Medetweaker die in het af laat weten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allegames
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-07-2018
Weet niet of ik dit in het juiste gedeelte plaats en òf ik het eigenlijk wel kan/mag plaatsen.
@mods: Zo niet, ik begin subtiel, kick of waarschuw me als het ongepast is; ik doe mijn best.
@anderen: PB kan natuurlijk altijd ;)

Mijn probleem:
Van een medetweaker heb ik een bepaald product overgenomen in vraag/aanbod.
Naam en product laat ik bij deze dus duidelijk in het midden.
Via mail contact gehad over hoe & wat, enigzins vertrouwens op de feedback (ik laat ook in het middenof die neg/neutraal/pos was/is ;) ) heb ik het afgesproken bedrag overgemaakt.
Daarna een bevestigingsmailtje ontvangen met inbegrip van de mededeling dat het desbetreffende product dezelfde dag verstuurd zou worden.
Na een week aan de bel getrokken wegens nog-niks-ontvangen. Aantal dagen daarna heb ik een mailtje gekregen dat het product alsnog later verstuurd is privé omstandigheden/drukte. De redelijke termijn van een aantal dagen afgewacht, maar nog niets ontvangen: geen enveloppe ('t was gewoon gevalletje 'bubbeltjes-met-een-paar-zegeltjes-erop), maar ook geen enkele reactie.

Wat ik zelf gedaan heb:

-Googled naar privégegevens, in het geval dat.
-Wraakzuchtige gedachten op laten komen, varïerend van digitale terreur tot toepassing van datgene dat ik met een groene baret op in o.a. roosendaal geleerd heb
-Lief denken; TNT's schuld (maar waarom dan geen antwoord meer?), onvoorziene omstandigheden (problemen privésfeer etc) en laat maar hangen; bedrag is equivalent aan de kosten van een nieuwe cd oid
-Lik m'n r**t, uit principe wil ik m'n recht halen, maar aangifte zal waarschijnlijk alleen maar gelach opleveren van de mannen (m/v) met de blauwe petten.

Mijn vraag:
-Hoe zouden jullie dit aanpakken/hebben jullie nog tips?
Hieronder pletten vind ik gezellig, maar pb/aangeven om te mailen vind ik ook ok ;)
Beloningen uitloven is vast niet toegestaan, maar laat ik het erop houden zo alweer genoeg gezegd te hebben ;)
Het gaat mij nu puur om het principe, niet om het geld of het product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-10 23:39

Yor

Yor1313#2571

Hmmmmzz.......

Laten we eens beginnen:

Dat wat je in Roosendaal geleerd hebt, ben je waarschijlijk al vergeten, anders wist je nog wel dat je dat niet zomaar even 1 2 3 gebruiken mag. Doe je het alsnog, nou, pak je boekje er maar bij en neem die 1/3 verhoging dan maar alvast voor lief.

Nou even real.

Om welk bedrag gaat het? Nieuwe cd, als in de nieuwe van Elvis, is een aardig bedrag. Als in lege cd voor je filmpjes op te fikken, verwaarloosbaar...

Ik zou in elk geval wèl aangifte doen. Misschien zijn er meerdere mensen beduveld. Een Registratie op Tweakers is namelijk geen garantie dat iemand eerlijk is.

Als professional ben ik van mening dat je de weg van aangifte moet bewandelen, als Tweaker zeg ik:

- Vul een hele dikke negatieve feedback in,
- Mail hem elke vrije minuut die je hebt,
- En laat de digiterror zegevieren...

http://yor.minitroopers.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allegames
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-07-2018
-Geweld leek mij niet het juiste; was grootspraak om mijn boosheid aan te geven, maar geen serieuze overweging. Ik ben gewoon pissig, maar dat is geen enkele reden om iemand z'n knieschijven te breken. Iets wat ik afkeur, nooit zal doen, maar ik ben gewoon een beetje boos en vooral teleurgesteld.

Idd, nu real:
-Bedrag betreft €17,50 en dat kan ik wel missen, daar gaat het niet om. Honderd was ook overkomelijk geweest, maar het gaat mij om het principe. je betaalt, maar ontvangt niets.
-Negatieve feedback heb ik al gegeven; 'per abuis' zelffs 2x zodat de desbetreffende persoon in het negatief kwam te staan wat ook weer geldt als waarschuwing voor medetweakers. Iemand die een negatieve feedback heeft zal toch wat meer 'gelezen' worden zeg maar.
-Ik heb er al een aantal mailtjes aan gespendeerd en ben beleefd gebleven, maar ik heb wel de tools die daar met gemak een factor 10.000 van maken, per uur ofzo.

Aangifte zal ik doen, thx voor de steun/tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
-Negatieve feedback heb ik al gegeven; 'per abuis' zelffs 2x zodat de desbetreffende persoon in het negatief kwam te staan wat ook weer geldt als waarschuwing voor medetweakers. Iemand die een negatieve feedback heeft zal toch wat meer 'gelezen' worden zeg maar.
Daar wil ik toch even op inhaken. Het tweemaal plaatsen van feedback om zo dit tot uiting te brengen in de gemiddelde score is absoluut niet de bedoeling. Voordat anderen ook op dit idee komen: dubbele surveys worden verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou zeggen: bel/mail hem nog een keer en geef hem een termijn van een week, dat je daarna verplicht bent om naar de politie te gaan om andere mensen te beschermen.

Geweld, mailbom, etc is een goede reden voor hem om aangifte te doen en dan mag je hopelijk een behoorlijke boete betalen. De persoon heeft aangegeven prive problemen te hebben, wie weet is zijn vrouw wel gestorven en kan hij zichzelf er gewoon niet toe aanzetten...

In andere woorden: probeer nog even een mail en stel hem voor de keuze (op een vriendelijke manier), aangifte kun je altijd daarna nog doen

Overmacht is altijd mogelijk, dat weet je als je bij prive personen via het internet besteld. Natuurlijk weet ik niet hoe net jouw bericht is en hoe net zijn bericht is, maar probeer toch even begrip voor elkaar te hebben.

En voor hetzelfde geval is het wel een oplichter, maar geef hem gewoon een redelijke termijn van 1 week om het op te lossen.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2008 10:00 ]