CSS niet meer valide

Pagina: 1
Acties:

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:15
Ben vandaag wat bezig met webdesign voor het examen maandag, en ik dacht laat ik tweakers.net eens valideren.

Blijkt dat er toch nogal wat fouten in de CSS zitten waar W3 niet zo blij mee is, tot over een tijdje geleden terug toen ik de developer toolbar gebruikte was precies toch alles valide.

Noem me een bitneuker, maarre, ik vond het best wel netjes dat alles valide was ;)

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:34

crisp

Devver

Pixelated

hmmz, wie heeft dit er nou weer ingezet:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
.cliParent input {
    width: 100px;
    background-color: lightgray;
}

:?

voor de rest is het valid als je die zogenaamde errors op onbekende properties negeert.

Intentionally left blank

• HyperBart
Hey, ik heb geen groen kleurtje he ;)

als ik valideer zonder dat gedoe van lightgray enzo krijg ik dit:
URI : file://localhost/TextArea
1052 #utracker .dragitem Eigenschap opacity bestaat niet : 0.6
2183 a.ellipsis, span.ellipsis, .ellipsis a, .shorten a Eigenschap text-overflow bestaat niet : ellipsis
2184 a.ellipsis, span.ellipsis, .ellipsis a, .shorten a Eigenschap -o-text-overflow bestaat niet : ellipsis
2192 .ellipsis .noellipsis a Eigenschap text-overflow bestaat niet : clip
2193 .ellipsis .noellipsis a Eigenschap -o-text-overflow bestaat niet : clip

[ Voor 81% gewijzigd door HyperBart op 26-01-2008 15:27 ]

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

HyperBart schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 15:16:
Hey, ik heb geen groen kleurtje he ;)

je bedoelt die van de opacity ?
opacity en text-overflow bestaan niet in het css2 profiel, met het css3 profiel struikelt hij enkel nog over de -o-text-overflow maar op zich is dat geen error aangezien vendor-specifieke extenties gewoon zijn toegestaan. lightgray is blijkbaar ook valid in css3, dus ik laat het maar lekker staan :P

Validatie is een middel, geen doel ;)

[ Voor 4% gewijzigd door crisp op 26-01-2008 15:25 ]

Intentionally left blank

• HyperBart
Aaaaaand you lost me :D ben maar een gewone student die de basisprincipes van web nog maar net leert, afein, als het in orde is, en het komt hier mooi op schermpje ben ik happy.

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

HyperBart schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 15:28:
Aaaaaand you lost me :D ben maar een gewone student die de basisprincipes van web nog maar net leert, afein, als het in orde is, en het komt hier mooi op schermpje ben ik happy.
De validator valideert default volgens de css2.1 specificatie, maar wij gebruiken al een aantal properties die pas in css3 worden beschreven. Dat is nog geen (volledige) recommendation (css2.1 is overigens ook nog geen officiele recommendation) maar kent wel al gedeeltelijke implementaties ;)

Intentionally left blank

• HyperBart
Eig snapte ik niet waarover het ging bij "vendor specifieke extensies".

Maar never mind, het is nu grosso modo wel duidelijk ;)

offtopic:
Vandaag webdesign examens gehad, en het zit me toch niet echt in het bloed als ik iets moet designen en dan ook nog dingen erbij gaan bedenken, heel lijstje van "doe dit in css" en blijkbaar dan ook "en zoek zelf nog maar wat hoe het er zoals de opgave uitziet"
Pagina: 1