[PW] [Koptelefoon] Betekenissen Koptelefoon type

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Ik vroeg me af (nadat ik een product aan de database had toegevoegd omdat ik een review wilde schrijven) wat precies de "Koptelefoon type" betekend in de Koptelefoon afdeling in de PW.

Je hebt de volgende typen.
- In-ear
- Gesloten
- Half open
- Gesloten

Waar hoort die oordopjes dan bij die in je oorschelp "hangen", zeg maar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-10 11:20

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

In-Ear spreekt voor zich denk ik? Dat zijn de kleine dopjes, die je echt in je oren steekt.

Die andere opties: Open, Half Open en Gesloten, slaan op de mate waarin geluid van buiten doordringt naar binnen. De meeste gewone koptelefoons zijn voor zover ik weet open. Maar meestal is dat wel te vinden bij de specs op de fabrikant site volgens mij.

Opzich is het wel een tikkie krom, aangezien In-Ear niks te maken heeft met de andere drie opties eigenlijk. Waarschijnlijk is het zelfs zo dat de andere opties ook toe te passen zijn op in-ear hoofdtelefoons.

Edit: Ik heb dat veld aangepast, zodat je bij het toevoegen meerdere opties kan selecteren. Zodat je zowel In-Ear als een van de constructie types (Open, Half-open en Gesloten) kan kiezen. Misschien het een keer netjes opsplitsen, maar voor nu kan het zo wel even.

[ Voor 19% gewijzigd door Orion84 op 26-01-2008 15:20 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Orion84 schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 15:14:
In-Ear spreekt voor zich denk ik? Dat zijn de kleine dopjes, die je echt in je oren steekt.

Die andere opties: Open, Half Open en Gesloten, slaan op de mate waarin geluid van buiten doordringt naar binnen. De meeste gewone koptelefoons zijn voor zover ik weet open. Maar meestal is dat wel te vinden bij de specs op de fabrikant site volgens mij.

Opzich is het wel een tikkie krom, aangezien In-Ear niks te maken heeft met de andere drie opties eigenlijk. Waarschijnlijk is het zelfs zo dat de andere opties ook toe te passen zijn op in-ear hoofdtelefoons.

Edit: Ik heb dat veld aangepast, zodat je bij het toevoegen meerdere opties kan selecteren. Zodat je zowel In-Ear als een van de constructie types (Open, Half-open en Gesloten) kan kiezen. Misschien het een keer netjes opsplitsen, maar voor nu kan het zo wel even.
Ik heb even verder gezocht en vond dit (wiki) samen met jouw uitleg snap ik het wel ongeveer. Wat voor mij verwarrend was, in-ear niks te maken heeft met de andere drie opties, wat je dus ook zei. Het is misschien inderdaad handiger hij (later) op te splitsen en meerdere opties toe te voegen naast die in-ear, zoals "oordopjes", "koptelefoon" enz. (NB. Geen idee of ik nu goede termen gebruik, want ik ben niet zo bekend op dit gebied.)