Televisie speaker ruist

Pagina: 1
Acties:

• Joost.B
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-10-2025
Ik heb al vele jaren een televisie staan van Samsung, en daar is ook al enkele jaren een probleem mee dat de rechterspeaker ruist. Vooral bij bas-geluiden en bij luide S-en dan verstoord het geluid enorm. Helaas is de garantie-periode al geruime tijd verlopen. Het gaat hier om de Samsung WS28M64N.

Nu heb ik op GoT gezocht en op Google maar dat heeft allemaal alleen maar met computer/videokaarten te maken als je naar televisie topics kijkt. Daarom maak ik juist dit topic aan omdat de GoT gemeenschap niet te bang is om ergens een schroevendraaier in te porren.

Vandaar dat ik dit even wil delen om te zien of er mensen zijn die weten hoe ik dit probleem op kan lossen. Ik ga sowieso vandaag die televisie ontmantelen om eens even te kijken, toch verwacht ik dat er vast iemand is die hier meer kaas van gegeten heeft.

Bij voorbaat dank.

• TaraWij
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-02-2025
Heb je al eens geprobeerd je televisie ergens anders aan te sluiten in je huiskamer, mischien kan het storing zijn door iets dat in de buurt van je televisie staat. In het andere geval lijkt me het een slecht contact, of iets dat kapot gaat (of is).

• Joost.B
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-10-2025
Ja, hij heeft op verschillende plekken gestaan. De ruis bleef hetzelfde, hij reageert gewoon op bepaalde geluiden, dus ik verwacht geen storing. Ik verwacht zelf dat hij ergens tegenaantrilt als er een frequentie behaald word.

--- EDIT---

Probleem is opgelost, heb de speaker losgeschroefd, daarna alle kleine losse plastice uitsteekseltjes eraf gesneden die naar mijns inziens geen functie hadden. Vervolgens heb ik met vilt de randen afgeplakt zodat er geen verbinding meer is tussen het metaal en het plastic. Dit heeft de ruis verholpen, mijn verwachting was juist in dit geval. :*)

[ Voor 46% gewijzigd door Joost.B op 26-01-2008 13:21 ]