[Vista] Virtueel geheugen raar

Pagina: 1
Acties:
  • 510 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Dimiz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-02 16:32
Hoi,

Nadat ik mijn virtueel geheugen wilde opschroeven en opslaan op m'n WD10EACS hardeschijf, kreeg ik eerst een foutmelding dat het mogelijk was dat Windows niet meet stabiel zou functioneren als ik geen swap file op m'n C:\ zou hebben. Daarna was het tekstje in taskmanager (rechts onderin) verandert van Virtueel geheugen 1050/2050 (voorbeeld) naar Fysiek geheugen: 30% (voorbeeld). Nu krijg ik het idee dat ik dus geen swapfile meer heb, of altans hij gebruikt dat niet meer, kan tussen m'n oren zitten maar het voelt als of m'n performance naar beneden is gegaan.

Specs:
AMD 64 Athlon 3000+ S754
MSI K8TM-ILSR
2 X 1 GB DDR400 PC3200 Transcend
PowerColor Radeon 9800 Pro 128 MB
WD800JD
WD10EACS

Groetjes

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:55

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Kijk eens op je andere schijf of je daar het bestand pagefile.sys ziet staan. Staat dat er niet, dan heb je iets niet goed ingesteld. Normaal gesproken zou het niet uit moeten maken waar je pagefile staat. Ik heb er zelfs geen ingesteld omdat ik geheugen genoeg heb. Er zijn ook programma's die kunnen uitlezen hoeveel van het virtuele geheugen gebruikt wordt naast Taskmanager.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Dimiz
Nadat ik had aangevinkt dat het systeem moest bepalen hoeveel en waar heb ik nog steeds bij taakbeheer staat, Fysiek geheugen: etc., en de pagefile.sys staat gewoon op C:\ nu weer.

• Dimiz
Even wat screenshotjes gemaakt voor het gemak:
http://rubenos.v3host.nl/EverestVista.jpg
http://rubenos.v3host.nl/TaakbeheerVista.jpg
http://rubenos.v3host.nl/TaakbeheerXP.jpg
(Ik heb een dual-boot.)

[ Voor 6% gewijzigd door Dimiz op 26-01-2008 16:33 ]

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Zet gewoon op beide schijven een pagefile, dan zoekt windows zelf wel uit welke te gebruiken als het nodig is. Bijvoorbeeld op beide schijven een 1000 min 2000 max pagefile, oid...

specs

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:55

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Heb je bij het wijzigen wel op de knop Instellen geklikt? Het ziet er naar uit dat je dat bent vergeten. Gebeurt vaak, want mensen denken dat met OK of Toepassen het ook wordt ingesteld en dat is niet het geval.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Dimiz
Ik ben dan mischien niet zo'n super tweaker als jullie maar dat snap ik toch zeker wel :P.

Verwijderd

Open de commandprompt met Admin rechten en verwijder pagefile.sys van de verkeerde schijf.

eerst

attrib -h -s -r +a pagefile.sys
del pagefile.sys
[Y]

Gebruik je geen hibernation?
meteen even

powercfg -h off

Nu zou Vista de pagefile moeten zien of je doet voordat je mijn commando uitvoert eerst de pagefile disablen en dan weghalen en dan opnieuw instellen. :)

Succes

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2008 18:54 ]

• Dimiz
Dank, maar helaas mocht dat niet baten, die commandline werkte niet, hij zei dat ie hem niet kon wijzigen, dus heb ik eerst geen pagefile ingesteld, restart, bestanden verwijderd, restart, toen ingesteld dat het systeem het moest beheersen, restart, toen gekeken, en het hielp helaas niet.

Verwijderd

Dimiz schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 19:19:
Dank, maar helaas mocht dat niet baten, die commandline werkte niet, hij zei dat ie hem niet kon wijzigen, dus heb ik eerst geen pagefile ingesteld, restart, bestanden verwijderd, restart, toen ingesteld dat het systeem het moest beheersen, restart, toen gekeken, en het hielp helaas niet.
Dat wordt een in-place upgrade.

Ofwel een reparatie vanaf DVD.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2008 02:52 ]

• Dimiz
Hmm, eigelijk geen zin in, maar herinstall ook niet, maar ik merk het wel met gamen enzo. Ben bang dat ik dan maar even een nieuwe install doe :(. Toch bedankt voor de hulp/adviezen jongens!

[ Voor 13% gewijzigd door Dimiz op 28-01-2008 09:45 ]

Pagina: 1