Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ditmar
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:47
Hoi,

een aantal maanden geleden heb ik Windows Vista Home Premium geinstalleerd op mijn computer.
Omdat ik een USR 5416 netwerk kaart heb, moest ik ' speciale' drivers installeren zodat Vista mijn netwerkkaart zou herkennen. Dat heb ik dan ook gedaan. Tot die tijd werkte dat perfect.

Helaas, een enige tijd later, werkte dit niet meer. Vista gaf de melding 'er kunnen geen netwerken worden gevonden'. Daarom heb ik toendertijd Windows xp geinstalleerd.

Toch wil ik graag Vista draaien en hoop ik dat iemand mij hier kan helpen.
Ik heb een asus P5N32 E-SLI, Core2Duo E6400 en 3 gig ram.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Andere kaart halen in plaats van een ding wat niet eens meer supported wordt door de leverancier lijkt me de enige goede optie.

Maar als je de link hierboven hebt gevolgd, dan heb je ook de waarschuwing "Your mileage may vary" gelezen toch?
Eventueel zou je nog kunnen kijken of je met 2GB geheugen wél de kaart aan de praat krijgt.
(Heeft te maken met de adresseringsruimte die door drivers gebruikt kan worden, sommige drivers kunnen al problemen krijgen met 2GB ipv de gebruikelijke 4GB grens van een 32bits systeem - helemaal als je een oudere Cardbus aansluiting gebruikt).

[ Voor 5% gewijzigd door alt-92 op 27-01-2008 00:01 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ditmar
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:47
alt-92 schreef op zondag 27 januari 2008 @ 00:00:
Andere kaart halen in plaats van een ding wat niet eens meer supported wordt door de leverancier lijkt me de enige goede optie.

Maar als je de link hierboven hebt gevolgd, dan heb je ook de waarschuwing "Your mileage may vary" gelezen toch?
Eventueel zou je nog kunnen kijken of je met 2GB geheugen wél de kaart aan de praat krijgt.
(Heeft te maken met de adresseringsruimte die door drivers gebruikt kan worden, sommige drivers kunnen al problemen krijgen met 2GB ipv de gebruikelijke 4GB grens van een 32bits systeem - helemaal als je een oudere Cardbus aansluiting gebruikt).
Oke, het kan kloppen omdat ik die 1gb er later bijgeplaatst heb!

Edit ;
Hij werkt nu met 2048mb ram. Heb 1GB eruit gehaald.
Weet jij toevallig of de nieuwe type netwerkkaarten van USR deze problemen niet geven?
Dit in combinatie met een USR 5450 turbo router.

Alvast bedankt.

[ Voor 13% gewijzigd door Ditmar op 27-01-2008 11:13 ]