BSOD 0x000000FC en daarna moederbord kapot?

Pagina: 1
Acties:
  • 241 views sinds 30-01-2008

• job_h
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-05 15:06
Hoi,
2 uur geleden heeft m'n computer het begeven. Ik kreeg een BSOD en daarna wou hij niet meer opstarten. Deze BSOD kreeg ik:
Afbeeldingslocatie: http://img119.imageshack.us/img119/8185/bsoddf0.th.jpg
http://img119.imageshack.us/img119/8185/bsoddf0.jpg

Hierna wou hij niet meer opstarten, zonder ook maar iets op het scherm te toveren, gaf hij 1 lange hoge piep en daarna 2 korte hoge piepjes.

Het rare is dat ik dezelfde piepjes 4 weken geleden ook gehad heb, toen trok ik m'n geheugen en videokaart eruit en starte de computer normaal, daarna stopte ik de hardware weer terug en hij heeft het 4 weken zonder problemen gedaan.

Ik dacht, laat ik hetzelfde doen, dus ik heb m'n videokaart, ramgeheugen en harde schrijven losgekoppeld. Maar nog steeds kreeg ik dezelfde piepjes te horen. Betekend dit dat mijn moederbord gaar is? En waarom heeft hij 4 weken geleden "zichzelf gerepareerd"?

Ik kan morgenavond pas weer op het forum kijken, dus er is niet veel haast bij. Maar als iemand zou kunnen helpen zou het fijn zijn,
*snip*

EDIT:
Mijn systeem:
ASUS A8N SLI-Deluxe
X2 3800+
2GB Ram
7800GT
2 harde schijven
2 optische schijven

[ Voor 5% gewijzigd door dion_b op 20-04-2017 20:38 ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Daar hebben we de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter. Doe de tests uit deze troubleshooter en je weet welk hardware onderdeel verantwoordelijk is :) .

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-05 14:26

Sebazzz

3dp

Zonder geheugen doet ie natuurlijk niet veel. Mijn eerste gok is dan ook het werkgeheugen. Probeer geheugen van een andere computer of probeer jouw geheugen in een andere computer.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-05 00:59
Meerdere sites vertellen aan de hand van de beep code dat het aan de grafische adapter ligt.
1 Long, 2 Short Video adapter failure Bad video adapter
en
1 long, 2 short beeps Display adapter problem (MDA, CGA)
Ik dacht, laat ik hetzelfde doen
Tsja, het is net als met handelen in aandelen: in het verleden behaalde resultaten bieden nou eenmaal geen garantie voor de toekomst.
Betekend dit dat mijn moederbord gaar is?
Dit concludeer je uit...?
En waarom heeft hij 4 weken geleden "zichzelf gerepareerd"?
Stom geluk misschien? Of er zat iets niet helemaal lekker.

@ Sebazzz
Zonder geheugen doet ie natuurlijk niet veel.
Waar lees jij dat de TS zonder geheugen heeft willen draaien :? Hij heeft gewoon alles eruitgehaald en er weer opnieuw ingestopt.
Mijn eerste gok is dan ook het werkgeheugen.
Beargumentatie? Geheugen is lang niet altijd standaard RAM ;)

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-05 14:26

Sebazzz

3dp

Bitage schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 23:26:
@ Sebazzz
Waar lees jij dat de TS zonder geheugen heeft willen draaien :? Hij heeft gewoon alles eruitgehaald en er weer opnieuw ingestopt.
Beargumentatie? Geheugen is lang niet altijd standaard RAM ;)
Ik dacht, laat ik hetzelfde doen, dus ik heb m'n videokaart, ramgeheugen en harde schrijven losgekoppeld
Mijn moederbord geeft ook een gil zonder geheugen hoor ;)

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:43

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Leuke discussie, maar TS kan beter gewoon de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter doornemen - en dat betekent niet alleen lezen, maar daar waar mogelijk iets relevant is ook daadwerkelijk zelf uitproberen, dus met andere hardware uitwisselen om de schuldige te vinden.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.