Bereik W-Lan Mini PCI kaart

Pagina: 1
Acties:
  • 159 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-03 17:24

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Topicstarter
Hallo

Ik heb een HP 6125 met kapot scherm gestript en daarvan oa de mini pci w-lan netwerk kaart (Broadcom 54g MaxPerformance 802.11g) overgezet naar een HP nx9010.

Enige punt is dat ik nu de laptop naast de router (D-Link Dir-635) heb staan en dan maar een bereik heb van 30-40%. Iets verder weg en weg is de verbinding.

In de NX6125 zag ik ook dat deze twee externe antennes had die in het scherm weggewerkt waren.
Die heb ik er af moeten halen.

Kan ik nog iets doen om het bereik te vergroten? Als het niet kan dan moet ik met een usb stick gaan werken denk ik.

Op een Dell Latitude met Intel Wlan kaart had ik zelfs op 10 meter nog vol signaal.
Iemand een idee of moet ik gewoon een betere mini pci kaart (w-lan) aanschaffen?

🎮 Steam
💻 i5 6600k
📱 Samsung Galaxy S25+

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je kunt proberen iets van een antenne te maken. Die zijn namelijk wel redelijk essentieel voor het bereik ervan, anders heeft zo'n kaartje niet echt een geweldig bereik. Anders dan is een PCMCIA of USB ding misschien handiger (die steken iets verder uit, waardoor ze een iets beter bereik hebben.

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-03 17:28

Sa1

maar, waarom ?!?! had die andere laptop geen wlan ofzo?

ik zou sowieso is gaan denken aan een pcmcia kaartje dan... als je van een gewone PCI wlan kaart de antennes der af haalt blijft er ook niets van 't bereik over. Er zitten niet voor niets antennes aan heb ik zo het idee.. als HP daar op zou kunnen besparen in de productie kosten dan zullen ze dat heus wel gedaan hebben denk ik zo...

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Topicstarter
Terw_Dan schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 11:12:
Je kunt proberen iets van een antenne te maken. Die zijn namelijk wel redelijk essentieel voor het bereik ervan, anders heeft zo'n kaartje niet echt een geweldig bereik. Anders dan is een PCMCIA of USB ding misschien handiger (die steken iets verder uit, waardoor ze een iets beter bereik hebben.
Ja precies ik vreesde al zoiets toen ik zag dat er twee externe antennes aanzaten.
Ach een usb stick is niet zo erg, maar goed ik dacht dat ik die broadcom misschien zo ook kon gebruiken.

Van antennes maken daar begin ik nog niet aan. Ik zal anders eens op internet kijken voor een ander mini pci kaartje. Weet er iemand trouwens een goed kaartje met een goed zendbereik (van zichzelf)?

🎮 Steam
💻 i5 6600k
📱 Samsung Galaxy S25+

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Topicstarter
Sa1 schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 11:18:
maar, waarom ?!?! had die andere laptop geen wlan ofzo?

ik zou sowieso is gaan denken aan een pcmcia kaartje dan... als je van een gewone PCI wlan kaart de antennes der af haalt blijft er ook niets van 't bereik over. Er zitten niet voor niets antennes aan heb ik zo het idee.. als HP daar op zou kunnen besparen in de productie kosten dan zullen ze dat heus wel gedaan hebben denk ik zo...
Nee de Nx9010 had geen wlan maar wel mini pci aansluiting.
Zal trouwens nog een driver update doen (zal niets uitmaken maar wie weet ;) )

[ Voor 6% gewijzigd door Frostbite op 26-01-2008 11:22 ]

🎮 Steam
💻 i5 6600k
📱 Samsung Galaxy S25+

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Topicstarter
Wat ik zo zie ik dat ik wel degelijk antennes nodig heb om het bereik op te schroeven.
Misschien dat ik die Nx6125 helemaal maar sloop en ze daar uit haal.
Moet dan alleen nog maar kijken waar ik ze weg ga stoppen.

En anders maar een usb stick of pcmcia kaart aanschaffen.

🎮 Steam
💻 i5 6600k
📱 Samsung Galaxy S25+

Pagina: 1