Toon posts:

Geluidskaart probleem!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heren,

Ik heb een Delta 1010LT op mijn pc geinstalleerd zonder problemen. Funktioneerde goed tot vandaag.

Het probleem is het volgende:

Ik heb op mijn Outs 1/2 mijn speakers aangesloten.
Op mijn inkomende geluid Externe device met muziek dit heb ik aangesloten op mijn INs 3/4.

Ik heb gisteren zonder problemen naar muziek geluisterd waarbij ik via de geluidspaneel van de geluidksaart de volume regelde.
Vandaag reageert de geluidskaart (volume regelaar) niet meer op mijn externe device als ik hiervan het volume wil wijzigen. Dit kan dus nu nog alleen via het externe device.

Als ik de algehele MASTER -> MUTE dan komt er nog steeds geluid uit mijn speakers wat ik raar vind. het lijkt er nu op alsof mijn externe device dus niet word gerout naar mijn geluidskaart Delta 1010LT.

Als ik echter de kanaal 3/4 niet selecteer voor mijn externe device, dan doet ie het niet wat dus wel klopt. Waarom als ik op MUTE klik dat ie het nog steeds geluid produceert?

Ik wil mijn volume regelaar weer op orde hebben en ik heb gevoel alsof deze geluidskaart is uitgeschakelt ofzo..Volgens mijn settings is alles ok en miojn geluidskaart is mijn M-Audio Delta.

Wat heb ik gedaan sinds gisteren:
-Een huis versterker van Kenwood aangesloten op mijn 3/4 outs vervolgens deze weer ontkoppelt terwijl de pc aanstond dat moet geen problemen geven lijkt me.
-Ik heb NERO geinstalleerd en heb een cd gebrand VOOR HET EERST het is nl een splinter nieuwe pc met nog niets erop!

KAN IEMAND ME HELPEN AUB?
Ik heb echt radeloos.

Alvast bedankt.
Appieman

• dalus
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-07-2025

dalus

Firing Sparks

Staat de kaart ingesteld als primary sound device?

High Powered Madness

Verwijderd

Topicstarter
Ik had nog geen helemaal geen geluidskaart erop toen ik de pc binnenkreeg. Ik heb dus meteen Delta 1010LT erin gezet en vervolgens pci driver software cd erin de drivers geinstalleerd.

Sindsdien had ik geluid en deed ie het gewoon normaal en voorzover ik kan zien is dit idd mijn primary geluidskaart....Of ik kijk verkeerd.

Ik heb net een driver update van M-Audio geinstalleerd en deze heeft mijn gehele mixer die beter was helemaal overgenomen en is er een hele andere versie in plaats gekomen.
Nu heb ik wel beschikking tot volume regeling maar het is niet de originele mixer met heel veel features en verschillende kanelen ed...

Ik denk dat de update echt crap is geweest en ik dus mijn vorige configuratie niet kan terug halen.
Hier ben ik niet blij mee al doe ik het zelf....

Dit is raar allemaal.