[ASUS P5N32-E SLI] Boot niet, willekeurige tekens

Pagina: 1
Acties:
  • 200 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• gnirts_modnar
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08-12-2025
specs:

Intel Core 2 Duo E6600
4gb Kingston PC6400 mem
Asus EN8800GTS 768 mb
Samsung T166 500gb hd
Vista Ultimate

Ik heb vanmiddag twee reepjes ddr2 geheugen proberen te installeren, maar hierna deed mijn pc niets meer, geen bios startscherm, geen piepjes niets.

Na een bios reset, kreeg ik weer een normaal bios start scherm. Na het bios gedeelte word het scherm leeg. Het vreemde is dat ik hierna enkel een cursor in beeld kreeg en na 10 seconden verschijnen er diverse willekeurige tekens op willekeurige plaatsen in het beeld.

Het wisselen van geheugen heeft geen effect.

Heeft iemand een idee wat hier aan de hand zou kunnen zijn?

Bvd

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:56

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Onze geniale Hangen en Opstarten Trubbelschieter al geprobeerd?
Daarnaast : je hebt je leuke specs vermeld, maar wat voor moederbord heb je? (Samsuns met moderne ASUS P35-moederborden schijnt wel eens hele speciale effecten te geven)

Oh, zijn dit 4 dezelfde reepjes RAM, 4 bijna dezelfde, of 4 'tja, wat was het ook al weer' Giegelbytes? Als hoeveel reepjes komt het trouwens? Losse reepjes getest (a 1 tegelijk, en de rest leeg), in verschillende sloten? Zonder HDD opgestart? Klinkt namelijk als een HDD-foutje ergens, dus wat gebeurt er als je je schijf loskoppelt en van CD probeert op te starten (Windowns installer?)

Daarnaast : prik : welke voeding heb je, merk, watt, voltages? (multimeter preferred)
Kun je onderdelen testen in een andere computer?

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

• gnirts_modnar
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08-12-2025
Allereerst, ben ik helaas nog niet in staat geweest dergelijke dingen te testen, sommige dingen kan ik wel vervangen en testen.

Wat voor moederbord heb ik: titel van het topic: ASUS P5N32-E SLI wat voor voeding ik heb een antec 500 watt voeding.

In eerste instantie had ik 2x 1gb crossair PC5400(? iig degene voor pc 6400, ofwel 677 mhz), hieraan heb ik 2x 2gb kingston PC6400 aan toegevoegd in het andere channel.

Ik heb nog niet vanaf een boot cd kunnen starten had ik niet bij de hand op dat moment, pc staat namelijk in een ander huis. Ik heb de faq wat geheugen betreft doorgenomen maar ik heb niet de mogelijkheid mn reepjes te testen in een ander systeem, en aangezien mijn systeem niet boot, iig niet zonder cd, kan ik ook geen mem test doen.

Ik heb inmiddels de troubleshooter even doorgekeken, en ook de opstarterrors lijst gechecked. Nergens staat mijn vage willekeurige tekens verhaal beschreven. Hetgeen ikzelf ook al vrij bijzonder achtte, en daarom het hier gepost heb.

[ Voor 13% gewijzigd door gnirts_modnar op 28-01-2008 09:17 ]

Verwijderd

Ik heb dit dus ook met m`n ASUS P5N32-E SLI Plus . Hiervoor had ik ook een plus mobo en daar werkte 4x 1 gb probleem loos op , helaas was m`n mobo kapot gegaan waardoor ik een nieuwe heb ontvangen ,maar hij wil voor geen mogelijkheid booten met 4x1gb ,met 3gb geen probleem . Het ligt niet aan je geheugen maar echt aan het mobo , op het forum van asus zijn er meer met dit probleem , asus zelf heeft er helaas nog geen oplossing voor :( . Het vreemde is gewoon dat het op m`n vorige ASUS P5N32-E SLI Plus wel gewoon werkte en nu op exact het zelfde mobo maar nieuwer wil het gewoon niet :( . Nu ligt er dus een 1gb op m`n buro stof te happen ...... :'(

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:08
Ik heb exact hetzelfde met me p5b. 3 GB geen probleem, 4 GB is totaal instabiel(zowel met als zonder overclock) Ik heb het maar gehouden op 2 GB om mijn dual channel niet te verliezen(bij mij ligt er dus 2 GB stof te happen.)

http://specs.tweak.to/16567