Toon posts:

Wireless router koppelen

Pagina: 1
Acties:
  • 813 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
De volgende situatie:

A. kabel internet modem + router met daarop 1 ethernet kabel (een cadeau van de eerdere huurder).

B. wireless router (+ ingebouwd modem voor ADSL via de telefoon)

Als ik de ethernet kabel van router A naar wireless router B leg dan

1) krijg ik als ik een ethernet kabel in B steek, netjes een IP adres toegewezen van A en kan ik internetten via het abonnement op A.

2) krijg ik als ik via het wireless van B contact maak een IP adres toegewezen van B en kan ik NIET ineternetten via het abonnement op A.

Hoe krijg ik via wireless van B toch internet van A? Met als kanttekening, dat ik A niet kan configureren.

_/-\o_

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-03 19:07

job

Op deze manier: [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point
Jij hebt niet exact dezelfde apparaten (adsl modem met wireless ipv wireless router). Desondanks gaat dat gewoon werken.

Verwijderd

Topicstarter
Job, mijn dank is groot voor de snelle reply.

Ik ga dit opvolgen en laat asap weten of ik er uitgekomen ben.

hg, Japio

Verwijderd

Topicstarter
Hmmmz,

Het is me toch niet gelukt :/

De volgende gegevens wanneer ik via een ethernet kabel connect met het kabel modem:

IP toegewezen aan laptop 213.46.139.31

IP van de standaard gateway 213.46.139.1

DHCP server: 10.15.129.129

Verander ik voorts het IP van het wireless modem in 213.46.139.2 en zet ik de DHCP functie uit, dan kan ik nog steeds niet het internet op via het wireless Access Point.

Wat doe ik fout?

• job

job

Je hebt je kabelmoden. deze moet je resetten voordat je gaat beginnen: stekker er een paar minuten uit.
Je hebt 2 routers. beiden resetten dmv resetknop.
router 1 hang je aan het kabelmodel. je test nu of je het via die router het internet op kan..
Geslaagd?? Dan ga je pas die howto volgen.

Eindresultaat wat je wilt bereiken is:
kabel modem geeft ip adres aan router 1.
router 2(dat adsl ding) staat dhcp vanuit en heeft een ip adres in de range van router 1.
Alle pc's (of ze nou aan router 1 hange, aan router 2 of draadloos) krijgen een ip adres van router 1.

[ Voor 32% gewijzigd door job op 27-01-2008 16:33 ]

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:45

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Dat komt omdat een kabelmodem geen router ingebouwd heeft. Althans, die heb ik nog nooit gezien. Het lijkt er ook sterk op dat je nu inderdaad op je PC gewoon een IP en dergelijke van je ISP krijgt, ipv van je modem of router of net wat.

Dit hele spul gaat gewoon niet werken aangezien die ADSL modem/router geen kabelinternet kan routeren (want de WAN poort verwacht een ADSL signaal en geen ethernet, zoals je dat van je kabel model krijgt). En je Kabelmodem doet zelf geen routering. Althans, dat is mijn sterke vermoeden en dat is ook het eerste wat je eens goed moet gaan checken, wat voor modem dat kabelmodem is en of die wel echt als router werkt.

Het feit dat je A niet kan configureren maakt het voor mij alleen maar duidelijker dat ie geen routerfunctionaliteit heeft.

Kortom, gewoon die ADSL modem/router verpatsen/weggooien en een fatsoenlijke Wireless router scoren die wel werkt met je kabelmodem.

[ Voor 15% gewijzigd door Orion84 op 27-01-2008 16:37 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• job

job

Hmm jij leest de topicstart dus anders dan ik :)
Ik ga er vanuit dat hij met
A. kabel internet modem + router met daarop 1 ethernet kabel (een cadeau van de eerdere huurder).
bedoelt dat hij een modem heeft, en een router. Dus 2 apparaten.

ExtremeAMD, kan je dat bevestigen, danwel ontkennen?
Als het 2 apparaten betreft dan kan het wel wat ik zei.
Bedoel je daar 1 apparaat mee, dan heb je pech.
Er worden in NL namelijk geen kabelmodems met ingebouwde routers geleverd. door geen enkele kabelprovider.
een adsl modem/router kan je dan niet gebruiken... je omzeilt de wan kant (die telefoonstekker ingang) dus de router functie heb je dan niets aan.
Even duidelijk uitleggen dus wat je nou precies in huis hebt liggen.

[ Voor 18% gewijzigd door job op 27-01-2008 16:39 ]

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:45

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Ah, ja, dat zou ook kunnen, maar dan had hij het niet over A en B gehad, maar over A, B en C neem ik aan.

Sowieso zul je niet zo heel snel een (consumenten) router vinden met maar 1 ethernetpoort (sowieso 2, maar laten we 1 lezen als 1 LAN poort).

Plus dat het IP wat hij toegewezen krijgt er nogal duidelijk op wijst dat ie gewoon rechtstreeks (althans, via de switch van B ) aan het internet hangt. Een nslookup van dat IP levert me de bevestiging: dat is gewoon een UPC IP.

[ Voor 30% gewijzigd door Orion84 op 27-01-2008 16:41 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• job

job

Daar heb je een punt :)

Verwijderd

Topicstarter
OK dit berust dus op een misverstand.

Ik was er bij voorbaat vanuit gegaan dat het kabelmodem met ethernet poort ook een router functie ingebouwd zou hebben. 8)7

Dat blijkt dus niet het geval, dus dit gaat niet werken.

Ik moet andere spullen hebben. Ik ga ze zoeken. Hartelijk dank voor jullie hulp _/-\o_

h.g. Japio

Verwijderd

Ik heb sindskort UPC Fiber power met een CISCO modem.
Voorheen had ik adsl en een wireless modem / router in één combi.

Ik heb de kabelmodem met een crosskabel op de adsl wireless modem geplaatst.
De adsl router heb ik in dezelfde ip range als de kabelmodem geplaatst.
Ik krijg nu op 1 pc het externe ip van UPC, maar de adsl modem/router deelt geen interne ip's uit.
Als ik zelf een intern ip configureer op mijn pc dan is er ook geen internet mogelijk.

Is het nu überhaubt mogelijk om de adsl router interne ip's uit te laten delen ? aangezien ik lees dat een wan-signaal nodig is..

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:31
Dat heetf geen nut, naast het uitdelen van ip's moet het ding ook routeren, anders kun je alsnog niet meerdere pc's gebruiken, en dat lukt met een adsl trouter dus niet omdat er geen ethernet wan is.

Verwijderd

Nielson schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 10:33:
Dat heetf geen nut, naast het uitdelen van ip's moet het ding ook routeren, anders kun je alsnog niet meerdere pc's gebruiken, en dat lukt met een adsl trouter dus niet omdat er geen ethernet wan is.
ok duidelijk.

Verwijderd

Iemand nog een snelle tip welke router ik kan nemen voor minstens 120mbps doorvoer ?

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 11:19:
Iemand nog een snelle tip welke router ik kan nemen voor minstens 120mbps doorvoer ?
Zie bijvoorbeeld: Routers met WAN-poort >100Mb
Pagina: 1