Pc wil niet via VIA SATA controller opstarten

Pagina: 1
Acties:
  • 300 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ikzagjewel
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-11-2025
Ik heb sinds gister een VIA SATA controller in mijn pc zitten, ik heb ook wel gewoon SATA op mijn pc zitten maar ik heb die controller nodig voor het flashen van mijn xbox 360 drive.

Toen ik mijn controller erin had gedaan kon ik hem netjes in windows installeren en werkt die perfect. Toen moest ik mijn pc via USB booten en kwam in dos terecht. Toen herkende hij geen enkele drive die aan de SATA controller was vastgemaakt. Ik dacht eerst zelf dat het aan de flash firmware lag, dit omdat meerder hier problemen mee hadden. Maar zodra ik mijn HD op de controller aansluit krijg ik de melding: Disk boot failure press enter bla bla.. Toen werd het mij toch wel duidelijk dat het niet aan de firmware voor flashen lag maar dat het toch duidelijk aan de controller lag.

Wat kan er nou fout zijn? Of wat doe ik fout?

Cpu: AMD Athlon 64 3500+
Mobo: Asus A8N-SLI (bios flashed A8N-SLI Premium, vanwege OC)
HD: Maxtor DiamondMax 10
Controller: VIA Sata controller (pci)

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:52

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

In het BIOS instellen dat-ie van die controller op moet starten? (Als-ie dat überhaupt al kan)

[ Voor 18% gewijzigd door Mad Marty op 26-01-2008 14:11 ]

Rail Away!

• JW1
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-02 19:43

JW1

DOS heeft een ASPI-driver voor de SATA-controller nodig om harde schijven op de controller te herkennen en te kunnen gebruiken.
Kijk eens of je de ASPI-driver kan vinden en hoe je deze in je config.sys bestand moet laden.

• ikzagjewel
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-11-2025
Naja het gaat zo nodig om het opstarten via de HD maar meer dat hij de 360 drive niet herkend... Op de USB boot die op met de driver versie voor mijn VIA controller, die heeft hij erop gezet..

Bij het maken van de USB vraagt hij daar namelijk om... Maar in de bios staat wel een optie Silicon Sata Controller (disabled).. Dit moest volgens mijn handleiding omdat de A8N-SLI Prem dit wel ondersteund maar de normale A8N-SLI niet..

En waar zou ik dan anders in bios kunnen kijken, heb niks kunen vinden!