nieuw mobo/pc/etc, windows opnieuw instaleren?

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-05 12:26

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
Heb zojuist een nieuw moederbord/cpu en geheugen geinstaleerd, en de hd's (waar windows nog op staat), eraan gekoppeld.

Geen problemen tot dusver, het werkt allemaal. Verdient het toch de voorkeur om alles eraf te halen, en opnieuw windows erop te zetten? Ik heb nu zoeits van, zo lang het werkt, niet aankomen... of zie ik dat verkeerd?

• Blacksnak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-07-2024
Da's eerder een uitzondering dan regel.

De beste performance ga je toch halen met een nieuwe Windows-installatie zodat de juiste drivers geïnstalleerd worden.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:20

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Het is inderdaad een wonder dat je dit gelukt is, tenzij het oude en nieuwe moederbord niet erg veel van elkaar verschillen en beide gebruikmaken van dezelfde chipset. Het verdient inderdaad de voorkeur Windows eens opnieuw te installeren wanneer je een ander type moederbord installeerd.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-05 17:58

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Dit is echt allemaal een grote hoop onzin. Als het naar behoren werkt, dan werkt het ook goed.
Beschouw je, jezelf alleen niet als bekwaam genoeg om een windows installatie goed schoon te kunnen houden dan kan het interessant zijn om opnieuw te installeren anders niet. (Tenzij je problemen hebt, maar dan spreekt het weer voor zich).

Mijn huidige windows installatie draai ik al meer dan 5 jaar.
Alles werkt prima, performance is ook goed.
En in de tussen tijd ben ik 3 keer gewisseld van moederbord, 5 keer van Proc., 4 keer van schijven en 4 keer van grafische kaart.
De performance is gewoon zoals het hoort.

[ Voor 6% gewijzigd door Da_maniaC op 26-01-2008 14:44 ]

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:43

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

De performance is gewoon zoals het hoort.
Uhuh... zoek voor de grap eens in een willekeurige "help ik scoor in 3DMark lager dan zou moeten voor m'n config"-topic. En los daarvan, om te doen wat jij gedaan hebt moet je continu southbridges gehad hebben die met dezelfde driver werken. Dat is prima mogelijk, maar aangezien noch jij, noch de TS de moeite neemt te melden welke hardware het daadwerkelijk betreft kun je de conclusie bezwaarlijk trekken.

Sowieso wegens gebrek aan specs en eigen inzet (om de tig eerdere topics hierover op te zoeken) dicht.

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.