik nog niet gedacht nee, dat zou ook nog een optie zijn...

Ik dacht meer aan software ontwikkeling, C++, PHP, Perl, embedded, technische automatisering. Iets van detacheren ofzo. Soort werkt maakt me momenteel niet zo heel veel uit, dat komt nog wel...
Als het maar niet te ver van huis is of thuiswerk kan zijn.
Ik zelf werk ook al jaren 32 uur. Gewoon aangegeven bij de solicitatie van een full time baan.

Detacheerders zijn in het algemeen juist niet gek op part-timers, omdat je dan lastiger te verhuren bent omdat klanten meestal juist mensen willen hebben voor 40 uur.

Maar er zijn genoeg IT bedrijven die in-house development projecten doen voor klanten en dan ben je gewoon een resource die 24 uur in de week beschikbaar is. Dat is ook gewoon in te plannen binnen een project.

Dus misschien ook in die hoek zoeken?

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Alles kan, maar bij detachering is parttimen vaak lastiger. Een klant wil meestal iemand die een korte inwerktijd heeft en dan veel werk kan verstouwen, en een kostenpost als de obligate leasewagen is relatief duur.
Parttimen kan vaak wel goed op vaste plaatsen waar je jarenlang op dezelfde plek kunt zitten, denk aan in-house systeemontwikkeling, applicatiebeheer of systeembeheer bijvoorbeeld. Dat kan bij IT-leveranciers, maar ook bij bedrijven met een eigen automatiseringsafdeling.

[ Voor 12% gewijzigd door asmi op 27-01-2008 10:31 ]

• Mirreke
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-12-2021

Mirreke

Winter Time

Misschien een ICT-baan bij de overheid als bijvoorbeeld applicatiebeheerder, netwerkbeheer, systeembeheer of helpdesk of iets in die richting?
Veelal zijn bij de meeste overheden sowieso al standaardwerk weken van 36uur. En bij overheden is het vaak ook makkelijker om parttime te gaan werken, heb je bijvoorbeeld ook al gedacht ipv 3x8 3x9 uur te werken zodat je toch weer wat meer uurtjes beschikbaar bent? en dat ene uurtje meer op je werkdag merk je nauwelijks van...
Succes met het vinden van een bij jouw wensen en behoeften aansluitende baan! Het zal misschien wat moeilijker zijn dan het vinden van een baan voor 40uur maar ze zijn er wel, en misschien zal je op het gebied van reistijd o.i.d. wat kleine compromissen moeten sluiten bijvoorbeeld toch net iets verder bij je huis vandaan dan je gehoopt had ofzo maar wie zoekt zal vinden.

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Mirreke schreef op zondag 27 januari 2008 @ 12:11:
heb je bijvoorbeeld ook al gedacht ipv 3x8 3x9 uur te werken zodat je toch weer wat meer uurtjes beschikbaar bent? en dat ene uurtje meer op je werkdag merk je nauwelijks van...
Dat betekent bijna automatisch dat de werkgever er ook nauwelijks iets van merkt. Voor een werkgever dus meestal niet zo aantrekkelijk om er toch salaris voor te moeten betalen.

• rjve
3x9 is idd een goed idee, had ik nog niet aan gedacht.... Tnx

Ik zal idd eens kijken bij overheden of IT bedrijven hier in de buurt.

Overigens is parttime in detachering best mogelijk, ik heb lange tijd 4x9 gewerkt in de detachering, dat was geen probleem, alleen lager dan 32 uur gaan ze meestal niet.

[ Voor 3% gewijzigd door rjve op 27-01-2008 16:36 ]

Pagina: 1