Via Windows Update heb ik de fout gemaakt om ook een nieuwe/"betere" driver voor mijn Intel 82801EB ICH5 - AC'97 Audio Controller [A-2/A-3] te intalleren. Dat had ik nooit moeten doen want nu werkt mijn geluid niet meer goed. Center en Subwoofer zijn verwisseld. (Kabels omwisselen kan niet.) Het geluid stoort, tikt en hapert, ook als ik niets aan het doen/kijken/luisteren ben.
Het terugzetten van de oude drivers gaat niet meer. Ik heb zelf wat dingen geprobeerd/herinstalleerd/verwisseld, waardoor de rollback(?) niet meer werkt. Het terugzetten van een vorig systeemherstelpunt was geen optie vanwege de langdurige downloadtijd om alle daarna geinstalleerde zaken weer op orde te krijgen.
Iemand een idee, wat de laatste probleemloos werkende drivers zijn voor mijn geluidskaart/chip?
Het gaat verder om een Medion PC, Intel P4, 3GHZ, 160 GB Hdd en 512 mb ram.
De drivers en software van de kaart (of chip op moederbord, dat weet ik niet zeker) komen van C-Media en/of Xear 3D.
Het terugzetten van de oude drivers gaat niet meer. Ik heb zelf wat dingen geprobeerd/herinstalleerd/verwisseld, waardoor de rollback(?) niet meer werkt. Het terugzetten van een vorig systeemherstelpunt was geen optie vanwege de langdurige downloadtijd om alle daarna geinstalleerde zaken weer op orde te krijgen.
Iemand een idee, wat de laatste probleemloos werkende drivers zijn voor mijn geluidskaart/chip?
Het gaat verder om een Medion PC, Intel P4, 3GHZ, 160 GB Hdd en 512 mb ram.
De drivers en software van de kaart (of chip op moederbord, dat weet ik niet zeker) komen van C-Media en/of Xear 3D.
[ Voor 11% gewijzigd door Jorgen op 25-01-2008 21:24 ]
Your Friendly Neighborhood Moderator