Macbook | AMD Phenom II X6 1075T | Samsung Galaxy S i9000 | Visture V10 | Lenovo Tab 2 | ZOPO ZP999
Gebruik print_r() om de structuur van een array te zien.
Wanneert je in jouw voorbeeld opties 1, 3 en 4 aanziet ziet je array er zo uit;
1
2
3
4
5
| $_GET['ja'] = Array( 0 => 1, 1 => 3, 2 => 4 ); |
Als jhe deze, bijvoorbeeld komma-gescheiden, in je mail wilt ontvangen, kun je implode gebruiken.
1
| echo implode(', ', $_GET['ja']); // prints: 1, 3, 4 |
[ Voor 24% gewijzigd door frickY op 26-01-2008 15:06 ]
Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.
echter geraak ik er niet echt uit..
mailscript ziet er zo uit
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| <?PHP $recipient=("email dus"); $subject="test"; $headers = "From: email"; $ja= $_GET["ja[]"]; $content= "ja?:".$ja. $message; mail($recipient, $subject, $content); echo "thx"; ?> |
echter zal die .$ja. door iets vervangen moeten worden, maar door wat?
Macbook | AMD Phenom II X6 1075T | Samsung Galaxy S i9000 | Visture V10 | Lenovo Tab 2 | ZOPO ZP999
Verwijderd
Even zoeken op "array checkbox $_GET" werkt ook prima ! Even door je $ja array lopen dus.
You, me, us, together, me, us, you, we, us, you, me... DONE.
5
| $ja= $_GET["ja[]"]; |
^^ slaat nergens op, de variabele heet $_GET, de index van de array die je nodig hebt heet "ja" en daarvan heb je weer alle indices nodig. De juiste manier om één element aan te spreken is $_GET["ja"][getal]. Je kan ook foreach gebruiken of en andere loop constructie, maar hoe dat precies moet kun je prima vinden op PHP.net. Dit is, zoals HerIam ook al zegt, dermate basiskennis dat je hier verder prima uit moet kunnen komen, zeker met de tips die je nu gehad hebt. Dit topic gaat dan ook dicht.
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Dit topic is gesloten.
![]()