Toon posts:

Herindelen mappen iTunes

Pagina: 1
Acties:
  • 445 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb mijn itunes bestanden op een externe harde schijf staan en heb recent (dus niet via itunes) de indeling en subindeling via de verkenner aangepast. De plek die itunes kiest bij het importeren is niet altijd de plek waar ik de muziek wil hebben. Voorbeeld: Ik heb 1 hoofdmap "Bruce Springsteen", met daaronder een submap "albums" en "live" en dan onder die submapjes weer de verschillende cds.

Nu is dat allemaal prima, totdat je via itunes je ipod gaat bijwerken, itunes geeft dan namelijk aan de muziek niet meer te kunnen vinden. En moet ik met de hand, nummer voor nummer, aanwijzen waar de muziek wel staat. Een enorme klus want het gaat om meer dan 100 cds

Vragen:

-Dit zou niet zo erg zijn als ik de locatie per CD kan aanpassen, kan dat?
-Kan ik vanaf de verkenner mijn ipod updaten?
-Iemand een andere tip?

Alvast bedankt!
diordam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Als je nu eens alles van je Library verwijdert en dan al je muziek weer toevoegt aan je library? Als je alles op de externe HDD hebt staan onder 1 map (b.v. "Music") of een beperkt aantal mappen, dan hoef je maar een paar dingen te doen. Command+A -> Delete, File-> Add to Library en dan de map Music kiezen. En dan ff wachten. :)

Maar wellicht is er een makkelijkere manier.......ik persoonlijk vind deze niet zo'n probleem.

[ Voor 3% gewijzigd door zimbab op 26-01-2008 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Als je op windows zit (denk ik, aangezien je het over verkenner hebt), probeer dit tooltje eens:

http://itlu.ownz.ch/wordpress/?page_id=5

Het zorgt ervoor dat je library van iTunes wordt geupdate en voor zover ik me kan herinneren past hij dan ook bestandlocaties aan zodat alles weer zou moeten werken. Zorg ervoor dat hij alle mappen doorzoekt waar je muziek in hebt staan, incl. submappen.

Je zou de bestanden die je verplaatst hebt even opnieuw kunnen importeren natuurlijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Super! Bedankt.
diordam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17:22

Q

Au Contraire Mon Capitan!

MrAcid schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 18:44:
Als je op windows zit (denk ik, aangezien je het over verkenner hebt), probeer dit tooltje eens:

http://itlu.ownz.ch/wordpress/?page_id=5

Het zorgt ervoor dat je library van iTunes wordt geupdate en voor zover ik me kan herinneren past hij dan ook bestandlocaties aan zodat alles weer zou moeten werken. Zorg ervoor dat hij alle mappen doorzoekt waar je muziek in hebt staan, incl. submappen.

Je zou de bestanden die je verplaatst hebt even opnieuw kunnen importeren natuurlijk..
Is er ook zoiets voor Mac OS X?

Ik had mijn library ooit ook extern staan. Maar nu staat hij op mijn laptop. Helaas moet ik nu bij het opstarten een automator script draaien om een snelkoppeling te maken zodat Itunes de muziek weer kan vinden. Een search/replace binnen de XML library helpt niet.

Het weggooien van nummers uit de library en weer importeren wil ik niet, omdat ik een groot aantal nummers een waardering heb gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c4ke
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-10-2017
Q: Wat voor scriptje gebruik je dan? Voor zover ik weet is er niet een tooltje voor Mac OS X om dit te doen.

[ Voor 35% gewijzigd door c4ke op 07-09-2016 21:42 ]

I USE CAPS LOCK BECAUSE I WILL BECOME NOTICED, POPULAR, AND GOOD IN BED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

breinonline

Are you afraid to be known?

Q schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 19:07:
[...]
Helaas moet ik nu bij het opstarten een automator script draaien om een snelkoppeling te maken zodat Itunes de muziek weer kan vinden.
Kan je dat niet permanent met een symlink oplossen?

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
[...]
Is er ook zoiets voor Mac OS X?
Niet dat ik weet. Heb het sinds ik op de Mac zit ook nog niet nodig gehad, dus ik heb er ook nog nooit naar gezocht. Maar ratings worden toch ook opgeslagen in de nummers of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c4ke
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-10-2017
Ratings worden in het bestand 'iTunes Music Library.xml' opgeslagen, en niet in de idtag oid.

I USE CAPS LOCK BECAUSE I WILL BECOME NOTICED, POPULAR, AND GOOD IN BED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_DoubleU
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:53

The_DoubleU

Tweaker in München

Misschien een botte opmerking, maar ik zie deze vraag steeds weer terug komen.

Waarom laten jullie iTunes niet regelen waar de muziek staat???
iTunes synct met je iPod en speelt je muziek af, wat wil je nog meer.
Het maakt mij niet uit hoe het ingedeeld is op mijn schijf, zolang ik in iTunes maar het nummer/cd wat ik wil kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon uit nieuwsgierigheid, zou zelf geen reden kunnen bedenken namelijk, je zal er vast zelf een goede reden voor hebben... Maar wat is de reden van het handmatig willen indelen van je mappenstructuur? Het gaat er toch niet om hoe die structuur is ingedeeld, als het maar op de goede manier getagged is en op de juiste wijze wordt ingelezen door het programma wat je gebruikt?

Juist als je op een mac werkt lijkt het me - gezien spotlight - nogal overbodig werk om een duidelijke hiërarchie aan te brengen in je bestandssysteem. Daarbij is de indeling die itunes gebruikt nog best redelijk logisch toch?

edit: zie net dat je verkenner gebruikt, dus dat je op windows werkt. Maar dan vraag ik me nog af wat de meerwaarde is van de indeling die je wil gebruiken tov hetgeen wat itunes doet.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2008 03:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

[...]

Een search/replace binnen de XML library helpt niet.
Daar is een trukje voor, je moet itunes sluiten, dan de XML aanpassen en dan vervolgens het "iTunes Library" bestand corrupt maken. Dan gaat itunes uit de XML een nieuw library bestand genereren.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Pagina: 1