Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaZe
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-09 18:26
Zit met het volgende, heb sinds kort Vista op mn 2e hardeschijf geinstalleerd. (Joepie, 'maar' 3 dagen om aan de praat te krijgen).
Nu heb ik op mn 1e schijf nog XP staan waar ook mijn outlook staat (versie 2003).

Onder Vista heb ik met Outlook 2007 de .pst file geimporteerd en heb netjes al mn mail terug. Alleen niet de accountinstellingen en berichtregels! Accountinstellingen heb ik gewoon even handmatig aangemaakt, maar de berichtregels waren er echt ontiegelijk veel en zou geen beginnen aan zijn.

Nu heb ik flink wat gegoogled, maar kan wel vinden hoe je ze netjes kunt exporteren en importeren, ook met verschillende software tooltjes, maar geen enkele manier hoe je ze kunt importeren zonder dat er een backup/export gemaakt is.

O ja, en voor de duidelijkheid, die XP wil voor geen meter meer booten en heb dat ook maar opgegeven... anders had ik wel meer opties.

Iemand een idee hoe ik deze uit een niet werkende installatie kan halen en in de nieuwe stoppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Nu heb ik flink wat gegoogled, maar kan wel vinden hoe je ze netjes kunt exporteren en importeren, ook met verschillende software tooltjes, maar geen enkele manier hoe je ze kunt importeren zonder dat er een backup/export gemaakt is.
De eerste hit bij [google=outlook backup mail rules -express] geeft het (AFAIK) volledige antwoord: http://www.slipstick.com/rules/backup.htm

Evt kan je ze dan nog moeten koppelen aan de nieuwe mailaccounts.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaZe
Tnx voor de reply. Helaas had ik die link ook al gezien. Volgens mij werkt dat alleen als je eerst de wizard gebruikt om ze als zo'n bestand te exporteren. Heb de hele hardeschijf laten doorzoeken (inclusief verborgen en systeembestanden), maar niks gevonden met die extensie.
Volgens mij had ik wat gelezen dat alleen oudere versies van outlook daar die rules in plaatsten.

Ik neem aan dat ik niet de eerste ben hiermee? Ik zie nog steeds honderd manieren om netjes te backupppen en dan te importeren, maar nog niks zonder dat er een backup gemaakt is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik verplaats je topic nog even naar het juiste subforum :)

CSA > OFF

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaZe
Tnx voor verplaatsen... zag inderdaad al dat het verkeerd stond (sorry).

Maar wilde even melden dat het gelukt is! Heb het via een erg omslachtige omweg gedaan, kan vast beter, maar het werkt!

Heb gelezen dat de regels gewoon in de PST zitten, maar dat deze alleen in outlook komen als je de kale PST gaat overschrijven bij een nieuwe installatie. Dus bij importeren worden deze NIET meegenomen! (logica...)

Omdat ik onder Vista Outlook 2007 heb, mijn huidige pst al nieuwe mail heeft opgehaald, en (zonder te testen) er vanuit ga dat outlook 2007 het niet leuk vind als je de pst met een van 2003 overschrijft heb ik het volgende gedaan:

Met virtual PC 2007 een kale XP installatie gedaan, hier een kale Outlook 2003 opgezet, deze een keer opgestart en het PST bestand overschreven.

Wilde nu de berichtregels exporteren maar kon ze maar niet vinden, ik zoeken en zoeken... en toen viel het kwartje: Deze optie is er niet als je geen e-mail accounts aangemaakt hebt (enigszins: duh!).
Dus even een account met wat rotzooi aangemaakt dat hij denkt dat e-mail werkt ;) En nu netjes met de wizard exporteren en in 2007 weer importeren.

Merkte wel dat na het importeren de mappen niet meer ingevuld stonden waar de dingen heen moesten, maar dat was handmatig in 30 sec weer gedaan.

Hoop dat iemand er iets aan heeft! Met dezelfde outlook versie dus pst overschrijven en niet importeren ;)