Ik ben bezig met een site die de content in het midden moeten hebben staan.
Aan de bovenkant en onderkant is een ruimte gereserveerd voor de titel en het menu. Deze ruimte is een vast aantal pixels.
De pagina moet horizontaal gecentreerd staan. Zie afbeelding.

Dit is mijn relevante stukje code. De rest is even weggeknipt.
Ik zet de opmaak nu nog in de html code, maar dat zet ik later apart.
Als de tekst nu langer wordt, komt er een scrollbar helemaal aan de rechter kant van de site.
Ik wil dit, zoals ik hierboven heb aangegeven, in de div zelf hebben.
Het probleem zit het grotendeels in dat ik een relative positie nodig heb om hem in het midden te krijgen, maar een absolute positie om hem op bepaalde hoogtes te krijgen.
Ik zit al heel wat uurtjes te klooien d.m.v. meerdere divs in elkaar, margins, paddings en top/bottom properties, maar ik krijg met geen mogelijkheid het gewenste resultaat.
(Ik test op dit moment alleen nog maar met Firefox 2.0.0.11.)
Aan de bovenkant en onderkant is een ruimte gereserveerd voor de titel en het menu. Deze ruimte is een vast aantal pixels.
De pagina moet horizontaal gecentreerd staan. Zie afbeelding.

Dit is mijn relevante stukje code. De rest is even weggeknipt.
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd"> <html> <head> </head> <body style="margin: 0px; width: 100%; height: 100%;"> <div id="MainContent" class="MainContent" style="position: absolute; margin: 0px; width: 100%; top: 130px; bottom: 70px; background-color: transparent; overflow: auto;"> <div id="MainContentCenter" class="MainContentCenter" style="position: relative; width: 700px; margin: 0px auto; background-color: transparent; overflow: auto;"> Tekst hier<br> En hieronder ook<br> </div> </div> </body> </html> |
Ik zet de opmaak nu nog in de html code, maar dat zet ik later apart.
Als de tekst nu langer wordt, komt er een scrollbar helemaal aan de rechter kant van de site.
Ik wil dit, zoals ik hierboven heb aangegeven, in de div zelf hebben.
Het probleem zit het grotendeels in dat ik een relative positie nodig heb om hem in het midden te krijgen, maar een absolute positie om hem op bepaalde hoogtes te krijgen.
Ik zit al heel wat uurtjes te klooien d.m.v. meerdere divs in elkaar, margins, paddings en top/bottom properties, maar ik krijg met geen mogelijkheid het gewenste resultaat.
(Ik test op dit moment alleen nog maar met Firefox 2.0.0.11.)
Speel ook Balls Connect en Repeat