[Vista64] SP1 RC1 blijft proberen te installeren

Pagina: 1
Acties:
  • 526 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• TheIceWarrior
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09-2025
Ik heb een tijdje geleden dat tooltje voor Vista gedraaid waardoor Vista SP RC1 gevonden wordt in Windows Update. Alleen nou mislukt deze update steeds, error code: 0x80070002. Om de zoveel tijd probeerd Vista automatisch deze update automatisch te installeren

Nu krijg ik het niet voor elkaar het probleem op te lossen en wil ik dus voorkomen dat SP1 RC1 gevonden wordt als update, weet iemand hoe ik dit kan doen?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
De registerwijziging die je hebt gedaan om dit te activeren terugdraaien naar wat deze was voordat je 'm aanpaste?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• TheIceWarrior
ja dat snap ik, maar welke regwijziging is dat? Het wordt gedaan door een tooltje, die niet aan geeft waar en wat hij percies aanpast? Weet iemand dit?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Het "tooltje" is gewoon een cmd-file welke je met notepad kan openen ;)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
sanfranjake schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 13:45:
Het "tooltje" is gewoon een cmd-file welke je met notepad kan openen ;)
mooi om te zien dat dergelijke BETA's (of release candidates) ook gewoon door 'jan alleman' wordt gedownload en geinstalleerd zonder dat ze een clue hebben waar ze mee bezig zijn. :D

heb al menigeen gezien die beta's ging draaien op een productiemachine en op die manier data is verloren (ja want een backup maken doen ze niet en een VM omgeving optuigen is 'black magic' voor ze

A wise man's life is based around fuck you

• ApOE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-11-2025
Nou "ze" kunnen zonder enige "kennis" zo'n update installeren omdat deze gewoon beschikbaar is voor "Jan alle"man". Daar hoef je helemaal geen gekke computer kennis voor te hebben.
En het fijt dat vista bij veel mensen gewoon niet naar behoren draait, maakt het aantrekkelijk om een dergelijk Bèta of release candidate te installeren.

Ik weet helaas niet hoe je deze update melding weg haalt, wellicht dat iemand met voldoende "kennis" dit wil vertellen...

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

code:
1
2
reg delete HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\WindowsUpdate\VistaSp1 /f
reg delete HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Wow6432Node\Microsoft\Windows\CurrentVersion\WindowsUpdate\VistaSP1 /f

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• ApOE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-11-2025
Top! ;)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

ApOE schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 14:51:
Nou "ze" kunnen zonder enige "kennis" zo'n update installeren omdat deze gewoon beschikbaar is voor "Jan alle"man".
Niet zonder daar zelf een of ander 'tooltje' voor te draaien dus :)

Als je al een tool moet draaien om een registry key te veranderen dan ben je op de verkeerde manier bezig imho
Daar hoef je helemaal geen gekke computer kennis voor te hebben.
Nope, maar wel gezond verstand.

Een beta van een Service Pack draai je omdat je die wil testen of wil bijdragen aan de QA ervan, niet 'omdat ie nou eenmaal nieuwer is en dus wel goed zal zijn'.

Beta's zijn niet voor clueless Joe Public bedoeld.

Use at your own risk.

[ Voor 8% gewijzigd door alt-92 op 26-01-2008 17:12 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:25

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Het is inderdaad vreemd dat iemand wel de regkey voor de update weet te vinden maar niet de oplossing voor als het fout gaat.

Terwijl de eerste hit op Google... : Foutcode 0x80070002 of 0x80070003 nadat u een update hebt gedownload van Windows Update, Microsoft Update of Windows Server Update Services

Specs

• TheIceWarrior
Brahiewahiewa schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 16:41:
code:
1
2
reg delete HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\WindowsUpdate\VistaSp1 /f
reg delete HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Wow6432Node\Microsoft\Windows\CurrentVersion\WindowsUpdate\VistaSP1 /f
ik heb deze commando's uitgevoerd, maar hij blijft met de update komen, ook na een reboot :'(

• TheIceWarrior
bvk schreef op zondag 27 januari 2008 @ 02:24:
Het is inderdaad vreemd dat iemand wel de regkey voor de update weet te vinden maar niet de oplossing voor als het fout gaat.

Terwijl de eerste hit op Google... : Foutcode 0x80070002 of 0x80070003 nadat u een update hebt gedownload van Windows Update, Microsoft Update of Windows Server Update Services
Ik heb oa deze mogelijk oplossing geprobeerd, maar dit lost het probleem niet op, tuurlijk heb ik van alles geprobeerd om de update geïnstalleerd te krijgen...

• bvk

bvk

Tja, dan wordt het lastig denk ik...

Als je bij Microsoft een feedback formulier invult kunnen zij er misschien iets mee. Wellicht is het al bekend en wordt er aan gewerkt voor de RTM release?

Specs

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Hebt ge de RC1 Refresh al geprobeert?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Verwijderd

Is je windows al geactiveerd? Hij kan niet installeren als deze niet is geactiveerd..

• TheIceWarrior
Snake schreef op zondag 27 januari 2008 @ 23:38:
Hebt ge de RC1 Refresh al geprobeert?
Nog niet geprobeerd! Thx! Ik ga deze proberen.

En Aaroneke, mijn Vista64 Ultimate is geactiveerd, al is het echter wel een Unattended install...

• bvk

bvk

Verwijderd schreef op zondag 27 januari 2008 @ 23:42:
Is je windows al geactiveerd? Hij kan niet installeren als deze niet is geactiveerd..
Dat klopt niet helemaal denk ik, althans niet in mijn geval. Ik heb een verse install gedaan van de Client versie (Dus Vista met SP1 al geslipstreamed) build 17052 en het WU regkey .cmd bestand uitgevoerd. Ik kreeg daarna keurig de update naar build 18000 binnen, heeft zonder problemen geinstalleerd. Ook andere updates zoals drivers en bijvoorbeeld de update voor XML 4.0 waren geen punt.
Alhoewel er voor de drivers geen WGA check vereist is dacht ik, dus dat kan uitmaken.

En ik heb tijdens de setup helemaal geen serial ingevoerd, waardoor Vista derhalve óók niet geactiveerd is...

Het kan natuurlijk zijn dat dit voor andere builds anders geregeld is.

Edit: het "bewijs":

Update for Windows Vista (KB937287) - Build 6001.18000 (x86)

Installation date: ‎27-‎1-‎2008 0:49

Installation status: Successful

Update type: Important

[ Voor 10% gewijzigd door bvk op 28-01-2008 19:36 ]

Specs

Pagina: 1