Toon posts:

netwerk doet niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb net een netwerk (peer to peer) gemaakt
waarbij een systeem win 2000 en de ander win 98 draait.
de pc met win 2000 ziet de andere pc wel maar ik kan met de win98 pc geen netwerk verbinding krijgen.
wat kan dit zijn

Verwijderd

need more input........... :?

Verwijderd

Topicstarter
zoals??
Dit is namelijk mijn eerste netwerk.
Ik heb de kaarten erin, crosover kabel ertussen, en dat was het.
De win 2000 pc moet als server fungeren voor het printen en internettoegang, op deze schijf zit ook een gescharede partitie

Verwijderd

Info is idd erg karig. Wat voor protocol gebruik je? Netbeui, TCP/IP? In het laatste geval. Is het goed geinstalleerd, kun je jezelf pingen, kun je de andere computer pingen? Zitten ze in dezelfde werkgroep? Heb je op de Windows 2000 computer een gebruiker aangemaakt met dezelfde naam en paswoord als waarmee je op de Win98 PC inlogt? Heb je deze gebruiker genoeg rechten gegeven?

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 15 februari 2001 18:53 schreef Straatje het volgende:
Info is idd erg karig. Wat voor protocol gebruik je? Netbeui, TCP/IP? In het laatste geval. Is het goed geinstalleerd, kun je jezelf pingen, kun je de andere computer pingen? Zitten ze in dezelfde werkgroep? Heb je op de Windows 2000 computer een gebruiker aangemaakt met dezelfde naam en paswoord als waarmee je op de Win98 PC inlogt? Heb je deze gebruiker genoeg rechten gegeven?
ik gebruik tcp/ip, voor zover ik weet is het goed geinstalleerd,
ik heb wel een extra gebruiker in win 2000, maar hoe log ik met win 98 in

Verwijderd

Crossover is dat niet een muziek style ? :)

Crosslink :? :)

Verwijderd

Topicstarter
ok, croslink, ik heb het volgens mij zover dat ze elkaar zien(de pc's)
hoe kan ik nu de pc met win98 de printers en een partitie van de schijf van de win 2000 pc laten gebruiken??

Verwijderd

Zorg dat je met die tweede bak PRECIES dezelfde inlognaam en wachtwoord gebruikt

dus als je naam met win2k pietje is
is je naam op de andere bak ook pietje...

suc6! >:)

Verwijderd

nog ff voor de duidelijkheid :)

als je windhoos opstart moet je een naam en wachtwoord geven..die namen moeten hetzelfde..

:) ik was er ook errug mee aan het rotzooien..maar bij mij draait het nu ook

• henk jansen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-06-2024
heb je file en printer deling wel aan staan. anders ziet ie em nooit. kan pingen wel?

Verwijderd

Topicstarter
waar kan ik file en printerdeling aanzetten

• thomastvd
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:50
configuratiescherm en dan kies je netwerk en dan zie je gelijk staan bestanden en printers delen dan vink je deze aan. dan je win cd erin rebooten . en da moet je nog even bij deze computer en dan printers rechtemuisknop en dan delen kiezen dit doe je ook met je c schijf en al het andere wat je wil delen good luck!! :)
Pagina: 1