Toon posts:

Pc met internet en onbezette wifi kaart als router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk om een pc (verbonden via NIC met ATHOME) incl wifiNIC als router te laten fungeren?
We zitten hier bij iemand thuis met internet en 2 laptops echter is alleen de vaste pc verbonden met internet en zitten de laptops te schreeuwen om wifi signaal...

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-03 19:15
Normaal ben ik met dit soort posts wel bereid om wat tips te geven, maar...

Is Google dood ofzo?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gegoogled tevergeefs. Je wil niet weten wat je tegen komt als je wifi+NIC+als+router intypt.
Zelf de forum search hier helpt me niet echt. Ik wil trouwens niet ontkennen dat het aan mij ligt. Misschien zoek ik gewoon kut.

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:58

Harrie

NederVlaming

Ik denk dat het voor router software niet echt uitmaakt of een NIC een wifi kaart is of niet? Dus misschien is het al voldoende om gewoon internet connection sharing aan te zetten?

• Nijn
Van een WiFi kaart een AP maken?
dat, gecombineerd met de zoekterm ICS zou voldoende moeten zijn om je een paar uur zoet te houden.

Have fun!

offtopic:
Ow, en geef in het vervolg even aan wat je al gedaan hebt enzo, we verwachten hier namelijk zelfredzaamheid en eigen inzet, zie ook Registratievoorwaarden / korte FAQ

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

tjeemig je kan tegenwoordig vanaf 15 euro een cheap ass router (wireless) kopen
is het echt de moeite waard om met de pc te gaan kloten ?
straks loop je er tegen aan dat de pc altijd aan moet on te internetten en dan koop je toch een router ;)

Iperf

• Nijn
Daar ben je Tweaker voor he ;)

Verwijderd

Topicstarter
Idd. Nou ik volg vol goeie moed die stappen van de microsoft site. Nou ik krijg verbinding alleen dan zonder ip adres etc. Ik weeet niet of er nu een scope actief is oid op de host computer.
Wat ik nu eigelijks zoek he... Het lieft een software programma wat ik installeer op de host. En dat de software net zo werkt als de console van een router. Dat ik zo kan aangeven of de NIC dhcp moet gaan doen. En dat ik zo heel makkelijk met een laptop met automatisch ip ingesteld etc op internet kan helpen. Just like a real router....

Router kopen is geen optie om 20 voor 11 @ savonds.

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-03 22:07

Verwijderd

Topicstarter
2hotspot leek me een keurig programma. Totdat ik erachter kwam dat je je moest registreren etc en dat vond ik minder...
Pagina: 1