Wireless adapter pci of usb

Pagina: 1
Acties:
  • 605 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• jammy
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-02-2024
Ik ben op zoek naar een nieuwe wireless g adapter 54 Mbps voor een desktop pc omdat mijn oude stuk is.
Mijn oude linksys wusb54g v4 adapter werkte niet naar behoren. Ik kreeg met veel moeite internet verbinding. Waarbij mijn laptop op dezelfde plaats geen problemen heeft.
Ik heb een wireless router van linksys wrt54gx v2 waarmee deze moet vervbinding maken.

Nu is mijn vraag is het nu het beste een pci of een usb adapter aan te kopen?
Welke raden jullie aan?

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:34
Ik ben zelf meer voor (indien het is om een beter bereik te hebben) een PCi-kaartje te gebruiken, omdat daar een antennetje aanzit, en bij de usb-adapters heb je dat meestal niet.

Zeg je van, ja ik wil af en toe wel eens wisselen en een andere pc gaat ook eens netwerkconnectiviteit nodig hebben, neem dan een usbadapter.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Geen moeilijke keuze imo: PCI met externe antenne. USB-sticks kunnen problemen met de stroomtoevoer hebben, en de antenne is vaak matigjes.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• jammy
oké, thanx guys dan zal het pci worden, de adapter is toch voor een vaste pc
Hebben jullie nog een bepaalde aanrader kwa merk of zo?
Linksys geeft mij niet meer bepaald een goed vertrouwen, tenzij jullie hem toch aanraden.

ps. ik heb hier nog een omnidirectioneel 10dBi antenne liggen

• Hardcore-Maniac
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-11-2017
let even op dat de antenneaansluiting dan hetzelfde is als die 10 dbi antenne die je hebt

linksys kaartjes moeten het gewoon goed doen.

zowel usb adapter(wusb54gc) als pci adapter(wmp54g) voldoen...indien je iets beters wil kies dan wmp300n of wusb300n scheelt toch aardig wat die extra antennes, en nee niet alleen met wireless N

• jammy
nee maar ik had ook gehoord dat linksys niet echt geweldige antennes had.
Maar ik gebruik toch mijn antenne dus dat is dan weer opgelost.
En de usb versie ga ik zeker niet opnieuw kopen want deze heeft nooit naar behoren gewerkt, alleen maar problemen mee gehad. Daarvoor dat ik ook wat schrik heb om terug linksys te kopen.

[ Voor 40% gewijzigd door jammy op 27-01-2008 14:07 ]

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
jammy schreef op zondag 27 januari 2008 @ 01:16:
de adapter is toch voor een vaste pc
Dan zou ik zeggen: Trek een UTP kabeltje. Maargoed, wie ben ik.

USB-ontvangertjes hebben wel een voordeel op sommige PCI-kaartjes. Bij PCI kaartjes met een vaste antenne is het bereik soms niet zo geweldig, aangezien het antennetje direct achter je (metalen) PC-kast zit. PCI-kaartje met een losse antenne is een 'best of both worlds' oplossing wat dat betreft. :)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• jammy
Xander schreef op zondag 27 januari 2008 @ 14:13:
[...]Dan zou ik zeggen: Trek een UTP kabeltje.
Als ik het mocht had ik het al lang gedaan, maar gene bang.
Ben belange nie voorstander van draadloos.
PCI kaartjes met een vaste antenne is het bereik soms niet zo geweldig, aangezien het antennetje direct achter je (metalen) PC-kast zit
dit is wat ik dus ook dacht, maar ik ga het risico toch nemen denk ik.
ik kan nog altijd een voet bijkopen moest het zijn.
Maar linksys is toch aan te raden dus?

• Hardcore-Maniac
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-11-2017
nouja opzich maakt het niet zo veel uit meestal worden toch vrijwel overal zelfde chipsets gebruikt.

en op die wusb54g v4 zit ook gewoon garantie op hoor dus mocht die niet goed werken krijg je gewoon een nieuwe simpel.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

een usb kun je daartegen met een verlengkabel op een gunstigere positie leggen

Iperf

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

USB kost vaak veel meer CPU power en moet je niet willen. USB is nooit gemaakt voor netwerken IMHO.

• jammy
ik ben daarstraks naar de mediamarkt geweest en ik had mij een een pci wireless adapter gekocht ik weet niet meer welk merk.
maar hiermee had ik blijkbaar helemaal niets ontvangst, wel te verwachten eerlijk gezegt.
Dan maar terug gegaan een DWL-G122 van dlink gekocht dus toch terug usb.
geinstalleerd en ik had 2 streepje yeah al heel blij, maar natuurlijk kan geen verbinding krijgen met het netwerk.
Ik heb de wpa2 beveiliging al uitgezet gehad enzo maar wil geen verbinding maken.
En het rare is ik neem mijn laptop naar dezelfde plaats waar ook de adapter staat, ook maar 2 streepjes en hup dadelijk verbinding en met zonder problemen internet. :(

• jammy
opgelost mac adres filtering stond blijkbaar nog aan :)
thx guys, topic mag gesloten worden ;)

• SuperCrisz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:09
Vraagje, ik heb een wireless omgeving. Nu staat mijn computer in een zijkamertje en zit er één muur tussen de computer en de router. Ik heb gekozen voor wireless omdat ik er een schouw tussen heb zitten en om met UTP kabels er om heen te gaan maakt het erg lelijk.

Ik heb wireless verbinding op mijn PC via een Wireless USB adapter. Doordat er een muur tussen zit verlies ik ongeveer 30% aan snelheid… nu had ik het idee om een gat in de muur te maken en via een USB verlengingskabel de Wireless Adapter door de muur te halen waardoor ik die 30% weer terug krijg.

Vraag is:
Ga ik die 30% weer terug krijgen doordat de muur er tussen uit is, of verlies ik dit weer door de lengte van de USB kabel.

Gegevens
- lengte verlengkabel zal ongeveer 3 meter worden
- afstand tussen de muur en de wireless router is ongeveer 7 meter
- USB 2.0

Verwijderd

Kuch, je kickt een topic van 1,5 jaar oud die niet over hetzelfde gaat.. hiervoor had je beter een nieuwe thread kunnen starten.
Ontopic: dus een usb kabel door de schouw is mooi.. maar een utp kabel niet? Die volg ik ff niet.

• SuperCrisz
offtopic ik dacht.. beter een oude topic starten dan een nieuwe aanmaken.. blijkbaar werkt het anders :)

ontopic Als ik met die wireless adapter door de muur ga, hoef ik niet om de schouw heen... doordat ik niet de hele kamer door hoef, maar alleen stukje de muur door..

Verwijderd

offtopic: ligt er ook maar net aan wie je het vraagt ;)

ontopic: Zit wat in,opzich zou de usb kabel lengte in dit geval niet veel uit moeten maken. (google, maximale lengte usb kabel)
Of je die 30% erbij krijgt weet je op het moment dat je met je laptop in die andere kamer gaat zitten en het gaat meten :)

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16:52
Wireless was toch bedoeld, zodat je geen gaten in muren hoeft te maken :?

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• SuperCrisz
bedankt iig voor je snelle reactie.. in de woonkamer (waar mn router sta) verlies ik bijna niets... dus dat is een feit.. want gebruik mijn laptop wél in de woonkamer.. Gaat er mij om dat de USB lengte geen verlies oplevert voor de wireless verbinding.. :) ..

• SuperCrisz
GarBaGe schreef op maandag 20 juli 2009 @ 16:29:
Wireless was toch bedoeld, zodat je geen gaten in muren hoeft te maken :?
liefst gebruik ik dus bedraad... omdat je zo 100% snelheid behoudt.. maar hierboven al aangegeven dat dat bij mij thuis geen optie is helaas...

• RaJitsu
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-02 16:32

RaJitsu

B.S.U.R.

SuperCrisz schreef op maandag 20 juli 2009 @ 16:16:

Vraag is:
Ga ik die 30% weer terug krijgen doordat de muur er tussen uit is, of verlies ik dit weer door de lengte van de USB kabel.
Logica zegt me dat het inderdaad een oplossing is, en je die 30% zou moeten kunnen terugkrijgen. De lengte van de kabel zou niets uit moeten maken, als we het hebben over kabels die niet voorbij de 10-15 meter gaan. Een langere USB-kabel doet er niet langer over dan een korte USB-kabel om gegevens over te brengen.

Maar als je absolute zekerheid wil hebben, zou je het toch ook kunnen proberen door even je computer in de woonkamer te zetten? Ja, ik zou er ook geen zin in hebben, maar aangezien het toch om een vaste oplossing voor langere tijd lijkt te gaan....
Je laptop is overigens geen degelijke benchmark voor wat je computer via een wireless-usb-stick zou doen. Het gaat immers niet om dezelfde antenne en oplossing voor gegevensoverdracht. USBsticks zijn in de praktijk (zoals op de originele OP al geantwoord is) doorgaans zwakker dan andere oplossingen.
De maximale gegevensoverdracht hier (door een plafond heen) is via Wireless N ongeveer 2MB/s waar het maximum op 300 Mbit/s zou liggen.

Wanneer je echt liever geen wireless hebt, zou je evt ook de mogelijkheden kunnen bekijken om een ethernetkabel goed weg te werken. Het hoeft bij jou alleen maar over de vloer. Als je toevallig vloerbedekking hebt, of gebruik maakt van plinten, zou het eea wel mogelijk moeten zijn. Maar het is wel effe werk.

[ Voor 16% gewijzigd door RaJitsu op 20-07-2009 16:45 ]

B.S.U.R.

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

RaJitsu schreef op maandag 20 juli 2009 @ 16:37:
[...]
Een langere USB-kabel doet er niet langer over dan een korte USB-kabel om gegevens over te brengen.
Klopt, maar een wireless asb adapter vreet al het uiterste aan stroom uit een usb poort. Een langere kabel er aan kan net te veel spannings verlies opleveren waardoor het een instabiel ding wordt..

Dan kan je net zo goed via het stopcontact gaan netwerken..... (al is dat waarschijnlijk trager)

• SuperCrisz
RaJitsu schreef op maandag 20 juli 2009 @ 16:37:
[...]
Logica zegt me dat het inderdaad een oplossing is, en je die 30% zou moeten kunnen terugkrijgen. De lengte van de kabel zou niets uit moeten maken, als we het hebben over kabels die niet voorbij de 10-15 meter gaan. Een langere USB-kabel doet er niet langer over dan een korte USB-kabel om gegevens over te brengen.

Maar als je absolute zekerheid wil hebben, zou je het toch ook kunnen proberen door even je computer in de woonkamer te zetten? Ja, ik zou er ook geen zin in hebben, maar aangezien het toch om een vaste oplossing voor langere tijd lijkt te gaan....
Je laptop is overigens geen degelijke benchmark voor wat je computer via een wireless-usb-stick zou doen. Het gaat immers niet om dezelfde antenne en oplossing voor gegevensoverdracht. USBsticks zijn in de praktijk (zoals op de originele OP al geantwoord is) doorgaans zwakker dan andere oplossingen.
De maximale gegevensoverdracht hier (door een plafond heen) is via Wireless N ongeveer 2MB/s waar het maximum op 300 Mbit/s zou liggen.

Wanneer je echt liever geen wireless hebt, zou je evt ook de mogelijkheden kunnen bekijken om een ethernetkabel goed weg te werken. Het hoeft bij jou alleen maar over de vloer. Als je toevallig vloerbedekking hebt, of gebruik maakt van plinten, zou het eea wel mogelijk moeten zijn. Maar het is wel effe werk.
Ik ga het een en ander proberen.. de ervaringen zal ik hier delen .. bedankt voor je en jullie reactie!!

• RaJitsu
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-02 16:32

RaJitsu

B.S.U.R.

possamai schreef op maandag 20 juli 2009 @ 16:49:
[...]

Klopt, maar een wireless asb adapter vreet al het uiterste aan stroom uit een usb poort. Een langere kabel er aan kan net te veel spannings verlies opleveren waardoor het een instabiel ding wordt..

Dan kan je net zo goed via het stopcontact gaan netwerken..... (al is dat waarschijnlijk trager)
Daar had ik niet aan gedacht. Dit is uiteraard het grote verschil tussen USB en media-kabels, het feit dat er ook stroomtoevoer over moet gaan.

B.S.U.R.

Pagina: 1