Sennheiser PC 350 vs Razer Barracuda HP-1

Pagina: 1
Acties:
  • 8.203 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 250348

Topicstarter
Wil nieuwe headset maar weet nog niet welke van de twee
heb nu zelf een Sennheiser PC 161
is behoorlijk goed kwa geluid en mic maar wil weer eens wat nieuws naar 1 jaar gebruik dus Wie van jullie ken mij vertellen welke beter is voor gaming, muziek, film en alles wat er bij komt.

heb van bijde reviews gelezen en kom er niet echt uit en ff naar een shop lopen en luisteren is heleaas niet zo makenlijk want de een heeft zelden tot nooit de ander :?

Razer Barracuda HP-1 Gaming Headphone

Sennheiser PC 350

Bedankt Tembaco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50893

Ik zou persoonlijk eens wat anders proberen, een losse mic en een in-ear headset :

http://nl.europe.creative...ategory=441&product=14702

Een losse microfoon zijn er genoeg van op de markt en vaak niet zo duur. Ik heb ruim 20 jaar schelp hoofdtelefoons gebruikt, Sony, Sennheiser en met name Koss maar na de intrede van de in-ear ging er voor mij een wereld open. Betere bas en kanaalscheiding en je merkt niet dat je ze in hebt. Geen strakke banden meer om je hoofd en warme/bezweten oren.

Prijs technisch goed te doen, is nu te krijgen voor rond de 80 euro en Creative heeft hiermee wat behoorlijks neergezet.

Verder welkom op GoT en als je de moeite neemt om even de faq's door te lezen en de search engine te gebruiken dan had je gezien dat er meer topics zijn over hoofdtelefoons :) In-ear zijn er van veel merken, zoals Shure etc etc. Maar deze was mijn eerste en ik gebruik hem vor muziek bewerking en gamen met name. Voor mij niets anders meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 137527

Anoniem: 50893 schreef op zondag 27 januari 2008 @ 04:06:
Ik zou persoonlijk eens wat anders proberen, een losse mic en een in-ear headset :

http://nl.europe.creative...ategory=441&product=14702

Een losse microfoon zijn er genoeg van op de markt en vaak niet zo duur. Ik heb ruim 20 jaar schelp hoofdtelefoons gebruikt, Sony, Sennheiser en met name Koss maar na de intrede van de in-ear ging er voor mij een wereld open. Betere bas en kanaalscheiding en je merkt niet dat je ze in hebt. Geen strakke banden meer om je hoofd en warme/bezweten oren.

Prijs technisch goed te doen, is nu te krijgen voor rond de 80 euro en Creative heeft hiermee wat behoorlijks neergezet.

Verder welkom op GoT en als je de moeite neemt om even de faq's door te lezen en de search engine te gebruiken dan had je gezien dat er meer topics zijn over hoofdtelefoons :) In-ear zijn er van veel merken, zoals Shure etc etc. Maar deze was mijn eerste en ik gebruik hem vor muziek bewerking en gamen met name. Voor mij niets anders meer :)
En welke Mic is dan een goede keuze (rond de 20 euro ofzo)? Je kan ook een Sennheiser HD201 nemen, erg goedkoop en prima kwaliteit in combinatie met een losse mic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50893

Voor 20 euro heb je vaak goeie micjes in diverse kleuren en mate. Heb er zelf 1 van labtec meen ik, was destijds 19,95 en op voice progamma's zegt iedereen altijd dat de kwaliteit dermate goed is zoals een normale telefoon lijn :)

En in-ear hoor je meer details en met name met gamen is dat vaak net het verschil tussen winst of verlies van een ronde tijdens wars, vooral met CS erg veel plezier aan beleefd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-06 16:14

Sm0k3r

cough...cough...

Ik zelf ben Sennheiser boy, voor films en muziek erbij naast gamen zou ik voor de Sennheiser gaan, why... omdat audio Sennheisers voornaamste bron is van inkomsten en audio niet erbij doet, net als Razer, voor Gamen alleen zou ik zeggen Razer???

Maar allrounder en specs. is de Sennheiser kwalitatief beter.

"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swelson
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15:49
Heb je het al besloten?

Ik heb zojuist de sennheiser pc 350 besteld. Ik hoop hem over ongeveer een week binnen te hebben. Als ik dan even tijd heb zal ik meteen een uitgebreide review schrijven op tweakers. Misschien dat je daar dan wat aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-06 12:33

Nutral

gamer/hardware freak

Ik zou een Sennheiser HD 555 (of zoiets) + een normale mic nemen. Die koptelefoon is gewoon erg goed, in games erg helder. de koptelefoon is 100 euro + een microfoon van 5 euro (zalman) en je bent klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 191688

Nutral schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 16:41:
Ik zou een Sennheiser HD 555 (of zoiets) + een normale mic nemen. Die koptelefoon is gewoon erg goed, in games erg helder. de koptelefoon is 100 euro + een microfoon van 5 euro (zalman) en je bent klaar.
Yup, ik heb het grote broertje van de HD 555, nl. de HD 595 en ik kan eveneens getuigen dat ze allebei de PC 350 en consoorten wegspelen in games. Voor muziek is er al helemaal geen vergelijking mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-06 12:33

Nutral

gamer/hardware freak

Inderdaad, het is ook zo dat veel gameheadsets of koptelefoons voor games veel slechter presteren in films en muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swelson
en ik kan eveneens getuigen dat ze allebei de PC 350 en consoorten wegspelen in games. Voor muziek is er al helemaal geen vergelijking mogelijk.
Heb jij de pc 350 al getest dan? Kun je wat meer info ervoer geven? hoe vind je hem enzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hansjuh schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 18:49:
[...]

Heb jij de pc 350 al getest dan? Kun je wat meer info ervoer geven? hoe vind je hem enzo?
Een goeie kameraad van me heeft hem. En het is zeker geen slechte hoofdtelefoon: hele sterke constructie, degelijke microfoon, hoog draagcomfort (grote oorschelpen en toch licht) enzovoort. Alleen het geluid valt me iets tegen, wat muziek betreft bedoel ik dan. Als je hem enkel voor gebruik bij games koopt zal je het niet beklagen, daar is vooral de soundstage belangrijk - je zult bijvoorbeeld goed kunnen horen waar de kogels vandaan komen - en op dat vlak scoort de PC 350 goed. Wat mij als ervaren Hi-Fi hoofdtelefoon gebruiker minder bevalt is het vlakke en neutrale karakter van deze Sennheiser. De HD reeks van hetzelfde merk heeft daarentegen een wat warmer karakter. Ook qua weergave van de hoge tonen moet de PC 350 behoorlijk onderdoen voor zijn HD broertjes. Ze klinken me toch wat te schel in de oren. Kortom, de PC 350 is een goede game hoofdtelefoon, maar qua muziekweergave zijn er voor dat bedrag betere koopjes te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157817

Cosmic Fool, hoe zou je de Sennheiser PC 350 met de Sennheiser PC 161 vergelijken als ik vragen mag? Ik stond op het punt om een nieuwe headset te kopen en ik was (bijna) van plan om de PC 161 te gaan kopen, totdat ik zag dat Sennheiser recent de PC 350 heeft geintroduceerd.
Ik ben op zoek naar een allround headset welke goed te gebruiken is voor games én muziek/films.
Is de PC 350 ook op dat laatste vlak goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swelson
Ok, bedankt. Ik heb hem hoofdzakelijk gekocht voor gamen. De geluidskwaliteit is iets minder belngerijk daarbij. Daar gebruik ik mijn boxen meestal voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157817 schreef op maandag 18 februari 2008 @ 00:49:
Cosmic Fool, hoe zou je de Sennheiser PC 350 met de Sennheiser PC 161 vergelijken als ik vragen mag? Ik stond op het punt om een nieuwe headset te kopen en ik was (bijna) van plan om de PC 161 te gaan kopen, totdat ik zag dat Sennheiser recent de PC 350 heeft geintroduceerd.
Ik ben op zoek naar een allround headset welke goed te gebruiken is voor games én muziek/films.
Is de PC 350 ook op dat laatste vlak goed?
De PC 161 heb ik ooit even getest bij mijn lokale PC-boer. Hij zit heel comfortabel - echt een lichtgewicht - en heeft een heel degelijke microfoon. Voor puur gamegebruik kan hij er nog mee door, al heeft hij niet de lage basweergave van de PC 350 (je voelt de explosies veel beter, wat een realistischer effect heeft). Voor internettelefonie zou ik de PC 161 ook durven aanraden vanwege het heldere stemgeluid. Qua weergave van films moet hij wel zijn meerdere erkennen in de PC 350 - cf. de betere bastonen. Voor muziek vind ik de PC 161 niet geschikt - tenzij je niet meer gewoon bent dan de standaardoordopjes van mp3-spelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157817

Ik heb een behoorlijk aantal jaren de Plantronics Audio 90 gehad. Deze is nu "kapot"...het geluid klinkt erg op de achtergrond., alsof er intern kleinere speakertjes kapot zijn ofzo.
Deze headset heb ik uiteraard voor gamen gebruikt, maar ook veel om naar muziek te luisteren wat mij zeer goed beviel. Helaas is de Audio 90 van Plantronics nergens meer te krijgen.
Hierdoor heb ik even rond zitten te kijken naar een nieuwe. Ik dacht eerst, ik neem weer een plantronics, maar het vierkante design van de nieuwste headset van Plantronics, de Audio 370 staat me totaal niet aan. Er wordt wel gezegd dat deze op gelijke kwalitatieve hoogte zit als de Sennheiser PC 161.
Zeg jij nu dat de PC 350 toch (afgezien van het gamen) ook beter is voor muziek/films dan de PC161? Ik zit toch best te twijfelen nu. Áls de PC 350 nou echt veel beter is dan de PC 161, dan vraag me toch nog af of de PC 350 comfortable zit, omdat de kussens er nogal hard uitzien (maar misschien zie ik dat wel helemaal verkeerd...)
Bedankt voor je eerste reactie in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157817 schreef op maandag 18 februari 2008 @ 17:06:
Zeg jij nu dat de PC 350 toch (afgezien van het gamen) ook beter is voor muziek/films dan de PC161? Ik zit toch best te twijfelen nu. Áls de PC 350 nou echt veel beter is dan de PC 161, dan vraag me toch nog af of de PC 350 comfortable zit, omdat de kussens er nogal hard uitzien (maar misschien zie ik dat wel helemaal verkeerd...)
Bedankt voor je eerste reactie in ieder geval.
De PC 350 is inderdaad een stuk beter dan de PC 161, zowel qua geluidskwaliteit bij films/muziek als qua afwerkingskwaliteit en draagcomfort. Ik heb zelf nogal grote oren en kan probleemloos een uur of langer de PC 350 verdragen. De PC 161 deden na een kleine twintig minuten al pijn, ze drukten op mijn oren. Dit laatste is uiteraard individueel bepaald, maar ik ben er zeker van dat de PC 350 ook jou beter zal bevallen. De prijs is misschien wat aan de hoge kant, maar de prijs-kwaliteitsverhouding is veel beter dan bij de PC 161.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swelson
Ik heb hem vandaag binnen gehad!

Ik sta versteld man, wat een geluid. Echt goed! Nooit geweten dat ik mooie muziek op mijn pc had staan. :)

Er zit ook echt een zware bass bij. Klinkt echt realistisch, beter dan de speakers die ik nu heb. Ik zal niet te veel doorlullen want ik ga er nog een review over schrijven :).

Ik ga hem straks ff testen met BF2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrichard
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-06 15:20
hansjuh schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 21:45:
Ik heb hem vandaag binnen gehad!

Ik sta versteld man, wat een geluid. Echt goed! Nooit geweten dat ik mooie muziek op mijn pc had staan. :)

Er zit ook echt een zware bass bij. Klinkt echt realistisch, beter dan de speakers die ik nu heb. Ik zal niet te veel doorlullen want ik ga er nog een review over schrijven :).

Ik ga hem straks ff testen met BF2
Ik ben zéér benieuwd naar je review, ik sta namelijk zelf ook op het punt een pc 350 te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swelson
Ik zit nu even krap in de tijd. Review komt iets later :s

Maar voor gaming, muziek en films vind ik hem allemaal erg goed. Voor alleen gaming zou ik de volgende keer miss voor een 5.1 headset gaan.

Verder is de headset erg robuust, hij is erg mooi. Hij pas goed op je hoofd, kan hem lang dragen dankzij de grote oorschelpen. Je hebt (bijna) geen last van warmteontwikeling erbinnen. Hij is wel wat aan de zware kant om te dragen.

Verder is de prijs wel wat aan de hoge kant.

Ik hoop dat je aan deze samenvating wat hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-06 14:01

Murk

Is this thing on?

Als ik dit topic even mag stelen? Beter dan een nieuw topic aanmaken.
Ik lees dat sommige mensen een Sennheiser HD i.c.m. losse microfoon voorstellen ipv een Sennheiser PC. Nu heb ik een losse microfoon die het prima doet dus ik ben geneigd voor de HD te gaan. Want van wat ik heb vernomen her en der is de HD simpelweg beter in geluidsweergave van muziek (wat voor mij ook een vereiste is: ik luister graag muziek op mp3-speler). Ik weet alleen niet zeker of dat ook voor gamen geldt? Muziek afspelen heeft volgens mij niet dezelfde 'vereisten' als gaming-geluiden afspelen. Bij de 1e draait het alleen om het zo zuiver mogelijk weergeven van de geluiden, en bij de 2e gaat het om de plaatsing van de geluiden (en natuurlijk de geluiden ook goed weergeven, maar dat komt op de 2e plaats na de plaatsing).

Nu kan ik niet zo goed vinden op google/GoT of de Sennheiser HD's wel met games overweg kunnen... en aangezien de HD's hier al ter sprake waren gekomen dacht ik: die vraag kan ik hier wel even kwijt. O-)

Merci beaucoup.

[ Voor 3% gewijzigd door Murk op 20-06-2008 22:33 ]

"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-06 14:01

Murk

Is this thing on?

Bump (ja precies 24 uur later).

"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swelson
Mijn Sennheiser PC 350 werkt iig erg goed met alle soorten geluid(muziek, games en films). Ik heb hem nu een paar maanden en heb nog steeds géén spijt van de aankoop. Het geluid is echt goed te noemen bij dat ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbr
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-04 17:03

bbr

Silence is but another sound

Mijn duits is echt vreselijk, maar het lijkt mij dat de PC 350 surround sound heeft, en de HD Open versies stereo zijn.

Losse microfoons zijn ook niet echt practisch voor gaming, dus heb ik liever een headset op m'n hoofd waar je de microfoon evt kan wegklappen en of uitzetten dan een los ding op je bureau.

De 350 is comfortabel omdat deze om je oren heen zit, terwijl dat met de standaard dingen dus niet zo is.

[ Voor 14% gewijzigd door bbr op 25-06-2008 11:00 ]

Listen to the voices in your head.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40104

Ik ben ook op zoek naar een nieuwe headset en ik ben eigenlijk op zoek naar een draadloze headset inclusief microfoon. Momenteel gebruik ik de Logitech Digital Precision PC Gaming Headset maar ik erger me dood aan de kabel die continue overal achter blijft hangen of gewoon in de weg zit.

Sennheiser heeft een aantal draadloze headsets zonder microfoon in haar assortiment en helaas kan ik via google ed. enkel draadloze headsets+mic vinden van erg vage merken.

Zijn er hier misschien mensen die ervaring hebben of afweten van producten van bekende fabrikanten in de vorm van draadloze headset met microfoon?

Het alternatief gaat een Sennheiser RS-140 + losse microfoon worden.

Topics in de search hierover zijn erg gedateerd.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 40104 op 25-06-2008 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbr
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-04 17:03

bbr

Silence is but another sound

Er schijnt nu ook een PCX versie te zijn, : pricewatch: Sennheiser PXC 350 Deze heeft "geen" microfoon, maar kost wel even makkelijk 40-80 euro "duurder". Die redenering van sennheiser snap ik niet helemaal...

Wat wel een gouden tip is voor iedereen die de originele pricewatch: Sennheiser PC 350 (met microfoon) desondanks "toch" wil aanschaffen is het slim om dit bijvoorbeeld via engeland te doen.

ipv ~135 euro, kan je hem zo voor ~ 100 euro naar nederland halen.
Momenteel helaas wel "not in stock" bij de meeste shops.

£88.94 (in stock)
96.44 EUR
http://www.amazon.co.uk/S...-Technology/dp/B000VFL90E

£89.99
97.58 EUR
http://www.play.com/PC/PC...350+Stereo+Gaming+Headset

£78.42
85.03 EUR
http://www.kikatek.com/pr...s_id=69893&source=froogle

£83.55
90.60 EUR
http://www.ballicom.co.uk...350--headset.p361236.html

[ Voor 13% gewijzigd door bbr op 06-01-2009 16:01 ]

Listen to the voices in your head.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCS88
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 26-01 08:11
Sorry voor het opgraven van een wat oudere topic.

Ik heb nu de Razer Barracuda HP-1, het is misschien persoonlijk, maar ik vind de geluidskwaliteit slecht. Het draagcomfort is wel redelijk, maar na 2 uurtjes doet het zeer aan mijn oren.

Ik heb best grote oren en ik denk dat de Sennheiser PC 350 of de HD versie goed past bij mij. Ik vind ze allemaal mooi.

Maar ik heb nog veel twijfels na googlen over de headsets.

De verschillen van de PC 350 en de HD (de 595/555) .. wat moet ik daar nu van opmerken? Ik wil graag shooters spelen als CSS en WoW raiden met muziek op. Moet allebei top zijn, ik heb er veel geld voor over.

PC 350
HD 595
HD 555

wie o wie zal ik nu nemen, ze zijn allemaal zooi mooi, maar ik wil het beste van het beste. Losse mic heb ik ook maar dat hij vast zit aan de headset is ook goed, dus maakt niks uit. Gaat echt om geluidskwaliteit voor gaming en muziek; misschien verschillen tussen surround? 5.1 in headsets is overhyped.

Mijn geluidskaart (niet onbelangerijk) is de Creative X-Fi fatal1ty champion (soort pro maar dan met een frontpanel)

alvast heel hartelijk bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Deathscythe__
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-06 08:26
ik gebruik nu zelf een HD595 op een Auzentech xfi Prelude en een mic van logitech op USB. en ik vind het zelf erg prettig werken met dit. ik gebruik geen boxen meer op de pc. ik heb de HD595 misschien wel dik 5 uur op een avond op en dan heb ik er nog geen last van je oren. kwa muziek/films is hij perfect voor mij, en games komt het ook goed tot z'n recht. maar gehoor is persoonlijk. ik zelf speel ook Css en ik kan heel goed horen of er iemand aankomt of waar de kogels vandaan komen etc. alleen als je met muziek eronder gaat spelen moet je dit wel goed afstemmen anders hoor je niet goed wat er gaande is in de game.

wat ik wel ooit had gelezen is dan de Prelude meer volts over de kanalen stuurt dan de creative serie's. alleen weet ik niet of dit nog steeds zo is. dus als je daar een HD595 op aansluit kan hij misschien te zwak klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCS88
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 26-01 08:11
Bedankt voor de reactie, ik denk ook dat het een HD 595 of een 555 gaat worden. Waar zit nou dat prijsverschil in tussen die 2? En zijn er een soort van versterkers te krijgen die bijv zorgen dat de bass goed tot zijn recht komen? Ik wil alles eruit halen wat erin zit.

EDIT:
De HD 595 is een open headset, ik moet ook wel is reizen en dan is het fijn om deze headset op reis mee te nemen. Ik heb nog nooit een open hoofdtelefoon ervaren, hoe klinkt dat als ik hem niet op heb?

Alvast bedankt.

[ Voor 30% gewijzigd door BCS88 op 07-02-2009 23:55 ]

Pagina: 1