Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Lijnen tekenen in browser, wat zou jij doen?

Pagina: 1
Acties:

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Topicstarter
Ik heb zelf even opgezocht en kom de speciale js script library tegen. Deze is zo ontworpen om makkelijk via commandos te tekenen.

Maar is dat de goede methode? SVG en andere extra's heeft andere browser niet, en dat moet je nog erop doen. Dat maakt minder cross-browser vriendelijk. De library is al getest onder diverse browsers zodat het overal werkt.

Ik heb begrepen dat er verschillende methoden zijn:
- 1x1 div tekenen (sloom)
- image-div met daarin generated plaatje met lijn erin (via glib gemaakt) maar of dat snel is?
- voorgemaakte lijnen en die oprekken of zo (maar wel dirty uit kunnen zien)

Wat hebben we nog meer?
Welke methoden zijn goed en snel? En eenvoudig te doen?
Of gaan we toch maar die speciale library nemen voor ons gemak?

Je mag het zeggen. Ik heb hier voorlopig alleen lijnen gezegd, maar voor andere complexere zaken mag je ook wel opkomen. In mijn plannen zijn alleen lijnen nodig.

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-11 20:57
In HTML heb je tegenwoordig het <canvas>-element, waarmee ook getekend kan worden. IE ondersteunt het niet, maar via een bepaalde library van Google kan je ook in IE met <canvas> werken.

We are shaping the future

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-11 15:26

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Om wat voor soort lijnen gaat het, horizontale en verticale of ook diagonalen en curves en moeten dynamisch kunnen worden gewijzigd?

Zelf heb ik diverse malen gewoon <div> gebruikt om staaf-grafieken mee te maken. Voor een horizontale lijn tussen teksten gebruik je uiteraard gewoon een <hr>

Andere mogelijkheden die hier nog niet zijn genoemd zijn Flash, Java-applets Silverlight en andere plugins.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02 23:12

SchizoDuckie

Kwaak

canvas.

Er is zelfs een canvas equivalent voor IE, EXcanvas.

Canvas is wat jij wil :P

Stop uploading passwords to Github!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Topicstarter
Ik heb een plattegrond image. Het is mijn bedoeling om daar overheen lijnen (een soort route) komen te staan die door user dynamisch is getekend.

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Google Maps API niets voor je dan of zijn het geen real world maps?

Professionele website nodig?

Pagina: 1