Toon posts:

Mobo slikt videokaart niet? voeding te gierig?

Pagina: 1
Acties:
  • 157 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Besteld:

- Asus M2V-MX SE (VIA K8M890, PCI-E, mATX)
- AMD Athlon 64 Dual Core 4000+ (AM2 2x2.1GHz, 400MHz Bus, 2x 512KB)...
- OCZ 2 X 2GB DDR2 PC6400 CL4-4-4 Dual Channel Kit Platinum XTC
- Asus GeForce 8800GT (256MB, PCI-E, HTDP)

Het plan was om het bovenstaande te gebruiken om mijn huidige componenten te vervangen.
De volgende onderdelen 'bleven achter' en maakten ook deel uit van het systeem.

- Maxtor 120GB IDE
- Seagate 320GB Sata II (Windows op deze schijf)
- SB Audigy 2 ZS Soundcard
- 350W voeding
- NEC 35-nogiets DVD-RW

Toen ik hem aanzette leek hij constant opnieuw op te starten elke 5 a 6 seconden.
De monitoren kregen ook geen signaal, om te testen of hij misschien gebruik maakte van de onboard videokaart heb ik mijn LCD TV op de onboard aangesloten. Na ong. 30 seconden herstarten startte hij dan toch op via de onboard videokaart... In de bios stond de PCI-E wel als primary VGA device ingesteld... factory defaults, na wat effectloos geklooi in de bios gaf ik het op.

Met de oude videokaart, een 7600GT van MSI (ook PCI-E, ook 256MB) werkte wel maar dan kon ik niet fatsoenlijk beginnen met een windows install (blue screen of death met een melding onderaan over een fout in PCI.SYS.
Nu heb ik mijn oude systeem weer in elkaar gezet maar wel met de 8800GT die nu wel prima draait.
Huidige systeem is een 3700+ single core Athlon en 1,5 GB HyperX kingston DDR2 en een Asus A8N moederbord

Heb ik de verkeerde spullen besteld of ben ik te cheap-ass geweest met het moederbord?
Op de doos van de 8800GT staat PCI-E 2.0 maar word dit ook ondersteund door mijn moederbord?
Is mijn voeding te gierig voor mijn gewenste configuratie... Please help! :(

Thanks,

Danny

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-10-2025
Volgens mij was er iets met die chipset en een 8800GT, maar ik zoek het even op.
Welk merk is die voeding? Als het een B-merk is, moet je die meteen vervangen hoor :D

edit:
http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=248415
http://www.elotrolado.net...ad.php?s=&threadid=918143

Zo te zien meer mensen met het zelfde probleem. Probeer eens een bios update voor dit boardje. Wellicht is er een betere 8800GT ondersteuning in de nieuwe bios.

[ Voor 83% gewijzigd door Tomfish op 26-01-2008 04:25 ]

• DnnSke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:30
Afgezien dat het wellicht een known problem is met die combinatie, is die 350W ook niet bepaald ruim, zeker niet als de voeding al een aantal jaartjes achter de rug heeft, en misschien ook nog eens niet een A-merk voeding is die wat fatsoenlijke ampères op de +12v lijnen kan leveren.

Het kan in ieder geval geen kwaad om het merk + type, en eventueel direct even het tabelletje vanaf een sticker op de voeding zelf, hier te vermelden :)

Als het mogelijk is iemands voeding te lenen die in ieder geval genoeg zal kunnen leveren, is dat natuurlijk het beste, dan kun je in ieder geval uitsluiten dat het probleem daarbij ligt.

Verwijderd

Topicstarter
Nee die 350W is ook niet echt ruim en hij is nu ong 1,5 jaar oud... een B-merk is het zeker niet en bovendien werkt mijn huidige configuratie prima met de voeding.

Thanks WRC2007 voor de links, voor diegene die het niet gelezen hebben... het schijnt dus dat mij VIAK8M890 chipset de 8800GT niet slikt.... (gvd... heb ik dat weer)
Ok ik wil best de bios flashen, dit heb ik al eens eerder gedaan bij mijn huidige moederbord.

Maar goed, ik kan dus opstarten via de onboard videokaart maar wat heb ik allemaal nodig voor het flashen van mijn bios?
Thanks for the help so far, het is altijd fijn als je weet waar het probleem vandaan komt!

Danny

• d5stick
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Programma's kan je downloaden vanaf je mobo merk.
Asus en dan support/product ondersteuning moet je alles kunnen vinden :)

• Tomfish
Bij Asus zelf moet je op de download pagina de nieuwste bios ophalen, en deze op een diskette zetten. Verder staat er ook een kleine handleiding hoe je je bios moet flashen. En zit al een flash-programma in je bios zelf.
Succes

Verwijderd

Topicstarter
Thanks, alleen heb ik dus geen FDD (had gedacht dat nooooooit meer nodig te hebben)... kan het ook met een USB stick, CD-Rom of via de HD op de een of andere wijze!!?!?...

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-05 13:27
Waarschijnlijk is dit inderdaad het probleem van PCIe 2.0 en bepaalde VIA chipsets. Wellicht gaat een BIOS-update helpen. Heb je geen floppy-drive dan kun je eventueel bootable CD maken (al kun je daar niet naar wegschrijven, dus je oude BIOS backuppen wordt lastig).

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22-05 22:37
Normaal lukt het ook wel met een USB stick (wel bootable maken).
Ikzelf heb het met een programma gedaan vanaf het bureaublad, maar zonder windows is dat natuurlijk moeilijk :)

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Verwijderd

Topicstarter
Dat maakt me niet uit, ik wil best proberen de bios te flashen... als ie kapot gaat dan is het even een vuist tegen de muur en koop ik een andere (probleem waarschijnlijk ook opgelost dan...) Geen via chipset meer in ieder geval dan....

Ok hoe maak ik een bootable cd en waar plaats ik de Flash Utility & Bios file op de CD?
Elke andere tip die jullie me kunnen geven over het risico van een defecte MOBO zo klein mogelijk te houden.... GRAAG! thanks

Edit: ja inderdaad, windows kom ik dus echt niet in...

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2008 16:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
Uit een andere post lees ik dat je ook de videokaart kunt flashen zodat het moederbord wél de videokaart eet... ehm?

Verwijderd

Topicstarter
Hoofdpijn.... ik koop wel een nieuwe mobo zonder VIA chipset en hopen dat de 8800GT wel gegeten word, thanks anyway

• Tomfish
Verwijderd schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 20:16:
Hoofdpijn.... ik koop wel een nieuwe mobo zonder VIA chipset en hopen dat de 8800GT wel gegeten word, thanks anyway
Niet kicken binnen 24 uur aub.

Ik zou even kijken voor een boardje met een Nvidia chipset ( 500/570 ), of een intel chipsetje. Ik denk dat een M2N-e boardje wel mooi zou zijn. Die heeft naar mijn weten een Nvidia 500 chipje, en kost niet zo heel veel.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:58

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Schop schop schop :? :X

Slot :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.