Vanmiddag besloot ik PowerISO op mijn Acer Aspire 5672WLMi te installeren. Een reboot was vereist om de installatie van het programma te voltooien. Toen ik op OK klikte, startte de laptop opnieuw op. Toen gebeurde er iets raars. Ik hoorde gedurende ong. 2 seconden een haperend geluid uit mijn laptop komen (hardeschijf?) Het Acer splash scherm was minstens één minuut lang zichtbaar. Ik besloot af te wachten wat er gebeurde en ineens kwam er een DOS-achtig scherm tevoorschijn dat er als volgt uitziet.
Broadcom UNDI PXE-2.1 v8.2.6
Copyright (C) 2000-2005 Broadcom Corporation
Copyright (C) 1997-2000 Intel Corporation
All rights reserved.
CLIENT MAC ADDR: 00 16 36 11 2E 60 GUID: 806D262A 9CDC D811 AE03 001636 112E60
PXE-E53: No boot filename received
PXE-M0F: Exiting Broadcom PXE ROM.
Operating System not found
Toen ik op enter drukte, kwam er een zwart leeg scherm met een knipperende underscore. Ik kon de laptop eigenlijk alleen nog maar uitschakelen.
Ik heb vervolgens in de BIOS gekeken en ik kon niets raars vinden. Ik had ook de system defaults ingeladen, maar ook dit lijkt niet te helpen. Ik bleef de laptop een aantal keer opnieuw aandoen en ineens startte hij wél correct op, zonder gezeur. Natuurlijk wilde ik het zekere voor het onzekere nemen en herstartte ik de laptop weer. Opnieuw bleek hij niet op te starten.
Ik weet eigenlijk niet of de installatie van PowerISO enig verband met mijn probleem heeft, maar het lijkt er sterk op dat mijn hardeschijf kapot is. Aan de andere kant lijkt hij af en toe zonder problemen op te starten, dat begrijp ik niet. Aangezien ik een behoorlijke leek ben, ben ik nogal voorzichtig in mijn conclusies. Voordat ik hem wegbreng, hoop ik dat er hier iemand is die weet of het probleem zelf te verhelpen is.
Bij voorbaat enorm bedankt!!
Broadcom UNDI PXE-2.1 v8.2.6
Copyright (C) 2000-2005 Broadcom Corporation
Copyright (C) 1997-2000 Intel Corporation
All rights reserved.
CLIENT MAC ADDR: 00 16 36 11 2E 60 GUID: 806D262A 9CDC D811 AE03 001636 112E60
PXE-E53: No boot filename received
PXE-M0F: Exiting Broadcom PXE ROM.
Operating System not found
Toen ik op enter drukte, kwam er een zwart leeg scherm met een knipperende underscore. Ik kon de laptop eigenlijk alleen nog maar uitschakelen.
Ik heb vervolgens in de BIOS gekeken en ik kon niets raars vinden. Ik had ook de system defaults ingeladen, maar ook dit lijkt niet te helpen. Ik bleef de laptop een aantal keer opnieuw aandoen en ineens startte hij wél correct op, zonder gezeur. Natuurlijk wilde ik het zekere voor het onzekere nemen en herstartte ik de laptop weer. Opnieuw bleek hij niet op te starten.
Ik weet eigenlijk niet of de installatie van PowerISO enig verband met mijn probleem heeft, maar het lijkt er sterk op dat mijn hardeschijf kapot is. Aan de andere kant lijkt hij af en toe zonder problemen op te starten, dat begrijp ik niet. Aangezien ik een behoorlijke leek ben, ben ik nogal voorzichtig in mijn conclusies. Voordat ik hem wegbreng, hoop ik dat er hier iemand is die weet of het probleem zelf te verhelpen is.
Bij voorbaat enorm bedankt!!