Toon posts:

IE7 & MSN geen verbinding via netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 1.072 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb twee problemen:

- Windows Live Messenger 8.1 geeft bij opstarten foutmelding 80048820/80048439 (iets met key-poorten en bijkomend de tip om proxy-instellingen en de firewall te controleren)
- IE7 geeft bij alle pagina's "De webpagina kan niet worden weergegeven"
(- En ik heb Windows XP serv. 2 oid)

Ik heb hier en op Google wat rondgezocht, maar kon zo gauw geen antwoord vinden en dacht: voordat ik allerlei dingen lukraak ga proberen, toch maar even aan de "kenners" voorleggen.

Ik heb vandaag m'n C-schijf geformatteerd en alles opnieuw geïnstalleerd omdat mijn computer compleet dichtgeslibt was. Mijn computer heeft internet via een netwerkverbinding met een andere computer (en op die laatste computer zit zeg maar "de" internetaansluiting). Dat werkt via AnalogX Proxy. Aan die laatste computer heb ik verder niks veranderd en bij mijn eigen computer heb ik netjes alle gegevens voor de LAN-verbinding opgeschreven en opnieuw ingevoerd nadat ik Windows opnieuw had geïnstalleerd. Zo ook de instellingen voor FreeCap, dat ik moet gebruiken om Outlook Express en AVG Virus Scan te kunnen blijven gebruiken.

Tot mijn grote vreugde bleek internet ook weer geheel te werken nadat ik alles had heringevoerd! IE6 en Windows Live Messenger liet ik nu (itt voordat ik de boel verwijderde en opnieuw installeerde) ook via FreeCap lopen en dat werkte prima.

Totdat... ik IE7 installeerde. Toen kapten dus zowel IE7 als WLM ermee, terwijl bv Outlook Express het nog wél gewoon doet. Ik heb me sufgezocht in de internetopties van IE, maar ik ben nogal een leek, dus ik zie zo gauw niet waar het aan kan liggen. Wel heb ik IE7 en WLM toegevoegd aan de "uitzonderingen" in de Windows Firewall. Maar verder weet ik 't niet.

Verwijderd

Topicstarter
Goed, saai probleem, ik begrijp het. :P

Ik heb inmiddels verder gezocht. Mijn computer maakt dus verbinding via een andere computer waarop AnalogX Proxy de verbinding regelt. Ik heb in dat kader in IE7 bij Internet Opties de optie "HTTP 1.1. gebruiken met behulp van een proxyverbinding" uitgeschakeld. Hielp niks. Ik heb SSL2 en SSL3 ingeschakeld in datzelfde menu. Hielp niks. Ook niet voor WLM.

Ik heb de Windows Firewall en AVG uitgezet. Hielp ook niks.

Ik heb IE7 en WLM via FreeCap gedraaid. Hielp niks. WLM geeft dan foutcode 80048820/80048439. Het ligt dan aan de key-poorten oid.

Ik heb IE7 en WLM niet via FreeCap gedraaid. Hielp niks. WLM geeft dan foutcode 80072ee7. Dan ligt het ineens aan de keypoorten en aan de DNS-nogwattes.

De Windows klok synchroniseren gaat ook niet: kan geen verbinding maken.

Tot slot heb ik netjes nog ingevoerd:
regsvr32 softpub.dll
regsvr32 wintrust.dll
regsvr32 initpki.dll
regsvr32 rsaenh.dll
regsvr32 mssip32.dll
regsvr32 cryptdlg.dll
regsvr32 dssenh.dll
regsvr32 gpkcsp.dll
regsvr32 slbcsp.dll
regsvr32 sccbase.dll

Hielp ook geen moer.

Iemand verder nog ideeën voor me?

Verwijderd

Topicstarter
Ik blijf maar updaten: IE7 weer verwijderd, et voila, IE6 én WLM deden het gewoon weer. Vervolgens IE7 geïnstalleerd, maar nu het installatieprogramma via FreeCap gerund. Dat ging veel sneller, maar vervolgens waren dezelfde problemen er weer: WLM foutmelding en IE7 maakt geen verbinding. :(