Toon posts:

gods rijk bestaat in de microkosmos

Pagina: 1
Acties:
  • 984 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
DE TOEKOMST VAN HET HEELAL
1 - we kunnen nu al naar de maan en we sturen al ruimtevaarttuigen het heelal in naar andere planeten voor onderzoek.
2 - er draaien al ruimteschepen om de aarde waarin mensen werken en wonen.
3 - er zijn al plannen en ideeën om later de maan en mars te gaan bewonen.
4 - over duizenden jaren zullen we vast wel veel grotere ruimteschepen kunnen bouwen en over miljoenen jaren met hele kolonies naar andere sterren kunnen reizen.
5 - we zullen ook wel vroeg of laat contact maken met andere bewoonde planeten (wordt al naarstig naar gezocht).
6 - bij andere sterren zullen we op den lange duur bewoonbare planeten vinden.
7 - we zullen er ons aan wennen om constant in vrij zwevende en vrij reizende ruimteschepen te wonen.
8 - en op de hele lange duur van bil- tril- en quadriljoenen jaren zullen we ook alle materie aan zonnen en planeten opruimen (als de zonnen op den duur uitgebrand zullen zijn) en omzetten in ruimteschepen tot een vrije ruimtevaartcultuur.
9 - Dan zullen we al die ruimteschepen ten slotte in de vorm van macro-atomen bouwen, dus als een herhaling van de microkosmos, maar dan in het groot.
10 - die macro-atomen zullen zich samentrekken tot enorme macro-stofwolken, waaruit zich macrozonnen en -planeten zullen samentrekken.
11 - en op sommige van die macro-planeten zal het mogelijk zijn bij gunstige omstandigheden weer opnieuw leven, dwz macroleven te ontwikkelen, dus door ons die dan als verder geëvolueerde wezens=microwezens in die macrowezens zullen leven en die zullen opbouwen en besturen.
12 - Dat macroleven zal door ons verder ontwikkeld worden tot denkende wezens: macroreuzen, die op een goede dag ruimteschepen gaan bouwen, enz enz enz

ATOMEN BESTAAN UIT RUIMTESCHEPEN

Atomen bestaan uit ruimteschepen waarin triljoenen super-intelligente microwezens wonen en in de verre toekomst gaan wij ook zelf het heelal volbouwen met ruimteschepen.

ONEINDIGE REEKS VAN STEEDS HOGERE CULTUREN
Atomen bestaan uit ruimteschepen, waarin microwezens wonen, die natuurlijk ook weer uit atomen bestaan, die uit ruimteschepen bestaan, enz enz enz ... als een oneindige reeks van steeds hogere culturen.

HEELAL UIT LEVENDE WEZENS.
Het hele heelal is dus eigenlijk uit levende wezens opgebouwd.
Het heelal is geen dood mechaniek wat de wetenschap ons wijs wil maken, maar het heelal is een levend heelal uit levende wezens opgebouwd.

GOD
Het heelal is eigenlijk GOD zelf als de eenheid van een oneindig aantal microwezens.
Lees de nieuwe bijbel over gods eeuwig en oneindig rijk in de microkosmos.
-spam-
hartelijke groeten van harriechristus

[ Voor 1% gewijzigd door Opi op 26-01-2008 23:44 ]

• trimakassi
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-12 11:31

trimakassi

haapsie is eepsie!

Mmm, waar heb ik dit eerder gelezen... Ben jij die nutty professor die DE ruimteschip theorie "gemaakt" heeft? Hoge crackpot score in ieder geval... :*) Van stap 8 naar 9 is overigens wel erg discontinu...

Oh ja, wat is hier discussiewaardig aan? Of wil je ons bekeren?? })

ps: groetjes op tweakers kan echt niet... :N

Edit: Lol, in 2006 al ns eerder hier een poging gedaan mss?? Ben bang dat deze helaas ook weer vrij snel dicht gaat. Stiekem ben ik wel nieuwsgierig waarom je dit hier post? Discussiewaardig is het niet (op deze manier). En vanwaar nu ineens na 2 jaar weer een poging?

[ Voor 29% gewijzigd door trimakassi op 26-01-2008 19:38 ]

There's nothing more lame than quoting yourself -Trimakassi

• harrald
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-09 08:44
zou je me kunnen vertellen wat voor geweldig spul jij zonet gerookt hebt? :+ _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door harrald op 26-01-2008 19:38 ]

• trimakassi
  • Laatst online: 20-12 11:31

trimakassi

haapsie is eepsie!

@harrie: Aaaaaaaah prachtig, je bent het dus wel! _/-\o_ kZou die spamlink trouwens maar gauw weghalen...

Maar "serieus", laat nog ff wat horen voordat het hier dichtgaat, die site van je heeft iedereen nou wel gezien...

There's nothing more lame than quoting yourself -Trimakassi

• FragileM64
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 00:42
Wat een vage onzin... Dit meen je toch echt niet serieus, is dit gewoon als spam voor je website bedoeld of wil je ook werkelijk een discussie op gang brengen?

Q6700 @ 3400Mhz | 2*2GB | Ati 4870 512MB

• emiel74
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
Harrie is al wereldberoemd op Retecool.

oeps.. Dubbelpost

[ Voor 57% gewijzigd door emiel74 op 26-01-2008 20:04 . Reden: zijn vorige post niet gelezen... ]

• RaCio
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17-12 00:37
Volgens mij was dit 5 jaar geleden ook op kopspijkers langsgekomen...

Bezig met een comeback? :+

Verwijderd

Topicstarter
trimakassi schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 19:33:
Mmm, waar heb ik dit eerder gelezen... Ben jij die nutty professor die DE ruimteschip theorie "gemaakt" heeft? Hoge crackpot score in ieder geval... :*) Van stap 8 naar 9 is overigens wel erg discontinu...
dat valt best mee met een beetje goede wil en eigen denkwerk.
Oh ja, wat is hier discussiewaardig aan? Of wil je ons bekeren?? })
Ik wil slechts de waarheid openbaren voor wie daar voor geroepen is, dwz het verstand er voor heeft.
ps: groetjes op tweakers kan echt niet... :N
tuurlijk wel.........
Edit: Lol, in 2006 al ns eerder hier een poging gedaan mss?? Ben bang dat deze helaas ook weer vrij snel dicht gaat. Stiekem ben ik wel nieuwsgierig waarom je dit hier post? Discussiewaardig is het niet (op deze manier). En vanwaar nu ineens na 2 jaar weer een poging?
je hebt het blijkbaar heel goed onthouden.......
http://www.internetkluis.com/

Verwijderd

Topicstarter
harrald schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 19:38:
zou je me kunnen vertellen wat voor geweldig spul jij zonet gerookt hebt? :+ _/-\o_
daar heb ik helemaal geen spul voor nodig, slechts logisch verstand.......

ONDERBOUWING
Hier komt een begin van onderbouwing.
De wetenschap kan niet verklaren hoe het mogelijk is dat domme (betrekkelijk eenvoudige) atomen een evolutie van miljarden jaren en miljoenen soorten inelkaar gezet hebben en ook niet hoe ons lichaam zo subliem kan functioneren op basis van diezelfde eenvoudige atomen.
INTELLIGENTE ATOMEN
Het moeten dan wel super-intelligente atomen zijn, of beter: er moet een super-intelligentie IN zitten.
En omdat wij in de toekomst het heelal vol gaan bouwen met ruimteschepen (bij een voortgaande evolutie) zouden die atomen ook wel eens ruimteschepen kunnen zijn want dan komt het heelal als een logisch doorlopend evolutionair systeem inelkaar te zitten, want dan bestaat de microkosmos uit een oneindige reeks van steeds hogere culturen als ruimtelijke realiteit van een eeuwige evolutie, die wij dan ook zelf in de toekomst gaan doorlopen.
DE MICROKOSMOS ALS EEUWIGE EVOLUTIE
Het heelal blijkt dan een mooi eeuwig en oneindig en logisch evolutionair systeem te zijn en geen dood mechaniek, maar een heelal uit levende wezens, dus een bewust echt en werkelijk heelal.
Een heelal dat in wezen GOD zelf is.

Verwijderd

Topicstarter
trimakassi schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 19:48:
@harrie: Aaaaaaaah prachtig, je bent het dus wel! _/-\o_ kZou die spamlink trouwens maar gauw weghalen...
ga je me bedreigen?
Maar "serieus", laat nog ff wat horen voordat het hier dichtgaat, die site van je heeft iedereen nou wel gezien...
DE WETENSCHAP KAN NIET ECHT GOED VERKLAREN
1 - de wetenschap kan niet echt goed verklaren waar de oerknal vandaan komt.
2 - de wetenschap kan niet echt goed verklaren waarom die oerknal nu juist atomen heeft opgeleverd.
3 - de wetenschap kan ook niet echt goed verklaren hoe het leven uit de dode natuur heeft kunnen komen.
4 - de wetenschap kan ook niet echt goed verklaren hoe onze geest uit onze hersenen heeft kunnen ontstaan.
5 - En de wetenschap kan al helemaal niet verklaren waar de idee van God als absolute Geest bij de mensen vandaan komt.
(Dat zou dan slechts een grillige afwijking van de hersenen zijn)
Dit alles kan ik met mijn atoomtheorie wel verklaren.
Namelijk door de hele boel om te keren: het heelal is niet ontstaan uit het NIETS via een oerknal, maar uit Gods Geest, die bestaat als een oneindige reeks van hogere culturen in de microkosmos.
Het hogere komt niet uit het lagere, maar het lagere uit het hogere, dwz de evolutie is in wezen emanatie, dwz het lagere komt uit het hogere voort.

Verwijderd

Topicstarter
FragileM64 schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 19:51:
Wat een vage onzin... Dit meen je toch echt niet serieus, is dit gewoon als spam voor je website bedoeld of wil je ook werkelijk een discussie op gang brengen?
liefst een echte discussie voor mensen die de moeite willen nemen mijn atoomtheorie te bestuderen.....

KORT OVERZICHT BEWIJSVOERING
1 - de microkosmos is een hogere wereld.
(gezien het feit dat een atoom ingewikkelder inelkaar zit dan een zonnestelsel en daarbij ook nog eens de hogere natuurwetten van de microkosmos : electromagnetisme, quantummechanica, de kernenergie(sterkere kracht) enz enz )
2 - in de toekomst gaan wij het heelal volbouwen met ruimteschepen tot een hogere wereld.
3 - dan is het best mogelijk dat de microkosmos als hogere wereld ook een ruimtevaartcultuur is en dan komt het heelal (bij verder doordenken) als een logisch systeem in elkaar te zitten.
(Oftewel : en die mogelijkheid stijgt tot een zeer grote mate van zekerheid als daardoor het heelal als een logisch systeem inelkaar komt te zitten)
Want de microkosmos is dan een eindeloze reeks van steeds hogere ruimevaartculturen als ruimtelijke realiteit van een eeuwige evolutie.
Een evolutie die wij dan ook zelf in de toekomst gaan doorlopen.
4 - En dan kun je ook verklaren hoe ons lichaam zo subliem kan functioneren, namelijk op basis van een hogere intelligente ruimtevaartcultuur in de microkosmos.
5 - Dan heb je ook een heelal uit levende wezens inplaats van een dood mechaniek van de wetenschap.
6 - En dan kun je ook nog het bestaan van GOD bewijzen.
7 - En omgekeerd kan ik uit het Godsidee ook mijn atoomtheorie bewijzen.

• harrald
Verwijderd schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 21:09:
[...]

grote lap tekst
juist, je meent het dus serieus :/

accepteer dat je nooit alles kan weten en dat niet alles te verklaren valt.
niet in jou leven en ook niet in dat van je nageslacht.

je hebt een mooie theorie en het zou zonde zijn als je er niks mee deed.
schrijf er een goed boek mee of maak er een film over.
op die manier krijg je ook je portie media aandacht en al doe je het goed is het dan zelfs positieve aandacht.

maar stop alsjeblieft met die grootheidswaanzin van je.
je hebt een grote fantasie, doe der wat mee ;)
trimakassi schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 19:48:
kZou die spamlink trouwens maar gauw weghalen...
:/ nee hij bedreigt je niet hij waarschuwt je alleen.
hier op tweakers (en op bijna ieder ander forum) word het niet op prijs gesteld reclame te maken voor je eigen website.

[ Voor 42% gewijzigd door harrald op 26-01-2008 21:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
emiel74 schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 19:57:
Harrie is al wereldberoemd op Retecool.

oeps.. Dubbelpost
dit is een betere link
http://retecool.com/post/...g-immer-uit-ruimteschepen

HOE HEB IK MIJN ATOOMTHEORIE GEVONDEN? - 1974
Ik heb mijn atoomtheorie gevonden uit een hele reeks van filosofische problemen, onder andere:
1 - de wetenschap kan niet verklaren hoe het leven uit de dode natuur kan komen.
2 - het heelal zou eigenlijk uit levende wezens moeten bestaan om een werkelijk bewust heelal te zijn.
3 - er zou eigenlijk een eeuwige evolutie moeten zijn om het ongelukkige heelal van de wetenschap op te lossen met zijn EINDKRAK (of de dood van het universum in een oneindige leegte)
4 - Volgens de filosoof Börger was het IK een metafysische gedachte, maar volgens mij bestaat het IK ook als je bv zegt: IK ben hier.
HET IK ALS PUNT
Dus ik stelde mij dat IK voor als een punt, maar hoe kan een punt een beeld zien??
Want een punt kan geen beeld omvatten.
EEN MANNETJE OP EEN ELECTRON
Om dat probleem op te lossen tekende ik mijn IK als een tweede mannetje in mijn hersenen op een electron van een atoom als zijnde gelijk aan een planeet(onze aarde) om de zon.
EEN ONEINDIGE REEKS VAN MANNETJES
Maar als er een mannetje in mij is dat ziet, dan moet er in dat mannetje weer een mannetje zitten enz enz enz als een oneindige reeks.
5 - Nu had ik bij Scientology al eens gelezen dat er vroeger in het heelal al ruimtevaartculturen geweest zouden zijn.
6 - Toen kwam ik op de gelukkige idee om die ruimteschepen in de microkosmos te plaatsen, zodat dat mannetje op een electron een ruimtevaartmannetje werd.
7 - Daarmee had ik mijn atoomtheorie gevonden en waren (bijna) alle problemen opgelost.
Want het heelal was nu uit levende wezens opgebouwd(microwezens) en had een eeuwige evolutie en het leven van ons was voortgekomen uit een hoger leven in de microkosmos.
Tevens als een oneindige reeks van steeds hogere ruimtevaartculturen.
Alleen dat ik-punt had zich nog niet opgelost en lostte zich pas later op als zelfbewustzijn van het oneindige, dwz het IK is geen punt, maar oneindig.
IK BEN GOD
Oftwel: het IK is eigenlijk GOD zelf.
Dat was in 1980/1981

Verwijderd

Topicstarter
RaCio schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 20:54:
Volgens mij was dit 5 jaar geleden ook op kopspijkers langsgekomen...
hier kopspijkers..........
http://variatee.vara.nl/k...rugkijken&jaar=1041375600

Bezig met een comeback? :+
[/quote]toevallig kwam ik jullie weer eens tegen......wist niet dat ik hier al eerder geweest was overigens....

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Iedereen mag goden (of God als je dat liever hebt) zien op de manier die hij/zij het beste vindt.

Voor mij is het gewoon een onbekende energievorm, zoiets als energie en materie tegelijkertijd, e=mc2, en jouw theorie past daar weer prima in.

Nu nog een manier vinden om die energie af te tappen :9

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
8 - en op de hele lange duur van bil- tril- en quadriljoenen jaren zullen we ook alle materie aan zonnen en planeten opruimen (als de zonnen op den duur uitgebrand zullen zijn) en omzetten in ruimteschepen tot een vrije ruimtevaartcultuur.
Ik denk dat het met enkele tientallen miljarden jaren wel hard afgelopen is met de levensduur van het heelal. De warmtedood is onontkoombaar, en die "bil-tril-en langere" jaren kan je dus vergeten.

Verwijderd

Topicstarter
harrald schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 21:16:
[...]

juist, je meent het dus serieus :/
inderdaad: heel serieus...
accepteer dat je nooit alles kan weten en dat niet alles te verklaren valt.
niet in jou leven en ook niet in dat van je nageslacht.
wie heeft gezegd dat ik alles zou weten?..............maar ik heb wel het raadsel van het heelal opgelost.......maar een kleinigheid natuurlijk, maar toch wel leuk om het te weten.....
je hebt een mooie theorie en het zou zonde zijn als je er niks mee deed.
schrijf er een goed boek mee of maak er een film over.
op die manier krijg je ook je portie media aandacht en al doe je het goed is het dan zelfs positieve aandacht.
Ik ben bijelkaar al 12 jaar bezig met mijn atoomtheorie onder de mensen te brengen en al meerdere malen voor de TV en de radio geweest en in sommige bladen.....dus aan mij zal het echt niet liggen, maar de mensen willen helaas niet wakker worden.
maar stop alsjeblieft met die grootheidswaanzin van je.
je hebt een grote fantasie, doe der wat mee ;)
geen grootheidswaanzin en ook geen fantasie....gewoon de waarheid, dat is alles....
[...]

[...]

:/ nee hij bedreigt je niet hij waarschuwt je alleen.
hier op tweakers (en op bijna ieder ander forum) word het niet op prijs gesteld reclame te maken voor je eigen website.
oke, maar het staat er nu op.........als je het niet erg vindt.............

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:49
Als we een super microscoop bouwen, zien we dan ook levensvormen, waarvan we de atomen weer zien, waarin we weer levensvormen zien. etc?

• RaCio
Verwijderd schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 21:11:
DE WETENSCHAP KAN NIET ECHT GOED VERKLAREN
1 - de wetenschap kan niet echt goed verklaren waar de oerknal vandaan komt.
2 - de wetenschap kan niet echt goed verklaren waarom die oerknal nu juist atomen heeft opgeleverd.
3 - de wetenschap kan ook niet echt goed verklaren hoe het leven uit de dode natuur heeft kunnen komen.
4 - de wetenschap kan ook niet echt goed verklaren hoe onze geest uit onze hersenen heeft kunnen ontstaan.
5 - En de wetenschap kan al helemaal niet verklaren waar de idee van God als absolute Geest bij de mensen vandaan komt.
[...]
Jouw theorie kan niet echt goed verklaren:
1 - de theorie kan niet echt goed verklaren waar de eerste ruimteschepen/mensen vandaan kwamen.
2 - de theorie kan niet echt goed verklaren waarom die ruimteschepen opeens zin hadden om atoompje te spelen.
3 - de theorie kan ook niet echt goed verklaren hoe meerdere ruimteschepen voor leven kunnen zorgen.
4 - de theorie kan ook niet echt goed verklaren hoe onze geest uit onze ruimteschepen heeft kunnen ontstaan.
5 - En de theorie kan al helemaal niet verklaren waar het idee van God als absolute Geest bij de (eerste) ruimteschepen vandaan komt.

Niet alles is te verklaren.

[ Voor 25% gewijzigd door RaCio op 26-01-2008 21:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
Resistor schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 21:27:
Iedereen mag goden (of God als je dat liever hebt) zien op de manier die hij/zij het beste vindt.
ik zie het zo:
GOD IS HET UNIVERSUM
Het hele heelal is eigenlijk uit levende wezens opgebouwd en wel speciaal in de microkosmos in de vorm van een oneindig aantal microwezens.
De eenheid van dit oneindige aantal microwezens bestaat dan eigenlijk als EEN wezen, namelijk GOD zelf.
Dus het heelal is GOD zelf, of ook : GOD bestaat als een microwezen in de microkosmos.
Niet alleen als EEN microwezen natuurlijk, maar ook als alle anderen, dwz een oneindig aantal.
GOD bestaat bijvoorbeeld in jouw lichaam in de vorm van 10^40 microwezens.
Hij weet dan ook alles over jou, veel en veel meer dan jijzelf weet.
Kun je je dat voorstellen?
Voor mij is het gewoon een onbekende energievorm, zoiets als energie en materie tegelijkertijd, e=mc2, en jouw theorie past daar weer prima in.
ik zie God als geestelijke energie, en wel als hogere levende wezens in de microkosmos.
Nu nog een manier vinden om die energie af te tappen :9
ik denk eerder aan een toekomstig contact met de microwezens.........en misschien dat die ook ons energieprobleem kunnen oplossen.......... O-)

Verwijderd

Topicstarter
RemcoDelft schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 21:28:
[...]

Ik denk dat het met enkele tientallen miljarden jaren wel hard afgelopen is met de levensduur van het heelal. De warmtedood is onontkoombaar, en die "bil-tril-en langere" jaren kan je dus vergeten.
tegen die tijd hebben we het heelal allang omgezet in een volledige ruimtevaartcultuur.........dus ik ben niet zo pessimistisch als de wetenschappers..........en ons deel van het heelal is echt niet het enige in het oneindige heelal..... :)

Verwijderd

Topicstarter
SCIxX schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 21:32:
Als we een super microscoop bouwen, zien we dan ook levensvormen, waarvan we de atomen weer zien, waarin we weer levensvormen zien. etc?
Inderdaad: als we dat eens in de toekomst voor elkaar krijgen dan zullen we een inwendige oneindige reeks van steeds hogere culturen ontdekken.......... _/-\o_

• harrald
Verwijderd schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 21:28:
Ik ben bijelkaar al 12 jaar bezig met mijn atoomtheorie onder de mensen te brengen en al meerdere malen voor de TV en de radio geweest en in sommige bladen.....dus aan mij zal het echt niet liggen, maar de mensen willen helaas niet wakker worden.
je beweert deze "waarheid" te hebben gevonden door logisch nadenken?

denk dan nog es logisch na. je bent nu dus al 12 jaar bezig, en nog geen stap verder.
hoe durf je dan toch te beweren dat dat aan ons "mensen" ligt en niet aan jou sterke verhaal?
kom op zeg, durf je jezelf echt slimmer te noemen dan al die mensen die je onzin al hebben aan moeten horen?
kan je die slimheid van je ook onderbouwen met een of andere titel?

harrychristus de nieuwe jezus, je zou een leuke zijn voor jensen of man bijt hond :+

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:49
Verwijderd schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 21:39:
[...]

Inderdaad: als we dat eens in de toekomst voor elkaar krijgen dan zullen we een inwendige oneindige reeks van steeds hogere culturen ontdekken.......... _/-\o_
Zou betekenen dat wij ook maar een atoom zijn, is een kans op ons einde dan niet heel groot?

• 666pack
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07-02-2020
En wat wil je hier nu mee zeggen?

Wie is hier nu mee geholpen?
Je kan je hersens hier weer lekker op gaan breken.
Lekker denken, denken, denken en nog eens denken. En dan?

Ik vind godsdienst in welke vorm dan ook een verspilling van energie en een beperking van vrijheid.

Leef! Dat is genoeg.

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:47

Reptile209

- gers -

SCIxX schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 21:46:
[...]

Zou betekenen dat wij ook maar een atoom zijn, is een kans op ons einde dan niet heel groot?
Het zou ook betekenen dat ze o.a. bij CERN in de deeltjesversnellers op ongekende schaal volkerenmoord plegen... :)
Ik vind het een leuke theorie, maar het is ongeveer net zo slecht te bewijzen als het conventionele god-beeld. Je kan net zo goed vertellen dat we in een Matrix zitten, die ook weer in een Matrix zit (precies de andere kant op redenerend dus). En ook dat is niet aan te tonen. * Reptile209 houdt zich bij de gevestigde theorieën over natuurwetten die ons heelal besturen.

Zo scherp als een voetbal!

• RaCio
Verwijderd schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 21:28:
Als de mensen volledig uit ruimteschepen bestaan.
Dan zou dat betekenen dat alle processen (en dus beslissingen) in de hersenen volledig door ruimteschepen bestuurd worden.
Het is dus de keuze van de ruimteschepen dat de mensen niet in je theorie geloven.

• FragileM64
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 00:42
http://variatee.vara.nl/k...rugkijken&jaar=1041375600

Als je deze aflevering bekijkt, ik denk rond minuut 19, daar legt hij zen theorie uit. Das iets gemakkelijker te begrijpen dan al de tekst op zen website...

Of ik het geloof is natuurlijk een andere zaak...

Q6700 @ 3400Mhz | 2*2GB | Ati 4870 512MB

• Proto
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21-12 18:46

Proto

¬.¬

Foei! Niet doppelposten!

Maar even serieus, je zegt dat we in de toekomst (over een onmogelijk lange tijd) de uitgebrande zonnen ombouwen tot ruimteschepen. Ehmm... Hoe? Lekker bouwen bij 0 graden Kelvin?

Oh, en je beweert toch zo goed dat je je stelling kunt bewijzen? Bewijs em dan ook, in plaats van wat vaag geblaat te verspreiden... Met wat goed aantoonbare bewijzen mag je terugkomen, tot die tijd blijf ik bij de huidige natuurwetenschappen, geen God voor mij.

[ Voor 10% gewijzigd door Proto op 26-01-2008 22:04 ]

• benoni
  • Niet online
Het is wel een pracht idee om te verwerken in een verhaal voor een boek of film.

Het zou zelfs in een videoclip vorm al heel erg leuk zijn om in beeld te brengen, een eindeloos in- of uitzoomend beeld, a la Google Earth met ingebouwd Droste effect.

En misschien is de ruimte wel zo gekromd dat, als je een héél eind op de microcosmos inzoomt, je weer bij de macrocosmos uitkomt :) Vroeger dachten ze ook dat je niet om de aarde heen kon vliegen :+

Verwijderd

Ik heb er geen idee van waarom maar het doet mij wat denken aan een crossover tussen de theoriën van de Raël sekte en de monadologie van Leibnitz. 8)

Omdat dat eerste idee een puur crackpot verhaal en geldlopperij is even wat over de monadologie van Leibnitz:
[quote=wiki]In de Monadologie wordt het gehele universum opgevat als de verzameling van alle (ondeelbare) monaden. (Vergelijk dit met het Griekse en wetenschappelijke idee van atomen als kleinste en ondeelbare elementen)
Leibniz maakt ook onderscheid in deze monaden. Zo zijn er de laagste monaden, die zich bevinden in een dromende, verdoofde staat die kunnen gelden als een onbewuste voorstelling. Verder zijn er hogere monaden die bewustzijn hebben. En er is de monade Gods die een oneindig bewustzijn heeft en alwetend is.[/quotte]

Sidenote: God is algoed en kiest de beste ordening van al deze monaden, waardoor we leven in de best mogelijke wereld. "Tout est pour le mieux dans le meilleur des mondes" Dit werd aangevallen door Voltaire in zijn werk "Candide".

Ik vond die ideëen van Leibnitz wel ok, maar vanaf dat je er mannetjes bij betrekt haak ik toch ook af. :/

• Theraven1982
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21-07-2011
En wat is radioactiviteit dan? Een soort sex-change van atomen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 21:07:

Ik wil slechts de waarheid openbaren voor wie daar voor geroepen is, dwz het verstand er voor heeft.
En voor zulke mensen hebben we tegenwoordig TBS voor onbepaalde tijd.
Volgens mij draai je de zaken om, je hebt teveel spul gerookt en bent nu je (logisch?!) verstand kwijt.
wie heeft gezegd dat ik alles zou weten?..............maar ik heb wel het raadsel van het heelal opgelost.......maar een kleinigheid natuurlijk, maar toch wel leuk om het te weten.....
Hoe meer ik lees, hoe leuker het wordt. Ik dacht dat het nog geen 1 april was?!

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2008 23:22 ]

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-11 16:51

mux

99% efficient!

(@berzoid: inderdaad! Deed me denken aan Raël...)

Prachtig! Ik smul echt van dit soort manieren om je eigen kronkelende ideeën in een half geloofwaardig en half idioot verhaal te forceren. Maar dit heeft wel een heel hoog idioot-gehalte, is dit niet gewoon een 'test' ofzo om te kijken hoe tweakers reageert op dit soort onzin? Kan me echt niet voorstellen dat iemand dit, op deze manier geformuleerd (hoofdletterkopjes, brakke onderverdeling, missende logicastappen, uberhaupt missende logica) en in de context van meermaal weggehoonde vergelijkbare theorieën nog kan volhouden.

Het getuigt ook echt van een onophoudelijke overtuiging om werkelijk elke tweaker-reactie te doen volgen met zonodig een dubbelpost vol quotes uit het originele verhaal. Autist/andere afwijking of aandoening? Een normaal mens gaat toch een beetje nadenken over wat hij zegt als werkelijk elke reactie op zijn verhaal negatief, afwijzend etc. is. Ik blijf skeptisch over de werkelijke overtuiging van onze harrie hier...

(Ik zie graag complottheorieën dat de hele wereld het expres verkeerd ziet en ik zelf alles altijd eigenlijk goed heb, maaruhm... nee?)

• Opi
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Opi

Net als ik in de sluitmessage van je vorige topic atomen bestaan uit ruimteschepen aangaf, is dit nog steeds niet gewenst.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.