Lang verhaal... broertje van mn vriendin heeft een MCNLive CD gedownload en wilde een USB stick maken daarvan. Hij koos die optie en vervolgens heeft MCNLive die files op de C schijf gezet waar windows ook zit. Sindsdien wil, je raadt het al, windows niet meer starten maar boot keurig MCNLive... ik weet wat ik moet doen om het te fixen; de MBR moet weer wijzen naar de Windows installatie maar ik kan simpelweg niet vinden hoe.
Wat ik geprobeerd heb:
- fdisk /mbr
- fixmbr in de XP recovery console
Van de 2e optie was ik vrij zeker dat het zou moeten werken maar niet dus, hij laad nog steeds syslinux 3.20 in die zoekt naar de MCNLive file (ik heb alle files even een underscore gegeven in dos zodat ie ze niet meer vind).
Ik vond info over de tool ms-sys maar omdat ik op een live distro zit heb ik geen make dus kan ik dit niet installeren blijkbaar. Het frustreert me enorm dat ik precies weet wat er mis is maar er geen simpele oplossing lijkt te zijn voor dit probleem. Kan iemand me hier helpen?
Wat ik geprobeerd heb:
- fdisk /mbr
- fixmbr in de XP recovery console
Van de 2e optie was ik vrij zeker dat het zou moeten werken maar niet dus, hij laad nog steeds syslinux 3.20 in die zoekt naar de MCNLive file (ik heb alle files even een underscore gegeven in dos zodat ie ze niet meer vind).
Ik vond info over de tool ms-sys maar omdat ik op een live distro zit heb ik geen make dus kan ik dit niet installeren blijkbaar. Het frustreert me enorm dat ik precies weet wat er mis is maar er geen simpele oplossing lijkt te zijn voor dit probleem. Kan iemand me hier helpen?