Windows XP OEM heractivatie op ander systeem

Pagina: 1
Acties:
  • 144 views sinds 30-01-2008

• Speedy_Gonzalez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:23
Ik ben van plan om op marktplaats ofzo een officiele licentie aan te schaffen.
In de licentie overeenkomt van een oem staat dat je de xp alleen mag installeren op de pc waarje hem voor het eerst op geactiveert hebt.

In hoeverre zal microsoft moeilijk doen en mijn xp die ik gekocht heb en dus al ens bij iemand anders op een ander systeem is geactiveert alsnog op mijn eigen systeem activeren. ??

En hoe gaat dat dan als ik diezelfde versie over een paar maanden op een compleet nieuw systeem van mezelf wil zetten ??

Is er zoiets als ik bel met microsoft, hun geven mij een andere key waarmee ik opnieuw een andere pc kan activeren en dat daarmee uiteraard de oude activatie op het systeem van de vorige eigenaar ongeldig word gemaakt ?

Verwijderd

Lees je eigen stukkie tekst nog maar eens, daar staat het antwoord in.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Simpel, dat is dan geen officiele licentie, een OEM installatie CD mag niet worden doorverkocht zonder de daarbij behorende hardware. Of Microsoft moeilijk gaat doen; mogelijk niet, maar je weet niets zeker, en ze staan in hun recht om je activatie te weigeren. Maar dit is al heel vaak behandeld op het forum, gebruik de zoekfunctie maar, daar kom je meer dan genoeg uitleg tegen.

[ Voor 33% gewijzigd door gambieter op 26-01-2008 23:58 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Speedy_Gonzalez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:23
Dus ik kan maar beter geen tweedehands licentie kopen als het een oem is, bij een retail is dit namelijk wel mogelijk geloof ik om te activeren op een andere pc

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Speedy_Gonzalez schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 23:58:
Dus ik kan maar beter geen tweedehands licentie kopen als het een oem is, bij een retail is dit namelijk wel mogelijk geloof ik om te activeren op een andere pc
En ook daar is het de vraag of het goed gaat, want ook een retailversie mag maar op 1 PC staan, en je weet dan niet of de oude eigenaar het netjes deinstalleerd. Tweedehands licenties zijn erg vaak niet legaal, en mogelijk zonde van je geld.

Als je student bent of werkt bij een onderwijsinstelling kun je het beste bij Surfspot gaan kijken.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dit is wel dusdanig vaak voorbij gekomen dat je het antwoord eigenlijk al wist.
Zo niet, dan was de search je al behulpzaam geweest.

Dicht dus :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.