Toon posts:

Internet doet vreemd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds vorige week zaterdag is mijn internet vervelend aan het doen. Ten eerste is hij traag, maar het tweede probleem is dat ik ongeveer kwartier lang kan surfen, daarna geeft hij alle pagina's 'Pagina kan niet worden weergegeven', alsof hij dus geen verbinding maakt. Vervolgens doe ik onderin het scherm, bij dat logo'tje van die twee monitors van de LAN-verbinding, Uitschakelen en dan ga ik naar Netwerkverbindingen en schakel ik de LAN weer in, en dan doet het internet het weer. Weer een kwartier, wel te verstaan, dan houd hij er weer mee op. M'n uTorrent doet geen downloads meer, die krijgt geen verbinding ofzo, maar MSN doet het dan weer wel continu, ookal geeft m'n internet geen verbinding. Ik heb al vanalles geprobeerd met m'n newbhoofd, kabels zitten allemaal vast, router uit en aan zetten geeft hetzelfde effect als LAN uit en aan zetten en het verschil tussen 10 seconden of 20 uur de router uit is niet te merken, na een kwartier is het over. De lampjes branden allemaal normaal en van LAN-ingang wisselen met het kabeltje naar de computer geeft ook geen effect.

Ik heb een Zyxel Prestige 600 router met Tiscali (onderhand dus alweer Telfort) internet. Verder nog met draadloos internetkaart voor de laptop, die overigens deze problemen veel minder heeft.

Wie o wie kan me helpen?

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Gokje: zoek in de richting van DNS-problemen?

Verwijderd

Topicstarter
Wat is dat, DNS? Beetje uitleg alsjeblieft, ben beter met software dan met hardware of internet.

• siknu
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-06 15:56
Dat of je modem kan zoveel connecties tegelijkertijd niet aan. Gebruik je sinds kort nieuwe p2p programma's?

Verwijderd

Topicstarter
Nee, eigenlijk niet. heb de afgelopen tijd wel meer gedownload, muziek enzo, maar dat is meestal via sites als rapidshare. Sinds de problemen begonnen vrijwel niets meer gedownload...

Verwijderd

Topicstarter
Verder niemand met een oplossing? :(

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-11 12:34
Probeer eens een andere router danwel de pc rechtstreeks aansluiten.

Verwijderd

Is dit probleem ook met andere pc's die aan dezelfde router vast zitten?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 27 januari 2008 @ 13:56:
Je kunt beginnen met het topic niet kicken binnen een dag ;)

• ScytheNL
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-06 15:57

ScytheNL

Mooiste deal ooit.

Hier hetzelfde probleem, internetedressen worden aangemerkt als "ongeldig adres" of worden weergegeven als "kan niet worden weergegeven". Dit terwijl het gewoon algemene adressen zijn als ns.nl of tweakers of hotmail.

Het probleem lijkt in windows explorer te zitten aangezien ik met Netscape 9 wel gewoon alle adressen kan bereiken. Ik adviseer degene met dezelfde problemen dan ook even om een alternatieve browser uit te proberen zoals firefox , netscape of Opera oid.
Ik heb iig geen ervaringen met P2P programma's tot dusver.
Vraag me af waardoor het komt aangezien ik al een volledige scan heb gedaan met Norton 360, verversen van IPadress en opnieuw registreren van DNS behelpt blijkbaar ook niet, de netwerkverbinding opnieuw opstarten geeft ook geen resultaat.

Hoop dat er iemand is die weet wat dit kan betekenen. Internet explorer 7 deed het overigens een kwartier voor schrijven nog wel gewoon. Alle updates bij XP SP2 zijn geinstalleerd. Kan ook niet kijken of er nieuwe updates zijn aangezien ik daar Explorer voor nodig heb :X

[ Voor 8% gewijzigd door ScytheNL op 27-01-2008 16:01 ]

• Younes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-11 20:50

Younes

Wie, Wat, Waar?

Verwijderd schreef op zondag 27 januari 2008 @ 13:56:
Schut en draai jouw modem eens drie keer. Waarschijnlijk werkt ie dan wel weer...

Dus met andere woorden: Je kunt wel advies krijgen, maar als je zo reageert, lijkt het wel alsof je van ons verwacht dat we je precies en heel snel vertellen hoe en wat je moet doen en weer snel internet te krijgen. Zo gaat dat niet...

Edit:

Modem zo dicht mogelijk bij ISRA punt aansluiten, speedtest via speedtest.bbned.nl 100mb downloaden, daarna dns flushen, daarna netwerk drivers opnieuw laten installeren (indien windows). Dat zijn allemaal dingetjes die je kunt doen. Volgorde niet belangrijk.

[ Voor 22% gewijzigd door Younes op 27-01-2008 17:55 ]

...en waarom?

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Als je internet het niet meer doet kijk dan eens of je dan nog wel een site op ip kunt bereiken.

Bijvoorbeeld tweakers.net --> http://213.239.154.35/

Als het dan wel lukt is het waarschijnlijk een DNS probleem.

[ Voor 17% gewijzigd door ik222 op 27-01-2008 17:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
Sorry dat ik zo ongeduldig deed, maar het is nou eenmaal een erg irritant probleem en al helemaal als je ook voor school met internet bezig moet.

We hebben 2 pc's in huis, een gewone met kast en een laptop. Deze pc zit rechtstreeks aangesloten op de router. Ik zit nu dus achter de gewone.De laptop doet het wel normaal, daar zijn dan weer geen problemen mee. Ik zal zo wel proberen met FireFox, die heb ik er geloof ik nog wel op staan.

Router staat op zolder dus vrij ver van ISRA punt vandaan maar hij doet het al zo'n zes jaar normaal met deze set-up. En hoe moet ik DNS verversen?

Thanx voor jullie adviezen alvast

• ScytheNL
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-06 15:57

ScytheNL

Mooiste deal ooit.

ik222 schreef op zondag 27 januari 2008 @ 17:59:
Als je internet het niet meer doet kijk dan eens of je dan nog wel een site op ip kunt bereiken.

Bijvoorbeeld tweakers.net --> http://213.239.154.35/

Als het dan wel lukt is het waarschijnlijk een DNS probleem.
IP werkt ook niet hier..iemand anders nog enige suggesties voor mijn specifieke geval? aangezien ik al wat meer geprobeerd heb dan OP ;) Enigste wat ik me nog kan bedenken is koude herstart van eventueel PC en/of router.

Aan OP: Check eens de firewall instellingen als je weet waar je die kunt vinden..zowel van windows als een compleet antivirus pakket zoals norton met internet beveiliging. Blijkbaar is de firewall instelling voor IE bij mij opeens op blokkeren gesprongen en een verandering naar toestaan heeft al mijn problemen opgelost.

[ Voor 22% gewijzigd door ScytheNL op 27-01-2008 19:36 ]

• Nijl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-11 12:50

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

klinkt als een defecte netwerkkaart

You are NIJL-ed!

Verwijderd

Topicstarter
Firewall instellingen was het ook niet, geen verandering. Zit nu hierop via Firefox, hij laadt pagina's niet ineens maar pas na 5 keer op de link klikken, en volgens mij moet ik dit hetzelfde zien als refresh bij IE. Netwerkkaart is Intel PRO/100 VE Network Connection, die geeft aan dat er verbinding is. Zegt alleen wel Activiteit Duplex -- Full. Weet niet wat dat betekent, volgens mij iets met de verbindingssnelheid.

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:46
je zou 'ns kunnen testen of je netwerkconnectiviteit wel ok is onder een ander OS (Linux live cd) op die manier sluit je alvast softwareproblemen uit.
Als dat dus ook niet werkt, is e wat mis met één van je neterkcomponenten. Router, modem, kabels, switches, alles is in feite verdacht.
Leuk zou zijn als je even kon verifiëren of je LAN verbinding nog wel werkt als je internetverbinding doodvalt. Als dat wel zo is, is de kans veel grote dat het probleem bij je router of modem ligt. Een andere pc of althans NIC gebruiken, sluit problemen daarmee weer uit... idem voor kabels, router, modem etc...
en zo stap voor stap...

troubleshooten noemen ze dat ;)

edit: (full)duplex(ing) betekent dat de verschillende clients tegelijk zender en ontavnger kunnen zijn op het netwerk.

[ Voor 11% gewijzigd door the_stickie op 27-01-2008 20:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
LAN werkt nog wel als internet ermee ophoudt, hij geeft ook aan dat hij nog steeds verbinding heeft. Downloads via uTorrent gaan door en MSN blijft ook online. Pas als ik de LAN uit zet stoppen beide programma's ermee.

Verwijderd

Het ligt aan zijn pc aangezien een andere pc die aan dezelfde router hangt géén problemen heeft.
De laptop doet het wel normaal, daar zijn dan weer geen problemen mee.

• Younes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-11 20:50

Younes

Wie, Wat, Waar?

Verwijderd schreef op zondag 27 januari 2008 @ 18:28:
Router staat op zolder dus vrij ver van ISRA punt vandaan maar hij doet het al zo'n zes jaar normaal met deze set-up. En hoe moet ik DNS verversen?
Vandaag op het werk al van 15 klanten gehoord. (Ik werk op een helpdesk van (een) bekende ISP('s). Als werkt de andere pc wel gewoon goed. Het kan nooit kwaad om het MODEM en niet de ROUTER in de meterkast (of iig zo dicht mogelijk bij het ISRApunt) neer te zetten. Daar wordt het alleen maar beter van.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar een snelheidstest (via speedtest.bbned.nl oid)

...en waarom?

Verwijderd

Topicstarter
Snelheidstest:

Your current bandwidth reading is: 3.71 Mbps which means you can download at 474.25 KB/sec. from our servers.

M'n internet doet het overigens al tweeenhalf uur goed tot nu toe. Ik hoop maar dat het zo blijft...
Pagina: 1