Koperen topjes afknippen arctic freezer 64 pro

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• colly3
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 27-01 18:03
hallo,

onlangs kocht ik een antec NSK2480 htpc behuizing om mijn oude 939 moederbord in onder te brengen. Deze behuizing wordt afgesloten met een top panel. Na het installeren van moederbord met daarop een niet overclockte 3500+ (idle 30° , stressed 50°) en arctic freezer blijken de topjes van de koeler zo'n 2 cm uit de kast te steken.

als ik de topjes van de koeler zou afknippen win ik zo'n 1,5 cm en kan ik met een beetje druk het top panel sluiten, maar voor ik deze onomkeerbare handeling uitvoer vroeg ik me af of er iemand van jullie hier ervaring mee heeft en of het de koelprestaties kan beinvloeden?

• glangeveld
  • Laatst online: 04-01 22:45
dit kun je beter niet doen , in heatpipes zit een stofje wat verdampt als het warm word en weer vloeistof word als het koud word

als het ook maar iets lek is zal langzaam het goedje eruit gaan , het afknippen is geen optie

Ook niet als je ze dichtmaakt , er zal altijd een klein nauw gangetje zijn waardoor de stof gaat

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:00

sapphire

Die-hard pruts0r

er zit water in.....dus als je de top eraf knipt is je heatpipe open en werkt hij niet meer..;)

Gabriël AM5

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-01 01:08

job

Knippen gaat niet (zie boven). Dat zal dus buigen worden vrees ik.

edit: nu ik even gegoogled heb op de arctic freezer denk ik dat buigen het ook niet wordt.

[ Voor 41% gewijzigd door job op 25-01-2008 22:27 ]

• colly3
ow, dank je. Gelukkig ben ik nog niet tot de actie overgegaan. Het zal plan b worden, 6 gaten in het top panel boren zodat de koperen buisjes erdoor kunnen.

• MannyMo
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 28-11-2025
Als je geen zin heb om de boel te verbouwen in je kast, misschien is een scythe mini ninja dan wel iets voor jou. Kost wel wat maar dan hoef je niet te boren.

• colly3
dank je voor de tip. Blijkt een goede koeler te zijn. maar mijn bloed tweakelt om met de hardware voor handen een htpc in elkaar te knutselen. :)

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-10-2025
colly3 schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 23:36:
dank je voor de tip. Blijkt een goede koeler te zijn. maar mijn bloed tweakelt om met de hardware voor handen een htpc in elkaar te knutselen. :)
Vind je dat niet enorm zonde van je behuizing. Zelf erger ik me er altijd kapot aan als er ergens onderdelen uit een behuizing steken. Een kast moet dicht en vlak zijn, eventueel met window. Kijk gewoon even voor een andere koeler. Een zalmannetje heb je al vanaf 2 tietjes tientjes en een scythe Ninja voor onder de 40 euro. ( en dan heb je ook nog die mini-scythe toch? )

• colly3
hmm, je hebt wel een punt, zal er een nachtje over slapen

• ath92
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 03-05-2025
Sorry, geheel offtopic, maar Xtresis: 2 tietjes? :> :P

[ Voor 3% gewijzigd door ath92 op 26-01-2008 11:44 ]

Verwijderd

gewoon een paar lammelen wegknippen
zitten naar mij weten door klemming vast aan de heatpipes, of met een dremel erlangs als je het durf.

dan heatpipes warm maken, en ombuigen
dat zou ik doen

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 21:40:
gewoon een paar lammelen wegknippen
zitten naar mij weten door klemming vast aan de heatpipes, of met een dremel erlangs als je het durf.

dan heatpipes warm maken, en ombuigen
dat zou ik doen
De kans is groot dat je dan de heatpipes laat knikken. Dan gaat de vloeistof/gas er niet goed meer door heen en werkt ie niet meer goed.

Mijn advies is koop gewoon een andere koeler en verkoop deze.
Pagina: 1