Ik heb op mijn Apache server een WebDAV map ingesteld, als volgt:
Via de optie Deze Computer->Extra->Netwerkverbinding Maken kan ik deze directory in windows XP (SP2) mounten. Tenminste, als ik de authenticatieregels hierboven weghaal. Met beveiliging lukt het echter niet. Windows vraagt om gebruikersnaam en wachtwoord maar deze worden niet goedgekeurd. Ik heb gelezen dat windows er intern ongevraagd iets anders van maakt, en ook dat daar verschillende oplossingen voor zijn:
Poort 80 aan de url toevoegen: geeft bij mij "Pad niet gevonden"
# aan de url toevoegen: heeft geen effect
user@domain.com gebruiken: heeft geen effect
in apache toevoegen Header add MS-Author-Via "DAV": heeft geen effect
Wat kan ik doen?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
| <VirtualHost *> DAVLockDB /tmp/davlock DAVMinTimeout 600 ... Alias /files /data/files <Directory /data/files> DAV On Order allow,deny Allow from all AuthType Basic AuthName "file access" AuthUserFile /etc/apache2/passwords Require user root files </Directory> </VirtualHost> |
Via de optie Deze Computer->Extra->Netwerkverbinding Maken kan ik deze directory in windows XP (SP2) mounten. Tenminste, als ik de authenticatieregels hierboven weghaal. Met beveiliging lukt het echter niet. Windows vraagt om gebruikersnaam en wachtwoord maar deze worden niet goedgekeurd. Ik heb gelezen dat windows er intern ongevraagd iets anders van maakt, en ook dat daar verschillende oplossingen voor zijn:
Poort 80 aan de url toevoegen: geeft bij mij "Pad niet gevonden"
# aan de url toevoegen: heeft geen effect
user@domain.com gebruiken: heeft geen effect
in apache toevoegen Header add MS-Author-Via "DAV": heeft geen effect
Wat kan ik doen?