dringende hulp nodig met verkeerde nvidia drivers...

Pagina: 1
Acties:
  • 231 views sinds 30-01-2008

• shadowillusions
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-07-2024
Hallo,

ik heb de laptop van een kennis geleend aangezien me pc naar de filistijnen is (zit nu op me PS3)

De laptop had nog wat oude nvidia drivers versie 15x dus ik besloot ze om te updaten (zit een nvidia geforce 6100 go in) Bij het installeren van de nieuwe nvidia drivers kreeg ik ineens een blauw scherm met De computer heeft windows afgesloten om hardware beschadiging te voorkomen (vertaald van engels) Dan start de laptop weer opnieuw op en komt dan bij het windows loaden en krijg ik weer dezelfde scherm met dezelfde text enzo... Dan start de laptop weer opnieuw op en gaat hij in windows repair center en probeerd het probleem te verhelpen, druk ik finish en restart weer en krijg bij het laden van windows weer hetzelfde probleem... Heeft iemand aub een snelle oplossing want ik ben aardig de lul als ik dit aan me kennis moet melden...

laptop:

Windows Vista 32 bit Home Premium
Acer 9301 AWSMi
nvidia go geforce 6100 up to 384 mb
1024 mb ddr2 ram
AMD turion 64 mobile technology MK-36
driver van http://www.laptopvideo2go.com/
deze driver geinstalleerd: http://www.laptopvideo2go...index.php?showtopic=16152

Hartstikke bedankt... |:(

[ Voor 7% gewijzigd door shadowillusions op 26-01-2008 18:38 ]

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-01 01:53

job

Opstarten in veilige modus.
bij systeembeheer de videokaart verwijderen
opnieuw opstarten en de juiste drivers installeren.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Veilige modus, videokaartdrivers verwijderen, en na herstarten de juiste drivers terugzetten.

offtopic:
waarom op andermans geleende laptop videodrivers updaten? Dat soort dingen kun je echt beter niet meer doen :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• job

job

Ohja, bij de nvidia drivers zit inderdaad gewoon een uninstaller. dus wat gambieter zegt is misschien wel handiger.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

job schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 18:39:
Ohja, bij de nvidia drivers zit inderdaad gewoon een uninstaller. dus wat gambieter zegt is misschien wel handiger.
Great minds think alike :+ . Het idee is wel duidelijk zo ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Chimera
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-01 15:58
En daar komt nog bij dat zo'n oude chip echt geen voordeel meer haalt met nieuwere drivers...

[16:19] <WhizzCat> de zon heeft nog maar 5 miljard jaar te leven naar het schijnt
[16:19] <WhizzCat> dus schiet op met dat protocol Chimera :p

• shadowillusions
Oke misschien een mega domme vraag (kheb nooit met vista gewerkt) hoe start ik het op in veilige modus... sorry hoor...

• job

job

veilige modus: http://www.google.nl/sear...ndows+veilige+modus&meta=

ohja, nog een tip. Haal drivers gewoon bij de fabrikant van de chip op.
Al vind ik wel bijzonder dat je met videokaart drivers een installatie om zeep hebt geholpen.

[ Voor 47% gewijzigd door job op 26-01-2008 18:47 ]

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Snelle oplossingen zijn trouwens niet belangrijk, het gaat om goede oplossingen. En je kunt beter je blunder opbiechten aan die vriend, voor het geval er later problemen ontstaan die door dit geklooi zijn veroorzaakt. Billen branden, blaren zitten.

Blijkbaar laat die vriend je gewoon met adminrechten werken, dat zal hij ook af moeten leren.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

job schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 18:44:
Al vind ik wel bijzonder dat je met videokaart drivers een installatie om zeep hebt geholpen.
als je een modded inf hebt waar incorrecte meuk in staat kan de driver je videochip aardig mollen door functies aan te halen waar dat ding door op z'n bek gaat.
En aangezien de originele driver uit de link al niet eens WHQL is...

Use at your own risk, billen en blaren enzo ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• shadowillusions
Het probleem was dus dat ik nergens op de acer site de drivers kon vinde en d8 ff slim te zijn :P ik heb gewoon de driver daar geinstalleerd en d8 van ja thats it en toen bloop BSOD Mja waar kan ik nou goede drivers vinden? in iedergeval alvast bedankt want ik d8 al dat ik de hele hardware had beschadigd enzo en de laptop dus moest gaan dokken...

• shadowillusions
ik heb alles verholpen gelukkig wat niet zonder jullie hulp kon, hartstikke bedankt en keep up the good work!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:29

Thandor

SilverStreak

Ietwat mosterd na de maaltijd maar dit soort topics zijn niet gewenst in CSL. Zie daarvoor het CSL beleid. Overigens verwachten we hier op GoT enige eigen inzet van onze gebruikers. Dat wil zeggen dat je, ongeacht de situatie, gewoon eerst zelf even moet gaan zoeken naar een oplossing. Het installeren van een driver is immers niet zo moeilijk :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.